Już prawie odpala ale nie wchodzi na obroty

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
yad31
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 12:08
Lokalizacja: śląsk

Już prawie odpala ale nie wchodzi na obroty

Post autor: yad31 »

Witam, auto jak go kupiłem miało nadpaloną komorę silnika a kolektor ssący był całkowicie spalony (większość elementów jednak ocalała - sterowniki, bezpieczniki, pompa wtryskowa itp.). Borykając się z kilkoma problemami opisanymi w TYM temacie, dzięki waszej wielkiej nieocenionej pomocy zdołałem wszystko doprowadzić do bieżącego stanu. Czy jest taka możliwość że podczas jazdy przestawił się rozrząd tak, że ogień poszedł z zaworów ssących i zapalił się kolektor? To by wyjaśniało pożar. Natomiast poprzedni właściciel samochodu twierdził że auto zostało podpalone podczas postoju na parkingu ale szybko ugaszone.
Pytam ponieważ kręcąc rozrusznikiem silnik zaczyna zapalać ale nie potrafi wejść na obroty, a po stronie ssącej (kolektor odkręcony) z otworów strzela trochę spalinami (ale może to akurat normalne), świece sprawdzone. Na carsofcie wyskakuje tylko jeden błąd P0703 - stop lamp switch, ale akurat to wiem bo przełącznik na pedale jest uszkodzony (zrobiłem tylko diagnozę samego sterownika silnika DFI reszty narazie nie sprawdzałem).
Co może być teraz przyczyną że silnik nie startuje?
Podobno przed podpaleniem wszystko działało, czyli teoretycznie kąt wtrysku powinien być ok, tak samo wydaje mi się że łańcuch to raczej tak sobie przeskoczyć nie może.
**** E220D 97 WDB2100041A420220 ****
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

spróbuj plaka, jak zalapie to wyeliminujesz mechanike i zostanie problem z zasilaniem w paliwo.
e300td
Awatar użytkownika
yad31
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 12:08
Lokalizacja: śląsk

Post autor: yad31 »

ok. spróbuję dzisiaj i chyba przykręcę kolektor ssący żeby równomiernie zasysał.
Dodam tylko że przewody paliwowe i oringi są nowe więc o powietrzu nie ma mowy, natomiast
zawsze po dłuższym czasie czyli np. po nocy zauważam że paliwo zeszło o ok 2cm w przewodzie tym pomiędzy podgrzewaczem a filtrem paliwa ale wystarczy że zrobię kilka obrotów rozrusznikiem i od razu paliwo dochodzi, za to w drugim przewodzie pomiędzy filtrem a pompą wtryskową nigdy nie zauważyłem powietrza
**** E220D 97 WDB2100041A420220 ****
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

yad31 pisze:ok. spróbuję dzisiaj
:-(
e300td
Awatar użytkownika
yad31
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 12:08
Lokalizacja: śląsk

Post autor: yad31 »

strendel rozwiń tą myśl skoro zdecydowałeś się mi pomóc w tym temacie, no chyba że to nie ma związku z zagadnieniem
**** E220D 97 WDB2100041A420220 ****
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

Wydaje mi sie ze bez zalozonego kolektora ssacego bedzie problem z uruchomieniem na plaka,A z paliwem to jednak musisz miec gdzies nieszczelnosc skoro poziom sie zmienia
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Awatar użytkownika
yad31
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 12:08
Lokalizacja: śląsk

Post autor: yad31 »

kolektor założę ale narazie plaka muszę zdobyć. Dzisiaj z wiadomej przyczyny wszystkie markety podobno pozamykane, może gdzieś na stacji dorwę. Natomiast jeśli chodzi o szczelnosć przewodów to dla świętego spokoju jeszcze raz sprawdzę, w każdym razie podczas kręcenia rozrusznikiem cyrkulacja paliwa jest i powietrze w przewodach się nie pojawia. Dlatego myślę że tak czy inaczej powinien odpalić, niestety tak się nie dzieje
**** E220D 97 WDB2100041A420220 ****
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

Mozesz uzyc dezodorantu w spreyu
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Awatar użytkownika
yad31
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 12:08
Lokalizacja: śląsk

Post autor: yad31 »

a może pompa po stronie wysokiego ciśnienia jest zapowietrzona i sobie mogę kręcić...
Jak sprawdzałem, to z przewodów wtryskowych paliwo tylko kapało podczas kręcenia rozrusznikiem czy tak powinno być? Czy pompę się jakoś odpowietrza?
**** E220D 97 WDB2100041A420220 ****
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

to moze lepiej kup autostarta jak plaka :) no bez kolektora to nie bardzo pojdzie w obroty kosmiczne , a przepływomierz jak podłaczyłes, czujniki zasysanego jak? jak to ma chodzic no panowie ratunku :))
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
yad31
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 12:08
Lokalizacja: śląsk

Post autor: yad31 »

Auto odpaliło na hol, okazało się że jednak tylko pompa wtryskowa była zapowietrzona - po 300m zapalił i do teraz nie ma problemu z odpalaniem na rozrusznik
pozdrawiam
i dzięki za pomoc

temat do zamknięcia
**** E220D 97 WDB2100041A420220 ****
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości