Strona 2 z 2

: 15 wrz 2010, o 08:35
autor: baca
V 2 to maja -fuj- cykliści!
H.

: 15 wrz 2010, o 11:57
autor: Marcin13736
Jeśli chodzi o R6 i V6 to z pewnością za ten drugi pracuje ładniej. Ale jeśli chodzi o osiągi to różnica jest raczej niewielka. Obydwa zbieraja się bardzo dobrze. No chyba, że ktoś chce się sprawdzać na torze i te ułamki sekund się liczą- to wtedy V6 jest lepsze.... Ale to już czepianie się "szczegółu"...
Pozdrawiam

: 15 wrz 2010, o 12:27
autor: topol
Leonidas79 pisze:
hammond24 pisze:Choruje na V8.tylko słyszałem bardzo niepochlebne opinie o 430
Ciekawe, pierwsze słyszę. Jeżeli 4.3 jest kiepski, to 3.2 także, bo to wykastrowany 4.3. Idźmy dalej, 2.8 i 2.4 też, bo to odchudzone 3.2. ???
Ponoć 430 "lubią" zmielić skrzynię biegów, czego 420 nie robiły.

: 15 wrz 2010, o 18:22
autor: Leonidas79
topol pisze:Ponoć 430 "lubią" zmielić skrzynię biegów, czego 420 nie robiły.
Mój nie "lubi" a o innych też nie słyszałem. Ciekawe to, bo skrzynia taka sama jak w E 55 AMG a nie słyszałem żeby w tych autach było coś ze skrzyniami. Chyba, że jestem w błędzie.

: 15 wrz 2010, o 18:39
autor: hammond24
Nie jesteś.

: 16 wrz 2010, o 12:32
autor: topol
Upierał się nie będę, nie używałem osobiście nigdy 430, więc nie mam osobistych doświadczeń w tej materii...

: 16 wrz 2010, o 14:46
autor: FiLiP_SoPoT
ja codziennie uzywam i mam doswiadczenia z tym motorkiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tylko ludzie sie tak dziwnie patrzą jak lece bokiem na skrzyzowaniach :mrgreen:

: 16 wrz 2010, o 15:26
autor: Kacpero
FiLiP_SoPoT pisze:ja codziennie uzywam i mam doswiadczenia z tym motorkiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tylko ludzie sie tak dziwnie patrzą jak lece bokiem na skrzyzowaniach :mrgreen:

he no taxi i boki?:) eheh taki film byl taxi eheh tylko tam latalic francuzem :) a to nie auto
pozdro

: 16 wrz 2010, o 16:08
autor: baca
nie umie jeździć!

: 16 wrz 2010, o 17:05
autor: tonidriver
FiLiP_SoPoT pisze:ja codziennie uzywam i mam doswiadczenia z tym motorkiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tylko ludzie sie tak dziwnie patrzą jak lece bokiem na skrzyzowaniach :mrgreen:
Dorośniesz...przejdzie

: 16 wrz 2010, o 18:31
autor: Lookmal
Marcin13736 pisze:Jeśli chodzi o R6 i V6 to z pewnością za ten drugi pracuje ładniej
Pozdrawiam
ładniej - w sensie kultury pracy to chodzi R6.
W rzędowym silniku 6-cylindrowym mamy do czynienia z idealnym układem. Wykorbienia wału są ustawione pod kątem 120 stopni. Położenie tłoków i fazy ich ruchów są wzajemnie równoważone. W silnikach widlastych najczęściej stosuje się kąt rozchylenia cylindrów 60 lub 90 stopni. W sześciocylindrowym silniku widlastym z rozchyleniem pod kątem 90 stopni nie da się równomiernie rozłożyć suwów pracy stąd silnik taki niestety wytwarza drgania. W silniku V6 z rozchyleniem 60 st można rozłożyć fazy równomiernie ale ciężko z kolei umieścić w widłach cylindrów rozbudowane kolektory ssące.
W mercedesie V6 powstało przez obcięcie silnika V8 - żeby mogły powstawać na tej samej linii produkcyjnej zachowano rozstaw 90 stopni.

V6 w stosunku do R6 ma natomiast ładniejszy - niższy klang.

pozdrawiam

: 16 wrz 2010, o 19:22
autor: pawel85
topol pisze: Ponoć 430 "lubią" zmielić skrzynię biegów, czego 420 nie robiły.
3.2 CDI pewnie prędzej zrobi salatkę ze skrzyni niz 4.3 ze względu na duzy mom.obr.
Sam znam tylko jeden przypadek mielonki z ASB w benzynie - w e50 AMG ale to jeszcze skrzynka 722.4 chyba.

: 17 wrz 2010, o 13:46
autor: topol
Lookmal pisze:ładniej - w sensie kultury pracy to chodzi R6.
W rzędowym silniku 6-cylindrowym mamy do czynienia z idealnym układem. Wykorbienia wału są ustawione pod kątem 120 stopni. Położenie tłoków i fazy ich ruchów są wzajemnie równoważone
ewentualnie V12...

a na dobrze wyregulowanym R6 od MB możesz postawić szklankę wody z meniskiem i nie ma prawa się rozlać.