Stukanie na wale przy mocnym ruszaniu

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Stano
Posty: 75
Rejestracja: 27 mar 2010, o 21:37
Lokalizacja: Kielce

Stukanie na wale przy mocnym ruszaniu

Post autor: Stano »

Mam taki "problem". Dzieje sie to tylko przy ruszeniu z miejsca. Wlasnie wtedy gdy jest najwieksze obciażenie na wale. Niewiem czy to jest wina krzyzaka czy wieszaka. Stukanie jest takie jakby uderzalo w jakąś blache i jest w okolicach przedniej czesci auta (bynajmniej z pozycji kierowcy tak slychac). Jeśli delikatnie czy tez normalnie z wyczuciem ruszam wciskając gaz to nic sie nie dzieje. Moze macie jakiees pomysly? Niewiem jak tam ten wal jest zbudowany, jak wyglada bo wszystko od spodu jest zaslonięte.
E50 AMG... Hmmm czasem mnie przerasta :-/
wenta1979
Posty: 44
Rejestracja: 13 mar 2010, o 01:02
Lokalizacja: gliwice

Post autor: wenta1979 »

kolego najprawdopodobie masz juz zużyte gumy na wale te które lączę wał ze skrzyną lub z tylnim mostem zbudowane to jest tak samo jak w 124 tak ze posciągaj osłony i tam zobacz nie ma z tym duzo roboty a jak nie to daj do mechanika kazdy jeden ci to wymieni
wenta1979
mercedes W 210 e 4.3
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

sie to nazywa przegób ale ja bym najpierw sprawdził luz na wieloklinie wału a nie na gumach

[ Dodano: 2010-06-11, 23:25 ]
a jesteś pewien ze to na wale nie masz twardej zmiany biegów czasami
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

trzeba wejsc pod auto i recznie sprawdzic gdzie ma luz.
Stano
Posty: 75
Rejestracja: 27 mar 2010, o 21:37
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Stano »

Raczej nie skrzynia boo to tylko przy ruszaniu i jak mocniej gaz sie wcisnie. Biegi ladnie przerzuca. Chyba jednak do fachowcow musze z tym podjechac...
E50 AMG... Hmmm czasem mnie przerasta :-/
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

fabek pisze:trzeba wejsc pod auto i recznie sprawdzic gdzie ma luz.
Dokładnie. Sprawdź podporę i jej wkład, sprzęgła na wale, krzyżak. Dorzuciłbym do tego weryfikację luzów na półosi. Most Ci nie wyje?
Jeżeli natomiast nic Ci nie szarpie, a daje o sobie znak tylko dźwięk, to przy okazji zobaczyłbym też mocowanie wydechu.
Napisz, jak coś ustalisz :-D
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
lary
Posty: 86
Rejestracja: 21 sie 2009, o 21:11
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: lary »

Miałem coś podobnego, okazały się zerwane śruby mocowania silnika.
W210 polar white E290 TURBODIESEL 96'
Suzi SV650S
EX:
W201 arctic white 2,0D 91'
erder
Posty: 7
Rejestracja: 3 lis 2011, o 08:25
Lokalizacja: Kings Lynn UK

Post autor: erder »

koledzy ja mam takie cos jakby pukniecie luz taki jak dodaje i puszczam pedal gazu w czasie jazdy, jestem swiezo po wymnianie tuleji wozka wiec to cos innego,wczoraj podlaczylem przyczepe kiempingowa i razem z przyczepa te pukniecie (luz taki jakby zalaczal sie napend) jest teraz jak ruszam np spod swiatel ,czy trzeba wymienic te dwa gumowe laczniki na wale napendowym ??
dzieki
Mercedes E320CDI 2001,vin WDB2102262B381143
Ford KA TDCi 2010
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Prawdo podobnie tak, ale najpierw sprawdz
E 270 CDI 2000r, lift, manual
erder
Posty: 7
Rejestracja: 3 lis 2011, o 08:25
Lokalizacja: Kings Lynn UK

Post autor: erder »

jak mam sprawdzic czy te gumy maja miec jakies pekniecia ? czy ruszac walem i patrzec gdzie luz?a moze krzyzak ? musze w weekend wlezc podniego i zobaczyc powiedzcie na co zwracac uwage
Mercedes E320CDI 2001,vin WDB2102262B381143
Ford KA TDCi 2010
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

erder pisze:jak mam sprawdzic czy te gumy maja miec jakies pekniecia ? czy ruszac walem i patrzec gdzie luz?a moze krzyzak ? musze w weekend wlezc podniego i zobaczyc powiedzcie na co zwracac uwage
Wchodzisz pod auto i ruszasz wałem. Sprawdź podporę wału, luzy na półosiach i moście, gumy/łączniki wału. Te ostatnie po prostu się obrywają pod wpływem obciążenia. Poniżej obrazek, gdzie po prawej jest łącznik z oberwanymi metalowymi tulejkami na śruby:
Obrazek

Przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić mocowania silnika i skrzyni (trzecia poduszka).
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
PanTadeusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2010, o 17:27
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: PanTadeusz »

erder pisze:koledzy ja mam takie cos jakby pukniecie luz taki jak dodaje i puszczam pedal gazu w czasie jazdy, jestem swiezo po wymnianie tuleji wozka wiec to cos innego,wczoraj podlaczylem przyczepe kiempingowa i razem z przyczepa te pukniecie (luz taki jakby zalaczal sie napend) jest teraz jak ruszam np spod swiatel ,czy trzeba wymienic te dwa gumowe laczniki na wale napendowym ??
dzieki
U mnie sie dzieje cos podobnego- głównie przy dodaniu gazu jeśli dodam delikatnie to nic sie nie dzieje, podejrzewam wieloklin czy to można regenerować? jak z kosztami?

pozdrawiam
Nowy
WDB2102821X013371
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości