BIO DIESEL
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
z tymi uszczelkami to jest tak że rozpuszczaja sie te produkowane na bazie kauczuku, nie stosuje sie ich już całkowicie w motoryzacji od konca lat osiemdziesiatych.
Poza tym popatrzcie na przyzwolenia producentów aut http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/dla_kogo.html co prawda nie ma tam mercedesa (pewnie z powodów polityczno strategicznych) ale nie sadzę zeby w tdi-kach audi czy VW były lepsze uszczelnienia.
[ Dodano: 2010-06-08, 09:39 ]
oczywiscie kauczuku nie stosuje sie do uszczelnień układów paliwowych a nie w całej motoryzacji :lol:
Poza tym popatrzcie na przyzwolenia producentów aut http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/dla_kogo.html co prawda nie ma tam mercedesa (pewnie z powodów polityczno strategicznych) ale nie sadzę zeby w tdi-kach audi czy VW były lepsze uszczelnienia.
[ Dodano: 2010-06-08, 09:39 ]
oczywiscie kauczuku nie stosuje sie do uszczelnień układów paliwowych a nie w całej motoryzacji :lol:
e300td
W linku który podałeś i z informacji na niemieckiej stronie (sa tez wyszczegolnione modele mercedesa) wychodzi jasno biopaliwo można stosowac do aut do tego przystosowanych czyli jesli masz w swoim nr VIN:
921 - silnik na ester metylowy oleju roślinnego (biopaliwo)
czesto z kodem silnika taxi:
922 - silnik taxi OM604 D22 ze zredukowaną mocą
Kolega HolyCrom ma w swoim 220D przystosowany silnik do BIOdiesla :arrow: viewtopic.php?t=9125 zamiast 95KM ma 75KM i mozliwosc zalewanie tego paliwa
921 - silnik na ester metylowy oleju roślinnego (biopaliwo)
czesto z kodem silnika taxi:
922 - silnik taxi OM604 D22 ze zredukowaną mocą
Kolega HolyCrom ma w swoim 220D przystosowany silnik do BIOdiesla :arrow: viewtopic.php?t=9125 zamiast 95KM ma 75KM i mozliwosc zalewanie tego paliwa
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
czytaj dokładniej, Nie mozna powiedzieć że palą mniej lub więcej o wszystkich dieslach. Spalanie wynika ze specyfikacji motoru. Tak jak pisałem u mnie w silniku z komora wstepną nie czuć różnicy, w bmw gdzie mam wtrysk bezpośredni chyba jest mała różnica a w common rail pewnie jeszcze większa. Zaawansowane technologicznie silniki sa maksymalnie wysterowane pod katem jednego rodzaju paliwa o sciśle okreslonych własciwościach. Małe odstepstwo od normy powoduje tam szereg skutków ubocznych.gradekwaw pisze:nie wieżę w to że tyle samo pali i nie traci na mocy
e300td
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 maja 2010, o 09:30
- Lokalizacja: katowice
Od wiosny uzywam biodiesla i nic sie nie dzieje spalanie w cyklu mieszanym ok 7,5l/100km nie odczulem tez spadku mocy ale wg nr vin moj silnik jest przystosowany do tego wlasnie paliwa a zapach frytek to akurat glupia gadka bo nic takiego nie czuje.
Cena jest bardzo atrakcyjna wiec po co przeplacac? :lol:
Cena jest bardzo atrakcyjna wiec po co przeplacac? :lol:
Mercedes W210 2,2cdi 2000r clasic lift kombi
WDB2102061B276284
WDB2102061B276284
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
- Lokalizacja: Sobków
Jak dorwę gdzieś specyfikację BIO ze świadectwa jakości to zeskanuję i wsadzę na forum. Widziałem w hurtowni to świadectwo i w skrócie:
-niepalne
-nietoksyczne
-temperatura wydawania ponad 40 st C
Nawet ADR - ów na wożenie tego czegoś nie trzeba.
Z rury wali plackami ziemniaczanymi a po leżakowaniu w beczce/wziołem 60 l na próbę/ po miesiącu na powierzchni wytrąca się masło jakieś. Wygląda to inaczej jak parafina z on-u ale też jest gęste i pewnie filtr zapapra.
Na moje oko to jest coś takiego jak olej z rzepakowy z biedronki z opłaconą akcyzą.
-niepalne
-nietoksyczne
-temperatura wydawania ponad 40 st C
Nawet ADR - ów na wożenie tego czegoś nie trzeba.
Z rury wali plackami ziemniaczanymi a po leżakowaniu w beczce/wziołem 60 l na próbę/ po miesiącu na powierzchni wytrąca się masło jakieś. Wygląda to inaczej jak parafina z on-u ale też jest gęste i pewnie filtr zapapra.
Na moje oko to jest coś takiego jak olej z rzepakowy z biedronki z opłaconą akcyzą.
WDB2102611A759412
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
E 240 avantgarde
fuzzi
„Bo lepiej na swej drodze spotkać kogoś mądrego
Niż dać się wysysać przez innego, głupiego”
Eko DIESEL
Witam mam silnik 2,9 TD czy ktoś z Was lał do niego ekodiesel, różnica w cenie prawie 1 zł na litrze, wiec gra warta świeczki
miał ktoś z tym paliwe do czynienia
czy coś się dzieje z autem, jak spalanie, praca silnika, zużycie silnika
nie znalazłem na forum takiego tematu, a dobie drogiego paliwa warto o tym porozmawiac
miał ktoś z tym paliwe do czynienia
czy coś się dzieje z autem, jak spalanie, praca silnika, zużycie silnika
nie znalazłem na forum takiego tematu, a dobie drogiego paliwa warto o tym porozmawiac
E290 TD AVANTGARDE 97 T-MODEL/ WDB2102171A416621
Jeśli chodzi Ci o paliwo BIO to temat jest tutaj - viewtopic.php?t=8414
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
Nie! Nie! Nie dla bio! Panuje opinia że 2.9 przetrawi wszystko ale tak nie jest! Nie chcę się powtarzać ale u mnie zamuliło pompe i jesienią było po jeżdżeniu! Sam widziałem - warstwa galerety i mułu. Koszt bolesny.
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
Ja się będę starał lać samo BIO, a że jest stacja w miarę blisko, to nie będzie to trudne do osiągnięcia. Tak więc o ewentualnych naprawach na pewno napiszę. Puki co, nawet nie miałem spadku mocy, a jakoś z 500km przejechałem już na tym. Jak sobie przypomnę, to wcześniej już moje auto jeździło na oleju z biedronki, wtedy, co jeszcze cena była rozsądna i faktycznie frytki czy placki czuć było, ale jakoś, jak na takie jeżdżenie na samym oleju, napraw nie było, co poniektórych powinno to zastanowić. Ja sam się tylko cieszę, że mój anioł stróż nade mną czuwa ;P
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Spadku mocy też nie odczułem ;-) , za to dość szybko miałem problemy techniczne .HolyCrom pisze:Ja się będę starał lać samo BIO, a że jest stacja w miarę blisko, to nie będzie to trudne do osiągnięcia. Tak więc o ewentualnych naprawach na pewno napiszę. Puki co, nawet nie miałem spadku mocy, a jakoś z 500km przejechałem już na tym. Jak sobie przypomnę, to wcześniej już moje auto jeździło na oleju z biedronki, wtedy, co jeszcze cena była rozsądna i faktycznie frytki czy placki czuć było, ale jakoś, jak na takie jeżdżenie na samym oleju, napraw nie było, co poniektórych powinno to zastanowić. Ja sam się tylko cieszę, że mój anioł stróż nade mną czuwa ;P
Jednak awaria boscha , a lucasa to kolosalna różnica w kosztach !
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Do diesli z rzędowymi pompami można sobie lać i oranżadę i olej po frytkach, jednak nie radzę lać do diesli z pompami rotacyjnymi (rozdzielaczowymi)...
Silniki 2,2D i 2,9TD właśnie takie mają. Paliwo w tych pompach styka się bezpośrednio z gumowymi uszczelnieniami, które niestety nie są odporne na bioestry... widać to zwłaszcza w Lucasach... 2,9TD ma już chyba Boscha...
Czyli lanie bio- do 2,2D i 2,9TD to proszenie się o wydatki związane z uszczelnianiem pompy...
Silniki 2,2D i 2,9TD właśnie takie mają. Paliwo w tych pompach styka się bezpośrednio z gumowymi uszczelnieniami, które niestety nie są odporne na bioestry... widać to zwłaszcza w Lucasach... 2,9TD ma już chyba Boscha...
Czyli lanie bio- do 2,2D i 2,9TD to proszenie się o wydatki związane z uszczelnianiem pompy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Skoro jest przystosowany fabrycznie (zazwyczaj taxi) do biodiesla, to owszem... poza tym CDI to jeszcze inna bajka... nie myl silnika 2,2D z 2,2CDI. Zupełnie inna zasada wtrysku i inna budowa układu wtryskowego...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości