klakson

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

idzik4
Posty: 10
Rejestracja: 11 mar 2009, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa

klakson

Post autor: idzik4 »

Witam,
W dniu dziesiejszym padł mi klakson. Poszukiwanie usterki chciałbym zacząć od bezpiecznika. Proszę o podpowiedź gdzie go szukać. W schematach dostępnych na forum nie udało mi sie znalesć pozycji klakson, trąbka itp. Mój mietek to e200 z 2001r. Z góry dziękuję[/i]
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Olej bezpieczniki. zdemontuj klakson i przeczyść styki przy nim i na kablach. Weź miernik, niech ktoś naciśnie klakson i sprawdź czy napięcie dochodzi. U mnie są 2 klaksony (2-gi pod prawą lampą), i jednemu z nich pomogło czyszczenie. Drugi kaput. Napięcie do obu dochodziło oczywiście.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Bezpiecznik nr.4 przekaźnik A, w skrzynce pod maską po stronie kierowcy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
idzik4
Posty: 10
Rejestracja: 11 mar 2009, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: idzik4 »

Dziękuję Panowie! Obie porady okazały się pomocne. Znowu mogę trąbić!
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 »

Witam,
Mam ten sam problem, kupiłem auto, klakson nie działa..
Auto : E220 `97r classic
Niedlugo sprawdze bezpieczniki jak opisano wyżej
Ale jeżeli to nie one - chodzi o klakson jak sie do niego dobrac - wyzej napisano aby aby sprawdzic styki i czy sam klakson działa - ale jeśli można chciałbym prosic o dokładniejszy opis...
Jak go wymontowac i co najlepiej po kolei sprawdzic.. , dzieki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

lobuz007, jak bezpieczniki ok i dalej nie chodzi, to jeden klakson masz na widoku, zaraz bo uchyleniu maski, przed chłodnicą. Drugi najlepiej na kanał i pod prawą lampą. Nie wiem co Ci jeszcze napisać. Jak odkręcić to będziesz widział. Z tym pod lampą trochę walczyłem, musiałem wygiąć mocowanie i dopiero udało mi się dojść kluczem od góry.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 »

Ok, dzieki :)
Ale skoro tam sa 2 klaksony - to jak to jest
Nie powinien przynajmniej jeden dzialac?
Czy one sa polaczone np w sposob szeregowy i jak jeden padnie to drugi tez nie dziala chociaz drugi moze byc sprawny..
Thx, pozdrawiam
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Nie możliwe żeby padły 2 na raz podłączone są równolegle
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 »

Aha, czyli przynajmniej 1 powinien dzialac...

W kazdym razie bezpiecznik sprawdzilem i jest ok - chociaz jak sie otwiera to pudelko to na pokrywce jest taka ksiazeczka z opisem bezpiecznikow i w opisie nie ma zadnego odpowiedzialnego za klakson, a nr4 to wg opisu bylo cos od AC i jeszcze od czegos.. wiec nie wiem jak to jest...

Przekaznika nie wyjmowalem ale raczej ok bo jak sie kluczyk przekreci i wcisne klakson to slychac jak przeskakuje..
Dobralem sie do klaksona tego po srodku no i sie ucieszylem bo styki byly zasniedziale i myslalem ze z glowy, ale poczyscilem,podlaczylem i nic
Chcialem sprawdzic czy klakson ok ale za bardzo nie mialem źródła o mniejszym natezeniu, wiec podlaczylem do prostownika na chwilke, ale tez nic, sprawdzilem jego opornosc - 26ohm wiec chyba to on jest zdechły
Do drugiego nie startowalem nawet bo duzo wiecej zabawy podobno..

I jeszcze takie pytanko - klakson nie ma biegunowosci? , bo za nic nie moglem znalezc + lub -
No wiec niestety poki co dalej mam problem, pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Klakson nie ma biegunowości.Bezpiecznik nr.4 był wyznaczony do innego nr.Vin dla innej osoby, więc w Twojej MB jest pod innym numerem.Nie ma (teoretycznie) dwóch takich samych
MB.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 »

HM
to znaczy ze kazdy mercedes ma ten sam bezpiecznik odpowiedzialny za co innego..? to troche glupie
A moze ktos moglby mi podpowiedzic ktory z nich w moim modelu bedzie odpowiadal za klakson?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W 210 ma dwa podstawowe rozwiązania elektryki (nawet inne skrzynki bezpieczników), do tego po kilka zmian co rok, dwa.
Zawsze piszę: Masz pytanie podaj nr.Vin. Nie czytałeś regulaminu.W stopce ma być dokładny
opis samochodu: model, rok i przydałby się miesiąc lub słynny nr.Vin.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 »

W sumie tak,
ale nie ma co sie denerwowac panie Noc ;)
Na forum to tak jak w szkole nauczyciel trafi zawsze na nastepnego i nastepnego co nie bedzie wiedzial i pytal o to samo (np takiego jak ja)
E220 `97 classic VIN WDB2100041A459290
DZIEKI za podpowiedzi.., pzdr
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Za sygnały, po za taśmą Airbagu i stykami w kierownicy, odpowiedzialny jest u Ciebie przekaźnik k6 w polu A i bezpiecznik nr.4, a więc tak samo jak u kolegi.Sprawdziłem na opisie
bezpieczników, faktycznie brak sygnałów, ale mogą być opisane jako (horn) lub (fanfaren) oczywiście po niemiecku.U mnie tego wpisu brak.
Doigrasz się za tego "pana". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 »

:)
Ok dzieki
Co do opisu po rozłożeniu tej "książeczki" na jednej stronie jest wszystko po niemiecku a z drugiej strony dokładnie to samo ale po angielsku, oczywiście szukałem różnych horn i innych tego typu ale niestety nie ma nic
W każdym razie bezpiecznik sprawdzilem i jest ok, natomiast przekaznik po wcisnieciu klaksonu słychac jak załącza wiec też jest ok i tasiemki od kierownicy tez muszą byc ok
Więc muszą byc same urządzenia (klaksony) popalone - choc nie wiem jakim cudem.. i to jeszcze żeby 2...
Miałem kilka samochodów wczesniej i nigdy nie było problemu z klaksonem - chyba była to ostatnia rzecz która mogła by się zepsuc, ale widac ze w mercu to jakas przypadlosc..
Dzieki, pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości