[270cdi] Problemy z odpalaniem

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

KALIMERA
Posty: 26
Rejestracja: 17 lut 2008, o 23:23

[270cdi] Problemy z odpalaniem

Post autor: KALIMERA »

mam problem z odpalaniem,gdy temperatura spada ponizej 0stopni czy to moze byc wina swiec zarowych.Jest to silnik 2.7 cdi z 2002r 190000tys przejechane
Ostatnio zmieniony 10 sie 2008, o 22:43 przez KALIMERA, łącznie zmieniany 1 raz.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

od sprawdzenia świec żarowych i ich przekaźnika należy zacząć.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

Powiem tak , wczoraj rozmawialem z mechanikiem co zajmuje sie silnikami
Common Rail i powiedzial mi ze one zazwyczaj gdy spadnie ponizej zera stopni tak wlasnie zapalaja.... a spróbuj nacisnąć gaz i odpalić... Odrazu pewnie weźmie.

Tak mi powiedzial mechanik ze nacisnac gaz.

2. A jak dlugo ci sie pali Świeca, żarowa ?
dlugie grzanie jest przyczyna , ze któraś z swiec jest do wymiany. Pamiętaj również , ze przy wymianie Świec nalezy wymienić KOMPLET :idea:

Pozdrawiam
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

MikiPOZ pisze: powiedzial mi ze one zazwyczaj gdy spadnie ponizej zera stopni tak wlasnie zapalaja.... a spróbuj nacisnąć gaz i odpalić... Odrazu pewnie weźmie.
Tak mi powiedzial mechanik ze nacisnac gaz.
Zmień mechanika. Mam dwa CDI w firmie i gdy wszystko jest sprawne nawet w mróz odpalają bardzo szybko i bez żadnego naciskania pedału przyśpieszenia! Weź odpalaj zimny silnik z pełnym gazem, to zaraz usłyszysz jak turbina przestanie współpracować.

Jeśli ma problem z odpaleniem tylko na zimnym należy zacząć od tego co napisałem.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Nie no przy odpalaniu można delikatnie trącic gaz , ale to że w zime dizle nie palą to chyba już mit nawet nie naszych ojców a dziadków, mam starego nissana ptrola 2,8 td i pali bez żadnych dodatkowych czynności przy temperaturach sięgających
-30* , więc na ten temat szkoda gadac. Oprócz świec zarowych warto zmienić filtr paliwa , być może zamarza w nim nagromadzona woda, ew. nagromadziła się wytrącona z ropy parafina.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

luki79, nie powiedziałem że do dechy, chodzilo mi o delikatnie.
A mechanik nie mój bo ja nie mam CDI, więc nie mam co zmieniać....
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

MikiPOZ, no tak (źle) zrozumiałem, gdy napisałeś "nacisnąć gaz" :-|
A jak mechanik nie twój, to zmień doradców i informatorów w takim razie :lol:
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

luki79, hehe juz zmienilem ;)

Znalazlem fachowca co zajmuje sie tylko MB :) Jestem umowiony na wymiane Świecy Żarowej i przegląd autka :)
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

MikiPOZ pisze:Powiem tak , wczoraj rozmawialem z mechanikiem co zajmuje sie silnikami
Common Rail i powiedzial mi ze one zazwyczaj gdy spadnie ponizej zera stopni tak wlasnie zapalaja.... a spróbuj nacisnąć gaz i odpalić... Odrazu pewnie weźmie.
Mercedes musi zapallić bez gazu.
MikiPOZ pisze: 2. A jak dlugo ci sie pali Świeca, żarowa ?
dlugie grzanie jest przyczyna , ze któraś z swiec jest do wymiany.
Nieprawda.
MikiPOZ pisze: Pamiętaj również , ze przy wymianie Świec nalezy wymienić KOMPLET
Z tym też się nie zgodzę ,wymieniamy tylko uszkodzoną świece.


Po załączeniu zapłonu świece grzeją (pali się kontrolka na desce -liczniku),jak zgaśnie zapalamy ślnik.Po zapaleniu ślnika jeżeli kontrolka grzania świec zapali się ponownie wskazuje to na uszkodzenie świecy(minimum jednej).Jeżeli się nie zapali to ok.Za długość grzania świec odpowiada czujnik temperatury.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Mercedes faktycznie musi odpalic bez gazu.

Przyznam, ze moj samochod tez czasem gdy dluzej postoi nie chce odpalac - dotyczy tylko minusowych temperatur.

Swieca sa OK, najpierw zapalal sie czasem blad EPC - w ASO zostal uszczelniony uklad wtryskowy - wtryskiwacze, pompa. Bledu nie ma, bardzo rzadko zdarza sie, ze nie odpali rano, ale jednak, warunkiem jest minusowa temperatura.

Sprawdzam na klimatroniku napiecie na akumulatorze - bylo niskie, wlaczam zaplon, czekam 3 minuty i obserwuje jak napiecie na akumulatorze rosnie, wtedy samochod odpala.

Ja u siebie obstawiam problem z ladowaniem - gdy silnik pracuje napiecie na NOWYM akumulatorze wynosi 13.3.

Podstawowa sprawa - MUSISZ miec paliwo w baku, przynajmniej 15 litrow.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

kichcio pisze: Ja u siebie obstawiam problem z ladowaniem - gdy silnik pracuje napiecie na NOWYM akumulatorze wynosi 13.3.
13.3 Stanowczo za mało .Ale i tak powinien zapalić sprawdz spadek napięcia przy kręceniu.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Wiem, że za mało, tyle jest w czasie jazdy. Jeśli dobrze kojarze, to na włączonym zapłonie jest ok. 11.8. Co jeszcze należy sprawdzić?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Najprościej ogólny przegląd alternatora ,może wina leży po stronie regulatora.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
KALIMERA
Posty: 26
Rejestracja: 17 lut 2008, o 23:23

Post autor: KALIMERA »

dzieki za informacje,swiece byly do wymiany
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ale co to znaczy, ze masz problem z odpaleniem? W jaki sposob?
Nie kreci, kreci ale nie odpala czy co? Kontrolka sygnalizowala spalona swiece?
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości