Problem z amortyzatorem NIVO (kombi)

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Nest
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2008, o 21:58
Lokalizacja: Koszalin

Problem z amortyzatorem NIVO (kombi)

Post autor: Nest »

Witam...

W grudniu 2009 miałem sprawdzaną sprawność amortyzatorów tylnych ...po 85% sprawności
O paru dni tył auta zaczął mi jakby pływać i stukać ...podejrzewam że to lewy tylny amortyzator.
Bujając tyłem auta jakby się bardziej bujał. Auto nie jest sztywne jak w przypadku tych uszkodzonych gruszek czy tam kul.
:?: Czy to możliwe żeby amortyzator tak szybko się zużył skoro w grudniu było jeszcze 85%?
:?: Nowy amortyzator NIVO to 900zł ...kurde drogo ...są tańsze opcje?


ps. mam jeszcze pytanie z innej beczki:
:?: Czy jest jakaś strona Mercedesa gdzie wpisuje się swój numer VIN żeby rozkminiać części?
Mercedes Benz W210 2.2 CDI
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

Pokop na forum wszystko było opisywane.
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Nest pisze:W grudniu 2009 miałem sprawdzaną sprawność amortyzatorów tylnych ...po 85% sprawności
Tak po prawdzie, to przy nivo nie ma amortyzatorów, tylko kolumny olejowe, a rolę amorków pełnią gruchy i automatyczna regulacja razem wzięte :idea:
Z tego samego powodu sprawdzanie sprawności tłumienia tylnego zawieszenia na szarpakach w zasadzie na niewiele się zdaje i niewiele mówi. Pół biedy, jeśli jest robiona przy odpalonym silniku...
Nest pisze:O paru dni tył auta zaczął mi jakby pływać i stukać ...podejrzewam że to lewy tylny amortyzator.
Grucha (lub gruchy) nivo się kończą. Stukanie pochodzi zwykle od wyrobionego mocowania kolumny olejowej. Daje się to regenerować. Zweryfikuj też pracę regulatora nivo zamontowanego na tylnej osi i sprawdź poziom wygląd płynu roboczego.
Przejrzyj też układ pod kątem mokrych miejsc. Może byc niezbędne odpowietrzenie układu. Wymianę gruch zostaw na koniec.
O wszystkim znajdziesz na forum :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości