220 CDI - Nie wchodzi na obroty, nie ma siły

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dj88w
Posty: 2
Rejestracja: 7 sie 2008, o 20:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dj88w »

Witam panów. Mam podobny problem z MB E200(w210) 2.2 CDI 99r. przebieg 160 tyś. iż samochód nie ma mocy (2 komputery wykazały niski poziom ciśnienia doładowania i nic oprócz tego). Po namowach znajomych wymieniłem przepływomierz na nowy i zregenerowałem turbinę - efekt dalej ten sam. Objawy: po odpaleniu samochodu, gdy odczekam ok.20 sek. zmienia się odgłos pracy silnika i podczas jazdy nie mogę przekroczyć 3 tyś. obrotów. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu (gdy nie czekam tych 20 sek.jest wszystko ok.- ale tylko do momentu gdy się nie zatrzymam, gdyż później sytuacja powtarza się).Chciałbym nadmienić, że żadna kontrolka nie sygnalizuje jakiś nieprawidłowości.
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

mam dokladnie to samo w e270cdi - od kilku dni

Post autor: arek_slupsk »

czesc
mam dokladnie to samo w e270cdi - od kilku dni - po wylaczeniu silnika wraca do normy ale po jakims czasie silnik zmienia glos i na biegu D kreci do 2000obr natomiast jak przelacze na biegi ponizej D to obroty wchodza normalnie, tak samo na N obroty wchodza ze az milo - nie mam zadnych kontrolek - po prostu nic - jak sie uporasz z tym daj znac co bylo przyczyna
W210 2.7cdi T 2000r
swider111
Posty: 1
Rejestracja: 27 sie 2008, o 19:35
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: swider111 »

Ja mam to w 2.2 cdi mercedes c 220 fszystko jest normmalnie dopuki nie dam mu w rurę powyżej 130 km/h coś się jak by rozłącza i można jechać tylko do 3000 obrotów po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wraca wszystko do normy. Podobno jak przepływomierz szwankuje to tak się dzieje ale ja zmieniłem i bez zmian.
wodnik07
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:55
Lokalizacja: Chrzanów/wisbech UK

Post autor: wodnik07 »

witam wszystkich. Ja miałem podobny problem brak mocy obtroty nie więcej niż 3000, u mnie okazało się że to podkładka pod wtryskiem- objaw po ściągnięciu plastikowych pokryw na silniku podczas pracy było widać kopcenie na 2 wtrysku. Mechanik zalecił wymianę wszystkich 4 podkładek i wyczyszczenie wszystkich wtrysków i pomogło ;-)
"...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA..."
faza21
VIP
Posty: 66
Rejestracja: 22 sie 2008, o 22:42
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: faza21 »

tryb awaryjny??? u mnie był błachi powód; przewód od podcisnienia dokładnie nie pamietam jaki ale mam fv z servisu to moge zobaczyc 150 zł i auto znów na pełnych obrotach :)
270 CDI 1999

Co mi zrobisz jak mie złapiesz???
Czasami jest lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
dj88w
Posty: 2
Rejestracja: 7 sie 2008, o 20:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dj88w »

Faza21, zobacz jaki to przewód byłbym wdzięczny.
wodnik07
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:55
Lokalizacja: Chrzanów/wisbech UK

Post autor: wodnik07 »

witam użytkowników. niestety mój problem wrócił. :evil: :?: ale mam teraz rebusa. po rozebraniu filtra powietrza i wyjeciu przewodów ( rur gumowych plastikowych ) i złóżeniu spowrotem do całości samochód dostał skrzydeł :mrgreen: ale tylko na krótki okres i wszystko wróciło do punktu wyjścia. jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc. acha i słychać jakiś dziwny metaliczny dzwięk :-/ dochodzący z okolic turbiny przy gazowaniu.
"...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA..."
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

sprawdź szczelność przewodów powietrznych.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
wodnik07
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:55
Lokalizacja: Chrzanów/wisbech UK

Post autor: wodnik07 »

no dobra ale jak ?? :shock: znajomy sugeruje że może tłumik albo katalizator :roll: nieweim jutro jade na kanał do mercedesa 8-) na szczęście sprzedawca pokrywa koszty :mrgreen: zobacze co powiedzą spece z salonu i jutro napisze co było przyczyną ;-)
"...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA..."
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

Post autor: arek_slupsk »

chyba znalazlem rozwiazanie - otoz kiedy jechalerm i stracilem moc to zatrzymalem sie i nie wylaczajac silnika odczepilem przewod od podcisnienia (VAC miesci sie obok zbiornika plynu spryskiwacza) zakonczony malym filtrem po czym jak sassalo wczepilem go z powrotem i okazalo sie ze moc wrocila. dlatego tez auto pali m i na dotyk po dlugim postoju a po krotkim nie pali bo podcisnienie sie nie wyrownuje - na razie nie wiem co dalej ale to jest chyba przyczyna - byc moze trzeba wyczyscic ten filterek lub cos w recylkulatorze - jak bede mial czas i za to sie wezme to napisze o wynikach - na pewno to nie jest przeplywka i turbo.
W210 2.7cdi T 2000r
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

arek_slupsk pisze:dlatego tez auto pali m i na dotyk po dlugim postoju a po krotkim nie pali bo podcisnienie sie nie wyrownuje
z czym się nie wyrównuje? Nie chcę cię martwić, ale to nie przez to silnika nie możesz uruchomić po krótkim postoju. Podciśnienie jego wielkość i oczywiście szczelność układu ma wpływ na moc silnika, nie na jego możliwość uruchamiania.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
krzysztof313
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2008, o 08:39
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: krzysztof313 »

Witam . Sprawdz czy dodając gazu przewód od kolektora ssacego do interculera robi się twardy , jeżeli nie to szukaj przyczyny w kolektorze ssącym w którym często wypadają lub urywają się przepustnice powietrza i wtedy nie będziesz miał doładowania na turbinę a mietek bedzie wskakiwał w tryb awaryjny. Pozdrawiam
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

Post autor: arek_slupsk »

hmm , musze najpierw przekopac gdzie to jest otaz mam nadzieje ze znajde te "klapki" co sie wycina- a swoja droga czy ten totaly syf jest normalka w przewodzie do recyrkulatora spalin?


dzis 26.09.2010 wyciagnalem kolektor - syf na maxa, klapki zawalone ze nie bylo przeswitu, kanaly brudne, klapka 5 cylindra zerwana i zostala jej polowa - chce wyciac w cholere te klapy bo jak maja sie syfic od egr to i tak przestana niedlugo dzialac
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, o 18:37 przez arek_slupsk, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 2.7cdi T 2000r
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Klapki są wewnątrz kolektora ssącego, tuż obok bloku silnika.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości