Uszczelka pod wtryskiwacz

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Ja to robilem szczotka druciana okragla. Dodatkowo taka plaska do samego gniazda tam gdzie uszczelka
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Trzeba mieć odpowiednio wyprofilowany frez, identyczny profil jaki ma końcówka wtryskiwacza, robimy to ręcznie i po skończonej operacji trzeba wydmuchać sprężonym powietrzem resztki nagaru z głowicy i z wtryskiwacza :) jak znajdę zdjęcie takiego frezu, to wstawię :)

przykładowy:

Obrazek
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Ale wtedy dużo syfu wleci nam do tłoka. Gdzie można taki frez kupić jak wy macie? I jaki koszt?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Mariusz pisze:Ale wtedy dużo syfu wleci nam do tłoka. Gdzie można taki frez kupić jak wy macie? I jaki koszt?
na alledrogo cena min 320 zł ;-)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Dzieki popatrze z ciekawosci :)
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Mariusz pisze:Ale wtedy dużo syfu wleci nam do tłoka
Ten syf wydmuchuje się sprężonym powietrzem, a jeśli nawet nie wszystko, to kilka opiłków aluminium nie wyrządzi żadnej szkody - albo zostaną wydmuchane do kolektora i dalej w wydech, albo spalone...

No i nie DO TŁOKA, tylko DO CYLINDRA :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

Niestety porażka.... Ponownie wystartowałem do tej nieszczęsnej uszczelki wszystko wymyte syf usunięty wyglądało jak ze sklepu i po dokręceniu po 5 min pojawił się bąbelek powietrz.... Osobiściemam wrażenie , że odkształcony jest docisk wtrysku widać w połowie od dołu ślad że dolegał do głowicy /pół z szerokościi/ czyli jak rozumiem zamiast dociskać na końcu do wtrysku to oparł się o głowicę i stracił możliwość pełnego docisku. Jeśli to banał to proszę o porawienie. Teraz mam dylemat czy jecjhać kupić kpl czyli docisk śruba uszczelka i znowu się bawić czy jechać do kogoś kto robi z 220cgi ? Jakie macie sugestie??? DZIĘKUJE I POZDRAWIAM
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Może założ nowy docisk skoro nie jesteś pewny do końca. Ja bym nie wyciągał wtrysku tylko zmienił docisk i zobaczył. A nadal syczy że słychać stojąc koło auta?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

TO zaczne od początku- około mc wstecz zaczeło się psykanie , jakieś dwa dni wstecz wymieniłem 1 raz uszczelke ale chyba nie dokładnie usunołem syf z gniazda w głowicy bo po złożeniu z nową uszczelką i śrubą pojawiły się bąbelki ale bez posykiwania ale silnikiem i tak raz na czas poszarpywało. Dziś zrobiłem całość od nowa z nową uszczelką i po kilku min pojawił się bąbelek powietrza a po chwili babelkuje cały czas nie psyka ale silnikiem poszarpuje ale dużo mniej. Czepiam się tej blaszki dociskowej przez ślad który jak dla mnie świadczy , że ona się oparła może lekko ale jednak oparła o glowice i nie dawała pełnego docisku. Problem leży w kłopocie z dojazdem do po części bo itak to 65km w jedną stronę a do mechanika 60 km czyli to samo. A nie mam pewności , że to ten docisk? Jak znowu pojade kupie części poskładam i wyjdzie kanał?? To musze jechać do mechanika a jak tam będe to skoro robi z tymi silnikami to zna temat i coś wymyśli? Stad moja prośba o sugestie który wariant wybrać??
POZDRAWIAM
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

To zalałeś to woda że widzisz babelki? Ja u siebie po wymianie i widząc że wokół sucho i nie syczy nic nie zalewałem a możliwe że też lecą babelki ale skoro auto chodzi dobrze to nawet nie sprawdzam. A jak Ci doradzić to nie wiem może inny koledzy coś podpowiedzą.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

Właśnie lecą bąbelki... + nierówna praca silnika ale jak u Ciebie równo chodzi to masz oki
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Ale w jeździe masz jakieś problemy, czy na wolnych obrotach to odczuwasz? Co dokładnie się dzieje? U mnie ok chyba ale widzę że na innym wtrysku troszkę syfu wokół widać więc będę musiał też kiedyś się wziąć za niego.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

Tylko na wolnych raz na czas poszarpie i uspokaja się w czasie jazdy nie ma różnicy
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Rozumiem no nie doradze odnośnie tego co masz robić może inni pomogą.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

ikce pisze:Tylko na wolnych raz na czas poszarpie i uspokaja się w czasie jazdy nie ma różnicy
myslalem ze moj opis byl kompletny, zobacz jak wyglada ta pierwsza podkladka na ktorej puszczalo, bedzies widzal gdzie byla nieszczelnosc, 80% na dole niedzy nia a glowica, dobrze wyczysc te dno, (frez jest super ale niektorzy podczas czyszczenia zobaczyli denko tloka bo tak im dobrze szlo :mrgreen: tam jest niewiele tej scianki) jak nie masz frezu to przynajmniej czolowa szczotke druciana o srednicy wtrysku na dlugim trzonku, pucuj do polysku..... lub szmatke flanelowa i pret ktory przypomina wycior do lufy....jak masz na dole wydmuchany kanalik (przez spaliny to tylko frez Cie uratuje) nie zakladaj dwoch podkladek, (przy dluzszej eksploatacji moze zniszczyc tlok a do uszczelnienia i tak nie pomoze), podkladki sa symetryczne i obojetnie jak ja zalozysz, wszystkie sa jednakowe w kazdym starym CDI czy to A,B,C,E,S,ML,G klasa czy to vito lub sprinter jeden model, jeden nr katalogowy nie ma grubszych czy cienszych sa tylko oryginalne lub zle... :-D (nowe wtryskiwacze piezoelektryczne maja inne), z doktecaniem sruby tez nie przesadzaj bo mozna ja urwac tam jest niewielki moment, jezeli Ci chodzi o element dociskowy to jest to odkowka i raczej jej nie wykzywisz, dodatkowo jest wsparta na kulce zeby sama sie dobrze ulozyla do korpusu wtryskiwacza, szukaj przyczyny w uszczelce lub uszkodzonych powierzchniach ktore ma uszczelnic. Smar o ktorym napisalem ma zapobiegac zapiekiwaniu sie wtrysku w glowicy nie sluzy do uszczelnienia. Powodzenia
Ostatnio zmieniony 5 lis 2010, o 21:56 przez robo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości