Wymiana osłony gumowej na półosi

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ryu
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 03:46
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana osłony gumowej na półosi

Post autor: ryu »

Proszę o wskazówki jak w domowych warunkach wymienić osłonę lewą wewnętrzną ( od strony dyfra ) w kombiku przed liftem
S210 2.4 V6 170KM 98' VIN WDB2102611A684474
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

ryu pisze:jak w domowych warunkach wymienić osłonę lewą wewnętrzną ( od strony dyfra )
A jakimi narzędziami dysponujesz?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
ryu
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 03:46
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ryu »

posiadam komplet nasadek z grzechotką, widziałem ,że na pewno będe potrzebował klucz typu torx, ale nie wiem jaki rozmiar. Jeśli to robota do zrobienia w domowych warunkach to wolę to zrobić sam inwestując pieniądze w narzędzia, niż w szkolenie ucznia w warsztacie samochodowym
S210 2.4 V6 170KM 98' VIN WDB2102611A684474
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

ryu pisze:Jeśli to robota do zrobienia w domowych warunkach to wolę to zrobić sam inwestując pieniądze w narzędzia,
dobre podejscie. ;-)
przydalby sie kanal... dobrze byloby wyciagnac cala polos,by miec ja na stole i sie nie gimnastykowc pod autem,ale mozna to zrobic bez jej wyciagania.
do rzeczy:
-odkrecasz 6 srub mocujacych polos do flanszy dyfra ( torx nasadowy 12? 14? nie pamietam)
-"odklejasz" polos od flanszy,spada Ci na dol
-zbijasz metalowy kapsel na koncu przegubu (duzy kapsel o srednicy przegubu z otworami na sruby)
-wycierasz smar
-wyciagasz piercien zabezpieczajacy (szczypce segera do pierscieni zewnetrznych)
-zdejmujesz opaski mocujace oslone przegubu
-zdejmujesz przegub
-zdejmujesz oslone gumowa
-czyscisz,wycierasz,smarujesz i sjkladasz spowrotem w odwrotnej kolejnosci

to chyba wszystko. jezeli cos pominalem,to niech mnie ktos poprawi ;-)
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
ryu
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 03:46
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ryu »

wygląda na niezbyt skomplikowaną robotę, klucze się skompletuje, jedyny problem to brak kanału, ale podniosę auto na maxa w górę i podziałamy. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, mianowicie jak przekręcić półoś, żeby dostać się do wszystkich śrub, bo wymieniałem ostatnio tarcze i klocki i prawe kółko kręciło się natomiast lewe było zablokowane. Jest na to jakis specjalny chwyt?

[ Dodano: 2010-08-17, 11:08 ]
jeszcze jedna rzecz, czy nie warto za jedną robotą wymienić osłone od strony koła?

[ Dodano: 2010-08-18, 10:36 ]
może ktoś potwierdzić, czy osłona jest taka sama jak w w124 (taka mi chca sprzedac w sklepie), albo wspomóc numerem katalogowym?
S210 2.4 V6 170KM 98' VIN WDB2102611A684474
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

ryu pisze:jedyny problem to brak kanału, ale podniosę auto na maxa w górę i podziałamy.
to ciezko Ci bedzie
ryu pisze:prawe kółko kręciło się natomiast lewe było zablokowane
przy podniesionym aucie i na "luzie" powinny krecic sie obydwa. moze masz zblokowany reczny?
ryu pisze:robotą wymienić osłone od strony koła?
to juz sam musisz sobie odpowiedziec na to pytanie...
ryu pisze:wspomóc numerem katalogowym?
210 357 01 91 - sama guma do W210 wewnatrz
ryu pisze:czy osłona jest taka sama jak w w124 (
w niektorych przypadkach moze byc taka sama,musisz zwrocic uwage na srednice przegubu...
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
ryu
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 03:46
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ryu »

konkretna odpowiedz, masz pkt ode mnie
S210 2.4 V6 170KM 98' VIN WDB2102611A684474
Pokerzysta
Posty: 16
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: Pokerzysta »

Potrzebna pilnie pomoc. Pękła mi prawa półośka więc postanowiłem sam ją wymienić. I tu jest problem. Kupiłem nową (używaną) półośke od W210 a mam W124 ale sprzedawca mówił że śa takie same i wymiary są jak i reszta. Przyjechałem do domu i chciałem wymienić i klops. Po włożeniu w piastę za chiny ludowe nie mogę nasadzić tej części wypukłej na miejsce przy moście. Jest jakiś sposób na włożenie półośki? Czy ona powinna bez żadnego oporu wejść na swoje miejsce?? Brakuje mi może z 5mm żeby ja założyc. Mogłem kupić półośkę od w124 tylko że 1cm krótszą ale ponoć mogła by być zbyt naprężona.
Awatar użytkownika
sklassa
Posty: 241
Rejestracja: 29 cze 2010, o 16:32
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sklassa »

Pokerzysta pisze:Po włożeniu w piastę za chiny ludowe nie mogę nasadzić tej części wypukłej na miejsce przy moście.
Kiedyś przy wymianie mostu w W124 z tego samego modelu też nie pasowało do flanszy przy moście, więc trzeba było oszlifować (nie za dużo)flanszę wewnątrz wokół śrub mocujących przegub wewnetrzny.Porównaj pokrywy w przegubach wewnetrznych a wszystko bedzie jasne.
R129 500SL
W126C 560SEC
major74
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2013, o 10:47
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: major74 »

Witam
Mam pytanie czy półośka od 300 diesla rózni się czymś od 300 td lub 2,9 td
Chodzi mi o ilość frezów czy jest taka sama itp
Muszę własnie wymienić u siebie półoskę i stąd moje pytanie czy spokojnie mogę wykorzystać taką od td ??
MB 124 200 D-ex
MB 190 2.0 Pb/lpg-ex
MB 124 230 Coupe-ex
MB 210 300 D - ex
MB 210 290 TD
" Mercedesy to nasza wspólna pasja"
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

major74, po Twoim numerze VIN, masz mieć półoś o numerze A2103508510, jest podane tez takie oznaczenie Półosi: RG 107 - 25, i o takim numerze i oznaczeniu bym szukał :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Aloiz pisze:major74, po Twoim numerze VIN, masz mieć półoś o numerze A2103508510, jest podane tez takie oznaczenie Półosi: RG 107 - 25, i o takim numerze i oznaczeniu bym szukał
Dodam tylko że taka sama jest w 2,9td sedanie i też będzie pasowała.
-210 350 85 10 -RG 107-25
300td w sedanie ma też taką samą :padam:
Będą pasować od obydwu.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
major74
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2013, o 10:47
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: major74 »

I kiszka
Zamówiłem i dostalem półoś od 3.0TD ale nie pasuje :(
Niby ilość frezów się zgadza po 25 ale średnica się rózni prawie o 2,5 mm
Teraz nastepuje pytanie czy gość sprzedał mi dobrą póloś czy może ja mam może jakąś krzywą piastę :) znaczy się ktoś coś wcześniej kombinował :kwasny:
MB 124 200 D-ex
MB 190 2.0 Pb/lpg-ex
MB 124 230 Coupe-ex
MB 210 300 D - ex
MB 210 290 TD
" Mercedesy to nasza wspólna pasja"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości