Chcę kupić mercedesa i nie wiem jaki silnik wybrać?

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Dziki_YZF
Posty: 4
Rejestracja: 14 cze 2008, o 18:37
Lokalizacja: Wrocław

Chcę kupić mercedesa i nie wiem jaki silnik wybrać?

Post autor: Dziki_YZF »

Witam!
Noszę się z zamiarem kupna mercedesa c klasy kombi W 202 rocznik 1999 z silnikiem diesla. Dowiedziałem się że są 3 wersje tych silników i różnią się mocą 1 ma 75 KM , 2 ma 100 KM a trzeci ma 125 KM. Znalazłem ciekawą ofertę ale ten egzemplarz ma 75 KM i przebieg 330 000. Przebieg spory ale wolę kupić w miarę wiarygodne 330 000 niż niby 180 000 jak to bywa na allegro. Co radzicie, jaki silnik będzie najmniej awaryjny? Czy nie patrzeć na moc tylko na moment obrotowy i jaka jest różnica w momencie obrotowym w tych 3 modelach silników?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

75 KM miał W124 200D, W210 220D miał 95KM. Nie wiem czy w 1999 roku był jeszcze produkowany, chyba wtedy wychodziły już CDI. Może chodzi o 75 kW, co odpowiada mniej więcej 95KM...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Dziki_YZF
Posty: 4
Rejestracja: 14 cze 2008, o 18:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dziki_YZF »

Ten ma 75 KM czyli jakieś 55 KW z tego co pamiętam, silnik 220 diesel c klasa W 202, 1999 rok i znalazłem kilka ogłoszeń z takimi właśnie silnikami.
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

75KM ma tylko wersja "osłabiona" 2.2 produkowana na potrzeby taxi - jest to wtedy oczywiście zaznaczone w VINie. standardowo 2,2 miał 95KM. Wyższe moce to już CDI.
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moim zdaniem nie ma sensu kupowac tak w210 z tak slabym silnikiem. niestety ale 330 tys przebiegu to juz jest sporo na taki silnik, a wez pod uwage to ze z powodu ze jest slaby na pewno nikt z nim sie nie piescil i dostawal w palnik ostro.
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Tu bym się z Tobą nie zgodził. Skoro był tak słaby, to nawet jeśli ktoś próbował dawać mu ostro w palnik, on i tak pyrkał sobie w swoim tempie, w związku z czym przeciążenia w tym silniku nie były duże. 330 000 to raczej mały przebieg jak na takiego osiołka.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

najlepszy mul pociagowy nie do zdarcia to byl goly dwulitorwy diesel znany z beczek i w201. krecil milion kilometrow bezobslugowo, tylko olej zmieniac. 2.2d juz tyle nie uciagnie, szczegolnie w tak duzej budzie jak w210 i ze slaba pompa lucasa. i niestety ten silnik trzeba wkecac na obroty zeby dalo sie jechac, bo 100 koni to stanowczo za malo dla okulara.
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

w beczkach był inny silnik niż w w201/w124. w123 miał silnik OM615 D 20 - 55/60 KM pochodzący z w115, w w201 i w124 był motor OM 601 D 20 - 72/75KM
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
piski77
Posty: 85
Rejestracja: 27 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: piski77 »

fabek Kolega nie chce kupić W 210 tylko W 202 czyli C clase
MB W210 E250 Diesel 97r Avantgarde

VIN WDB2100101A368438
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

C-klasa kombi hmm - 95KM do względnie normalnej jazdy powinno wystarczyć.
Przy kupnie auta warto zastanowić się do jakich tras będzie on służył. W naszym kraju jest mało miejsc, gdzie możesz pojeździć szybko i spokojnie.
Ja ślimaczym tempem nie lubie jeździć i pod maską muszę coś mieć, żeby wyprzedzić, schować się, wyprzedzić itd:) Dlatego wybierając pomiędzy 200 a 220 CDI sprowadziłem ten drugi mimo większej akcyzy. Po kilku miesiącach wiem, że najlepszym silnikiem do mojego auta byłby 270 CDI. Poszukaj czegoś z CDI, warto wydać trochę więcej złociszy bo silnik sporo mocniejszy. pozdro
ex: E 220 CDI '00
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Gradzik pisze: ... wybierając pomiędzy 200 a 220 CDI sprowadziłem ten drugi mimo większej akcyzy.
Oba silniki mają tę samą pojemność (2148ccm) więc różnina w akcyzie będzie zależeć tylko od wartości auta :mrgreen:
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

Tym lepiej dla mnie:)
ex: E 220 CDI '00
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

fabek pisze:najlepszy mul pociagowy nie do zdarcia to byl goly dwulitorwy diesel znany z beczek i w201. krecil milion kilometrow bezobslugowo, . 2.2d juz tyle nie uciagnie, szczegolnie w tak duzej budzie jak w210 i ze slaba pompa lucasa. .
Zaprzeczasz sam sobie. Najpierw piszesz, że słaby silnik (95KM) w dużej budzie przy 330tkm bedzie zajeżdżony, a post dalej piszesz, że jeszcze słabszy (55lub 75KM) w nadwoziu o prawie takim samym DMC robił milion km. Zauważ, że 2.2D jest rozwierconym o 2 mm silnikiem OM 601 z w201 i w124 w którym zastosowano nową 16 zaworową głowicę oraz rotacyjną pompę wtryskową Lucasa. Jest to chyba ostatni wolnossący diesel z rodziny MB. O jego trwałości możesz się przekonać, przeglądając oferty ex-taxi z Niemiec gdzie przebiegi rzędu 800tkm nie są niczym szczególnym..
Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości