Kontrolka Check Engine W210 E240 98r

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Kontrolka Check Engine W210 E240 98r

Post autor: Łukaszwwa »

Witam!
Mam problem ze swoim E240. Generalnie chodzi o to, że czasami zapala się żółta kontrolka Check Engine po to by po jakimś czasie zgasnąć i znowu się zapalić. Sytuacja tak trwa już z pół roku. Po licznych wizytach w Warszawskich serwisach, Diagności twierdzą że to wina paliwa, ponieważ taki jest komunikat błędu. czy możliwe jest że bak jest brudny i wymaga płukania? nadmieniam iż jeżdżę na VPowerRacing. Z góry dziękuje za pomoc!
Pzdr
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

to bogaty jestes ... bardziej saze ze paliwo jest za kaloryczne i wywala błedy za bogatej mieszanki lub duze zanieczyszczenie spalin , bład paliwa takze wywala jak swieca jest umierajaca i nie dopala, zalej 95 jak tamto sie skonczy i zobaczysz
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Łukaszwwa pisze:Diagności twierdzą że to wina paliwa, ponieważ taki jest komunikat błędu.
a jaki jest ten błąd dokładnie?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukaszwwa »

Jaki dokładnie błąd nie wiem, natomiast świece są wymienione, filtr paliwa również. Kontrolka zapala się zarówno na benzynie 95 jak i na tych lepszych. Po wykasowaniu błędu dwa tygodnie temu zrobiłem około 1000 km i znowu się zapaliła, po czym następnego dnia zgasła. Gaśnie zawsze kiedy rozruch silnika następuje jak jest on dogrzany np. po krótkim postoju. Spalanie jest jakie było od zawsze i nie zauważam kompletnie żadnej różnicy w pracy silnika kiedy świeci albo nie. Coś więcej o błędzie będę wiedział w następny poniedziałek, jestem umówiony chyba po raz 5 na komputer.
agoonzo

Post autor: agoonzo »

a jak wygląda ta kontrolka,bo ja mam też e240 98/99r i u mnie nie ma takiej kontrolki i z tego co wiem,to przed liftem nie było kontrolki check engine w w210
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

agoonzo pisze:z tego co wiem,to przed liftem nie było kontrolki check engine w w210
NA PEWNO nie było.
Może to jakaś amerykańska wersja? :-?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukaszwwa »

To po lifcie jest 99r pomyliło mi się pisząc za pierwszym z rocznikiem.
Błąd który pokazuje komputer to KOREKTA MIESZANKI, wczoraj byłem na komputerze i pokazuje to co zwykle.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Błąd z korektą mieszanki (addytywną czy multiplikacyjną) jest dość ciężki do usunięcia, gdyż jest sporo rzeczy, które mogą wpłynąć na to że okno sondy lambda jest poza zakresem.
Poniżej wypisałem ci kilka rzeczy, które wg mnie mogą mieć wpływ na zapalanie się kontrolki od tego błędu:
1. nieszczelność układu zasysania powietrza
2. wtryskiwacze źle wysterowywane lub nieszczelne
3. zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
4. ciśnienie paliwa (sprawdź szczególnie regulator ciśnienia w filtrze paliwa)
5. przepływomierz
6. czujnik płynu chłodzącego
Kolejność sprawdzania jest dowolna, bo wszystkie rzeczy w jednakowym stopniu mogą wpłynąć na ten błąd. Zacznij może od najprostszych (przepływka, czujnik temperatury, układ ssania). Przy niektórych niestety nie obejdzie się bez urządzenia diagnostycznego i interpretacji parametrów rzeczywistych.
Powodzenia
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukaszwwa »

Witam
Przepływomierz sprawdzony, czujnik temp również. Są ok!
Gdzie znajduje się ten zawór odpowietrzający bak, i jak sprawdzić szczelność dolotu?
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Zawór odpowietrzający bak znajduje się po lewej stronie komory silnikowej, mniej więcej w połowie odległości między reflektorem a ścianą grodziową przy nadkolu. Poznasz go po tym, że dochodzi do niego oczywiście kostka elektryczna, ale i podciśnienie z kolektora ssącego, które potem idzie w kierunku baku.
Pamiętaj, że zawór odpowietrzania zbiornika działa dopiero gdy temperatura silnika przekroczy 70stopni, a silnik pracuje ponad 2 minuty.
A szczelność układu zasysania już opisywałem na forum - chodzi głównie o szczelność rur powietrznych oraz szczelność i odpowiednie wartości podciśnienia.
P.S. Jak sprawdziłeś przepływomierz, że uznałeś go za sprawny?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukaszwwa »

Przepływomierz wypiąłem żeby sprawdzić jak zareaguje, no i zareagował jak powinien na uszkodzony czyli przy rozruchu obroty spadły drastycznie po czym poszły w górę a druga sprawa to komputer byłem ponownie wczoraj wieczorem i po wypięciu był błąd przepływomierza więc diagnosta to wykluczył. Ten zawór od odpowietrzenia, to ten który tak cyka, tryka?
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

najczęstsze usterki przepływomierza nie są notowane w pamięci błędów, ponieważ sterownik widzi działające urządzenie, ale nigdy się nie dowie że działa ono źle. Np gdy ty wciskasz pełny "gaz", przepływomierz musi zanotować max dawkę potrzebnego powietrza. A co jeśli on notuje dawkę jak na biegu jałowym? Sterownik nie zapisze błędu bo ta wartość jest możliwa do uzyskania, a inna sprawa że jest za niska w takich warunkach.
Ten zawór na pewno cyka, więc spodziewam się, że to ten o którym myślisz.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukaszwwa »

ZATEM JAK SPRAWDZIĆ TEN PRZEPŁYWOMIERZ?
Gdzie jest filtr paliwa w tym samochodzie, w zasadzie był wymieniany ale nie interesowałem się gdzie jest umiejscowiony. Może sprawdzę ten regulator ciśnienia w filtrze paliwa.
dzięki za pomoc!
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

przepływomierz najlepiej sprawdzić urządzeniem diagnostycznym, na którym patrzysz jakie są wartości w trakcie jazdy, które ewentualnie można porównać ze wzorcowymi.
Filtr paliwa znajduje się pod samochodem blisko prawego tylne koła (obok pompy paliwa).
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Łukaszwwa
Posty: 10
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 12:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukaszwwa »

Dzięki za informacje. Jak dowiem się co z tym przepływomierzem i filtrem paliwa dam znać.
W każdym razie wielkie dzięki za pomoc!
Pzdr

[ Dodano: 2008-10-02, 14:39 ]
Jeszcze jedno pytanie. czy to naturalne że na biegu jałowym nie mogę wkręcić obrotów na więcej niż 5 tys, natomiast w czasie jazdy kręci na czerwone pole bez problemu.?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości