Uszczelka pod wtryskiwacz

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Rozwiertak wskazany.Inaczej robota na marne. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Przylgnia może być wygnieciona i nierówna. Rozwiertak ma być z prowadzeniem, aby było osiowo. I bez żadnej pasty. :!:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Jak bez pasty? wkładając wtrysk smaruje go pasta i delikatnie podkładke. Macie na myśli rozwiercanie dolnej części tam gdzie podkładka dochodzi po włożeniu wtrysku? wtedy wtrysk nie wejdzie nam nizej i jak go dokręcimy śruba nie będzie za luzno siedzial? możecie podać linka jaki ten rozwiertak ma być?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Tak, delikatnie rozwierca się płaszczyznę pod podkładką. Zawsze zakładałem bez żadnych past i z tego co mi wiadomo żadna pasta nie uchroni od zapieczenia jak wtrysk puści i w miarę szybko się tego nie zdiagnozuje, to wyciekający olej napędowy spiekając się na szlakę zapiecze wtrysk i utrudni wyjęcie. Uszczelnić ma właśnie ta wyżarzona miedziana podkładka na tej powierzchni, a moment dokręcania jak się nie mylę 9 Nm, ma wystarczyć i nie urwie się tej śruby. Nie mam żadnego linka tego rozwiertaka. Występuje on jako narzędzie specjalistyczne (mają w f-mie BOSCH, koszt robocizny z podkładką około 80zł).
Ostatnio zmieniony 23 gru 2011, o 18:33 przez kmtaxi, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Mariusz, Po pierwsze pastę się stosuje aby wtrysk nie wchodził z głowicą w reakcje chemiczne i sie spiekał, a nie po to aby uszczelnił.Uszczelnia podkładka.Zawsze wymiana śruby która kosztuje coś koło 6-10 zeta.Dokręcamy 9 Nm i 90 stopni 2 razy. ;)
Ostatnio zmieniony 23 gru 2011, o 22:49 przez avandgarde, łącznie zmieniany 1 raz.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Chodziło mi oto że stosuje paste wkładając wtrysk. A paste mam zakupioną w sklepie mercedesa. Kiedyś już wymieniałem podkładke pod innymi wtryskami i do tej pory jest dobrze. Problem mam tylko z tym. Możecie wkleić jakieś zdjęcie tego rozwiertaka? Dziwi mnie tylko jedno bo przy wymianie podkładki np raz w roku i ciagle stosując rozwiertak to ten wtrysk bedzie siedział coraz głebiej i wkońcu miedzy wtryskiem a jarzmem dociskowym zrobi sie przestrzen wieć jak on bedzie wtedy dociśniety jak jarzmo nie bedzie go dociskać?

[ Dodano: 2011-12-23, 14:58 ]
A co dokręcania robie to z wyczuciem bo nie mam specjalistycznego klucza.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

pozycz ! tu to jest bardzo wazne ....podobno !!
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Robiłem ten zabieg z 4 razy i narazie odpukać nic sie nie stało
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Na wszelki wypadek jak masz problem tylko z tym wtryskiwaczem to przyjrzyj się dokładnie tej nakrętce z dołu wtryskiwacza, która dolega do podkładki uszczelniającej (ja miałem pękniętą) i wymień widełki trzymające wtryskiwacz, a śruba ma warstewkę kleju zabezpieczającą przed popuszczeniem.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Tak tylko ta sruba już użyta jest drugi czy trzeci raz więc moze juz nie mieć tych właściwości. Jak bede w mercedesie kupie podkladki śrube (ostatnio dali mi za dlugą nie wiem dlaczego a sprawdzali po vin) i widełki też wymienie. A co do tej nakrętki chyba była ok bo czyściłem ją i cały wtrysk to nic nie zauważyłem. Możliwe że zle podkładka sie ułożyła i taki efekt. Mam nadzieje że do lutego jakoś z tym przejeżdze bo teraz za bardzo nie mam gdzie zrobić wymianki. Jakby ktoś mógł prosze podać linka z allegro jak wygląda ten rozwiertak.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Frezem poprawiasz ręcznie i lekko.No i moment dokręcania wraz z nową śrubą ważny.Wtedy sukces gwarantowany.A tu masz http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... rez+do+cdi .
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jak przedmuchuje to nie jeżdzij ,bo w głowicy wypali rowek i wtedy będziesz miał problem
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Nie słychac syczenia jak wczesniej tyle że był troche ulany i widziałem jak bąbelki powietrza sie pojawiały, nie mam tego rozwiertaka i tak sam nic nie zrobie.

[ Dodano: 2011-12-23, 20:23 ]
Co ile średnio musicie wymieniać podkładkę?

[ Dodano: 2011-12-23, 20:30 ]
Jeszcze jedno czemu jak ściagam ten weżyk który jest wciskany od góry na wtryski (chyba powrotny) to leci caly czas z niego ropa. Wczesniej nie było tego objawu.

[ Dodano: 2011-12-23, 20:34 ]
Taki zestwa wystarczy jak na foto?
Załączniki
frez2.JPG
frez2.JPG (11.64 KiB) Przejrzano 2546 razy
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Przy wkładaniu przelewu uszkodziłeś prawdopodobnie malutki oring.
Taki zestaw jak na foto jest idealny. ;)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Czy ten zestaw musi byc nowy? Czy przy znacznym użytkowaniu zużywa sie???? Co do tego oringu mam nadzieje że poza tym ze leci jak wyjęty jest weżyk w niczym nie szkodzi? czy ten oring jest wymienny?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości