w 210 kompresor ---- szarpanie ;(
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
komputer to nie tylko odczyt i kasowanie błędów, to również kontrola i interpretacja parametrów. Poza tym jeśliby ci silnik nie pracował na wszystkie cylindry to na pewno zapisałby się błąd z wypadaniem zapłonu.
Tak przy okazji, ludzie bardzo często wymieniają świece, a przyczyna tkwi w fajkach zapłonowych. Żeby było ciekawiej, po wymianie świecy, stara fajka ją uszkadza, więc nawet późniejsza wymiana fajki może nie pomóc, gdyż jest uszkodzona nowa świeca. I tak kółko się zamyka. Oczywiście wcale tak nie musi być - ale na opisanym przypadku również ja się sparzyłem :-)
Tak przy okazji, ludzie bardzo często wymieniają świece, a przyczyna tkwi w fajkach zapłonowych. Żeby było ciekawiej, po wymianie świecy, stara fajka ją uszkadza, więc nawet późniejsza wymiana fajki może nie pomóc, gdyż jest uszkodzona nowa świeca. I tak kółko się zamyka. Oczywiście wcale tak nie musi być - ale na opisanym przypadku również ja się sparzyłem :-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
w moim E320 W124 z silnikiem starszej konstrukcji (M104.992 wielopunktowy wtrysk elektroniczny HFM VDO) z 1993r., KTS-em 650 bez problemu mogłem diagnozować wartości rzeczywiste. Fakt, nie było to tak wypasione jak w obecnych sterownikach, ale sporo rzeczy widział. Nie wiem jakie opcje mają wszelkie "fejsy", ale jestem przekonany, że auto z 96r przynajmniej urządzeniem Boscha można diagnozować również oglądając parametry live.
Jeśli jest ktoś z okolic Krakowa podobnym bolidem, to zapraszam na test - sam jestem ciekaw!
Jeśli jest ktoś z okolic Krakowa podobnym bolidem, to zapraszam na test - sam jestem ciekaw!
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
mozliwe z ebardziej zaawansowany sprzet warsztatowy daje rade , ja miałem na mysli interfejsy z alegro rózne odmiany , do uzytku domowego , do 97 roku nie idzie zrobic live po 97 mozna juz bez problemu i całkiem ładnie to wyglada:) tego jestem pewien bo probowałem
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Ja jestem tego zdania ze ten silnik u mnie musi chodzic plynnie albo jeszcze lepiej i nie przyjmuje do wiadomosci ze sie nie da... potrzebuje tylko troszke czasu bo nie znam silnika ani autka, ale ja to opanuje bez komputerow, warsztatow itd
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
tego ci życzę, bo masz podejście podobne do mojego - jeśli chodzi o idealny stan samochodu.neonblue pisze:ale ja to opanuje
Co do sposobu naprawy jednak się różnimy: nie wątpię, że ci się uda naprawić. Może nawet usterka jest oczywista i znajdziesz ją lada chwila. Ale tak to już jest z elektroniką, że nie zawsze się szuka od właściwej strony - często właśnie takie naprawy "po omacku" kończą się sukcesem, ale po bardzo długiej i wyboistej drodze. Komputer ma nam ułatwić od której strony do tematu podejść i o tyle mniej czasu trzeba wtedy na to auto poświęcać :-)
windykatorek, jak w końcu znajdę jakąś maszynę dla siebie, to chętnie na jakimś zlociku bym obejrzał, co taki interfejs potrafi, bo szczerze to nigdy nie widziałem go w akcji.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
windykatorek co twoim zdniam powinnienem zrobic ?? w warunkach domowych.... zczytam kody moze one cos wykaza jak tytlko to zrobie odrazu napisze...
dzieki za pomoc ktora jest dla mnie bardzo wazna ze wzgledu na moja bezradnosc
[ Dodano: 2008-09-27, 13:47 ]
z tego co zczytalem wczesniej kiedys tam tak dla sprawdzenia i mialem sobie zapisane
B1235 - emission sensor
B1241 - refrigerant fill
B1416 - coolant circulation pump
skasowalem DTCs
i w dniu dzisiejszym zczytalo tylko te dwa
B1241 - refrigerant fill
B1416 - coolant circulation pump
raczej klima mnie nie obchodzi ale co z
B1235 - emission sensor
B1241 - refrigerant fill
teraz pytanie czy to jest a raczej moze byc przyczyna wlasnie szarpanie ??
dzieki za pomoc ktora jest dla mnie bardzo wazna ze wzgledu na moja bezradnosc
[ Dodano: 2008-09-27, 13:47 ]
z tego co zczytalem wczesniej kiedys tam tak dla sprawdzenia i mialem sobie zapisane
B1235 - emission sensor
B1241 - refrigerant fill
B1416 - coolant circulation pump
skasowalem DTCs
i w dniu dzisiejszym zczytalo tylko te dwa
B1241 - refrigerant fill
B1416 - coolant circulation pump
raczej klima mnie nie obchodzi ale co z
B1235 - emission sensor
B1241 - refrigerant fill
teraz pytanie czy to jest a raczej moze byc przyczyna wlasnie szarpanie ??
nowy zółtodziób
kompressor w210 99' po lifcie
wystrczy pod noga
kompressor w210 99' po lifcie
wystrczy pod noga
windykatorek sprawdzilem dokladnie wszystko, nawet odlaczylem ako.
Jest tak:
czy mam podlaczona wtyczke do przeplywomierza czy tez odlaczona
to silnik pracuje tak samo (przerywa),
tak jak by wogole nie dzialalo!!!
Tak jak mi pisales 99% to wlasnie przeplywomieerz jest wina calego tego zamieszania
Jest tak:
czy mam podlaczona wtyczke do przeplywomierza czy tez odlaczona
to silnik pracuje tak samo (przerywa),
tak jak by wogole nie dzialalo!!!
Tak jak mi pisales 99% to wlasnie przeplywomieerz jest wina calego tego zamieszania
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
a to emision sensor nie jest to czasem bład sondy lambda???sonde mozna sprawdzic miernikiem czy oscyluje , ustaw na mv podłacz sie pod kabel sygnałowy plusem i mase minusem dobrą znajdz i zobacz czy wartosci na mierniku oscyluja od 0.1 v do 0.8 mniejwiecej ,daj mu tez w rure pozadnie to powinno wzrosnac jak stoi w miejscu to sonda martwa , ja kiedys spotkałem sie z tym błedem ale nie wiedziałem co to jest , ale sadze ze to nie sonda bo to bład klimy raczej , ten drugi to mało srodka chłodniczego , one nie powinny miec wpływu na prace silnika
[ Dodano: 2008-09-27, 21:07 ]
przepływke tez idzie pomierzyc
musze poszukac
neonblu tu masz foto jak zczytac błedy domowym sposobem , działa to tylko do rocznika 97 , kasowanie zworka tez do 97 tylko
kasowanie mostkujesz spinaczem 1i 4 przekrecasz kluczyki nie odpalasz cofasz kluczyki skasowane
[ Dodano: 2008-09-27, 21:29 ]
neonblue a tu masz jak pomierzyc przepływomierz czy jest sprawny , ty mi juz wisisz zgrzewke browara:))
[ Dodano: 2008-09-27, 21:31 ]
monkey8, ale ty to sprawdzałęs na panelu klimatronika??? jesli tak to on tam tylko pokazuje błedy klimatronika , w roczniku 99 diody spinacze zworki nie pomoga tylko komputer
[ Dodano: 2008-09-27, 21:07 ]
przepływke tez idzie pomierzyc
musze poszukac
neonblu tu masz foto jak zczytac błedy domowym sposobem , działa to tylko do rocznika 97 , kasowanie zworka tez do 97 tylko
kasowanie mostkujesz spinaczem 1i 4 przekrecasz kluczyki nie odpalasz cofasz kluczyki skasowane
[ Dodano: 2008-09-27, 21:29 ]
neonblue a tu masz jak pomierzyc przepływomierz czy jest sprawny , ty mi juz wisisz zgrzewke browara:))
[ Dodano: 2008-09-27, 21:31 ]
monkey8, ale ty to sprawdzałęs na panelu klimatronika??? jesli tak to on tam tylko pokazuje błedy klimatronika , w roczniku 99 diody spinacze zworki nie pomoga tylko komputer
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości