Wymiana tarcz i klocków-przód

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2075
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 19 mar 2014, o 17:18

Kajtek1, nie chcę nic mówić czy w jakiś sposób Cię obrażać, ale Ty wszystko miałeś najlepsze itd. Chyba sobie nie wymyślam tego, ze tarcze mają mikro pęknięcia i wibrują tak, ze kierownica z rąk chcę wypaść.
Proszę o opinie ludzi którzy mieli styczność z tarczami ATE Power Disc lub Zimmerman Standard...ATE Standard sam kiedyś używałem więc wiem :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 19 mar 2014, o 17:25

Gdzie ja napisalem ze mialem cos najlepsze? :zly:
To ze odpowiedz nie pasuje do tego co chcialbys uslyszec to nie moj problem. :padam:
tak czy inaczej inni moga chciec skorzystac z doswiadczen opisywanych na tym forum.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 19 mar 2014, o 17:54

Spokojnie Koledzy, ATE - to teraz niestety niższa półka.
Mam z nimi na pieńku.Tarcze po 50 km. potrafią się krzywić, a w opinii ich rzeczoznawców zostały źle zamontowane.Zaprosiłem do nakręcenia filmu z montażu ich tarcz, celem wyjaśnienia sytuacji.Odmówiono z powodu nawału pracy.
Muszą mieć kolosalne kłopoty :rotfl:
Ja zareklamowałem trzy komplety i nie odpuszczę.Przynajmniej papuga zarobi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2075
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 19 mar 2014, o 19:18

No właśnie dlatego już od dawno odpuściłem sobie tarcze ATE chociaż teraz do W124 założyłem na tył i jest ok.
Szukam więcej opini o zimmermanach. Chyba, ze polecacie coś jeszcze z tej średniej półki.
Szukałem tarcz EBC, ale to znowu ceny przesadzone, zbliżone do ASO :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4285
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 19 mar 2014, o 19:22

Zaryzykowałem na BOSCH nie narzekam
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 560
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon » 19 mar 2014, o 20:01

Jak już wcześniej pisałem, ja założyłem Zimmermanny, te zwykłe. Za namową znajomego mechanika, w jego oku jeżdżą już kilka lat i jest ok. nawet przy dużych prędkościach. O ATE też miał nienajlepsze zdanie.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2075
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 19 mar 2014, o 21:22

ayreon, właśnie ja też od znajomego słyszałem dobre opinie o Zimmermanach i dlatego je biorę pod uwagę :) Czytając opinie na necie są różne, ale chyba zaryzykuję. Na pewno nie wezmę Sportowych wierconych tylko zwykłe.
Jakie masz klocki do tych Zimmerman'ów ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 560
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon » 19 mar 2014, o 21:30

Klocki mam TRW.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
_Adam_
Posty: 66
Rejestracja: 26 lis 2014, o 06:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana tarcz i klocków-przód

Post autor: _Adam_ » 7 sie 2019, o 13:01

Hej,
Wiem że odgrzebuję starego kotleta, ale…
Niedługo będę chciał sam wymienić tarcze hamulcowe i klocki na przedniej osi. Kompletuje graty. A czytając to i owo natknąłem się na informację że piastę trzeba (lub NIE wolno) czymś smarować. I chciałem się z Wami podzielić takim znaleziskiem:
Zwróćcie uwagę na kartę czynności serwisowych w tym artykule.
http://www.ate-hamulce.pl/services/baza ... o-wymiany/

Link do karty serwisowej:
http://www.ate-hamulce.pl/media/3142/rys-3-i-4.jpg
BYŁ: W123 240D 85r.
BYŁ: W124 300D 91r.
JEST: W210 2,7CDI, 2000r. WDB2100161B177803
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Posty: 712
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana tarcz i klocków-przód

Post autor: SuperBuster11 » 8 sie 2019, o 09:29

Ciekawy artykuł. Ja sam nie stosuję żadnych smarów na powierzchnię styku tarczy z piastą, jak i tarczy z felgą. Jednak zdarzają się na warsztacie samochody, które przyjeżdżają ze smarem między piastą a otworem centrującym w tarczy, a nawet z posmarowanymi miedzianką śrubami. Być może smar na śrubach pomaga odkręcić śruby, ale osobiście bałbym się, że takie śruby same się odkręcą (może się mylę, nie wiem). Ponadto od kilku lat nie smaruję powierzchni klocków hamulcowych na styku z zaciskiem, czyli tam gdzie górne krawędzie klocków przesuwają się w zacisku podczas hamowania. Ale to już tylko ze względu na hałas. Bo zauważyłem, że gdy się posmaruje, to zbiera się tam pył i brud (oczywiście bez smaru też się zbiera), a klocki zamiast przesuwać się swobodnie, są blokowane takim zabrudzonym smarem.
Naprawa i regulacja układów KE-Jet

VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2069
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana tarcz i klocków-przód

Post autor: rr6 » 8 sie 2019, o 10:37

Z tego co wiem to smaruje się tylko (miedzianką) styk tarczy i felgi. Reszty też bym raczej nie smarował.
Heniutek
Posty: 40
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana tarcz i klocków-przód

Post autor: Heniutek » 22 sie 2019, o 14:23

Przyłączę się do odgrzewania. Zbieram graty do wymiany, i natknąłem się na ostrzeżenie, że tarcza POWINNA mieć średnicę 288mm, ale żeby zmierzyć bo były również 300mm :( Jak ustalić jaka jest u mnie bez zdejmowania koła ? Da się po VINie ?
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
Awatar użytkownika
zibi2210
Posty: 1780
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: Wymiana tarcz i klocków-przód

Post autor: zibi2210 » 22 sie 2019, o 15:48

Po VINie wychodzi że 288 mm.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość