3.2 cdi kopci

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

honziu
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 2008, o 17:00
Lokalizacja: zielona góra

3.2 cdi kopci

Post autor: honziu »

Witam szukałem podobnego tematu ale jakos nie moge znalesc :cry:
A mianowicie miałem walnięta podkładke pod 6 wtryskiem troche z nia tak jeździłem aż doszłem do wniosku ze trza to naprawić nie bede ukrywał że kopcił na wiekszych obrotach ale to w tym przypadku mogło być normalnym zdażeniem ale wymieniłem wszystko wruciło prawie do normy jak auto stoi i mu przygazuje nawet do 5 tyś /obr widac delikatny dymek ale tym to sie nie martwie ale jak jade i mu wstawie pedał w podłoge to :shock: nic za mna nie widać czarna chmura dymu fakt przez jakies 3-5 sekund potem juz jest troszke lepiej.
I teraz moje pytanko co to moze być !!!!!!!! kończy się turbia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wtryski powinny być dobre zostały wymienione jakiś rok temu na nowe i od tej pory auto zrobiło z 20 tyś km bo to tej pory za nim wydmuchało ta podkładke wszystko było ok .
A dodam ze naprawiłem to 2 dni temu może musze go troche przegonic żeby tez wyczyscić układ wydechowy czy to nie ma nic wspulnego ??
pozdrowinka
3.2 cdi Honziu zawsze daje rade !!!!!!
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Ja mam 2.7 i jak mu się porządnie depnie to przez jakąś 1-2 sekundy puści troszkę czarnego dymu (nie dużo) i później podczas dalszego przyspieszania już nic nie dymi. Czy one mogą tak dymić? Czy to też jakieś ostrzeżenie dla mnie?
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Ice
Posty: 42
Rejestracja: 23 lip 2008, o 14:34
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ice »

U mnie też mesio ostro kopci jak dostanie pedał do podłogi. Dobrze że kopci na czarno to jest raczej normalne. Gorzej byłoby gdyby kopcił na biało. Wtedy turbina do wymiany.
2.9 TD, 97r. ELEGANCE, manual
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

michal55yh pisze:Ja mam 2.7 i jak mu się porządnie depnie to przez jakąś 1-2 sekundy puści troszkę czarnego dymu (nie dużo) i później podczas dalszego przyspieszania już nic nie dymi. Czy one mogą tak dymić? Czy to też jakieś ostrzeżenie dla mnie?

To jest normalne zjawisko.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
mountain454
Posty: 12
Rejestracja: 9 cze 2008, o 19:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mountain454 »

U mnie w 2.2CDI po wymianie wtrysków przestał kopcić. Wszystkie lały(końcówki były mokre jak je wyciągali).
e320cdi

Post autor: e320cdi »

chłopie borykam się z tym samym problemem jak mu depne to zasłona dymna normalnie. Ale w końcu to 3.2 i musi gdzies to "wypluć" mówią że to normalka!
honziu
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 2008, o 17:00
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: honziu »

witam ponownie u mnie wtryski były wymienione to musi byc jakaś inna przyczyna a powiedzcie czy jest jakis filtr do turbiny skąd ona ciagnie powietrze moze jakies foto

[ Dodano: 2008-08-30, 09:33 ]
to nie jest normalne wczesniej miałem 3.2cdi z przebiegiem ponad 300 tys km wersja avantgarde o mocy 220 km i tam nic nie było widac nawet dymku a to kopci jak huta aluminium
3.2 cdi Honziu zawsze daje rade !!!!!!
elegance2002
Posty: 58
Rejestracja: 28 cze 2008, o 00:46
Lokalizacja: pniewy

Post autor: elegance2002 »

witam sprawdz klapki plastikowe w kolektorze umnie nie pracowały,kopcił nie miłosiernie,teraz jak nówka pracuje
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

elegance2002 pisze:witam sprawdz klapki plastikowe w kolektorze umnie nie pracowały,kopcił nie miłosiernie,teraz jak nówka pracuje
Nie chce mowic "a nie mowilem" ;)

U siebie tez zamierzam to zrobic.
Jesli wtryski zrobione to faktycznie jest to bardzo prawdopodobna przyczyna kopcenia.
E 220 CDI '01 Elegance
pablowski251
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2008, o 12:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: pablowski251 »

Witam bardzo częstym powodem kopcenia jest uszkodzony zawór EGR recyrkulacji spalin. Nieraz pomaga wyczyszczenie go i kolektora dolotowego. Najlepiej go wymienić ponieważ jest wypalony. Objawem uszkodzenia zaworu oprucz kopcenia jest początkowy brak reakcji na pedał gazu.
ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ZDZICH »

Witam bardzo częstym powodem kopcenia jest uszkodzony zawór EGR recyrkulacji spalin.
Witam napisz coś więcej, gdzie się znajduje jak wygląda itd. Nie wszyscy to wiedzą.
Pozdrawiam.[/i]
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

ZDZICH, to akurat bylo nie raz na forum...
E 220 CDI '01 Elegance
raferti
Posty: 2
Rejestracja: 5 sie 2008, o 18:55
Lokalizacja: łódz

Post autor: raferti »

Sprawdz czy czujnik recylkulacji spalin działa prawidłowo. Ja miałem taki problem motor nie przepalał nadmiaru spalin tylko wyrzucał je przez wydech
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

raferti pisze:Ja miałem taki problem motor nie przepalał nadmiaru spalin tylko wyrzucał je przez wydech
no to chyba dobrze, że nadmiar spalin wyrzucał przez wydech. Czytałeś to co napisałeś? ;-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

luki79, chodzilo chyba o to, ze nadmiar spalin objawial sie czarnym dymem ;)
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości