Zima, mróz... ciężki okres dla naszych gwiazdeczek

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

freszchcesz
Posty: 2
Rejestracja: 2 gru 2008, o 14:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: freszchcesz »

Dla mnie ta zima jest najgorsza na swiecie, zaczelo sie od tego ze odpadlo mi gniazdo mocowania sprezyny z przodu w moim w210, postawilem auto na pare dni gdy chcialem go odpalic i wjechac do garazu zepsul sie immobilaiser i niechce odpalic a teraz nie moge otworzyc nawet maski poprostu jestem zalamany...
czlenio
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 22 lis 2008, o 05:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czlenio »

krychu995 pisze:no u mnie nie jest tak kolorowo, na dworze rankiem jest -26, idę do garazu(nieogrzewany -12) odpalam, auto odpaliło, pochodziło z 2-3s i zgasło..... :-/
jaki może być tego powód?
Wymień filtr paliwa zalej dobrym paliwem po korek.

Wczoraj jak bratu w Volvo V40 wyciągnołem filtr to mnie zmurowało.
Wyglądał jak gruba świeca :shock: .Calutki w parafinie.19PLN za filtr i zero problemu :mrgreen:
Dzisiaj profilaktycznie zmienie filtr u siebie.
czlenio WDB2102161B102802
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Dzis widziałem jak zamiast odgarnac snieg wokol miejsca parkingowego koles wjechal renówka na chama, myslał ze snieg jest puszysty a tu zonk twardy jak skała = urwany zderzak i chlapacz :-P

Oj po tej zimie blacharze i lakiernicy beda mieli robote... ;-)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, o 23:51 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

freszchcesz pisze:Dla mnie ta zima jest najgorsza na swiecie, zaczelo sie od tego ze odpadlo mi gniazdo mocowania sprezyny z przodu w moim w210, postawilem auto na pare dni gdy chcialem go odpalic i wjechac do garazu zepsul sie immobilaiser i niechce odpalic a teraz nie moge otworzyc nawet maski poprostu jestem zalamany...
Czasami tak bywa,że psuje sie kilka rzeczy na raz. Trzeba si enie denerwować,naprawić i jeździć dalej ;-)
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Idzie zima!

Post autor: dzwilu »

Witam!
Zima nadciąga i straszą mrozami 20-sto stopniowymi.Podajcie proszę kilka porad,bo to moja pierwsza zima jako posiadacza mesia diselka.
Nie wiem za bardzo na co w szczególności zwrócić uwagę,jeśli chodzi o ON oraz inne potrzebne płyny!
Pozdrawiam!
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
hdtv_maniac
Posty: 60
Rejestracja: 16 lis 2010, o 20:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hdtv_maniac »

nic nie dolewać i o nic się nie martwić te diesle lepiej palą jak benzyniaki nawet i -30 im nie straszne :) nigdy nie dolewałem do diesla zadnych ulepszaczy i palił ewentualnie tankować na sprawdzonych stacjach
S210 290TD
vcx
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2010, o 16:31
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: vcx »

możesz tylko sprawdzić akumulator :) bo świece żarowe jednak sporo ciągną prądu a resztą nie powinieneś się martwić... i jak będziesz odpalał go to daj mu z minute, żeby olej się choć troche zdążył rozprowadzić po silniku zamiast od razu w pedał dawać... :evil:

Pozdrawiam...
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Co do specjalnego traktowania diesla to mozesz przestac sie martwic. W dzisiejszych czasach roznych paliw, producenci sprzedaja paliwa o roznych wlasciwosciach chemicznych i paliwo zimowe nie ma tego problemu co kiedys ze parafina (czy jakies inne g) sie wytracalo i byl problem z odpaleniem.

Zadbaj o cala reszte, zimowy plyn do spryskiwaczy, niska temperatura plynu w chlodnicy, dobra ba(k)teria :lol: . Nie gazuj silnika zaraz po odpaleniu przy duzych mrozach i co wiecej??? Naucz sie jezdzic bokiem :-P 8-)
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Gołąb
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 18 sie 2008, o 19:37
Lokalizacja: Jedlina k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb »

Nie pożałujesz jak wydasz parę ciaków więcej na porządne zimówki. Poza tym przeżyłem pierwszą zimę z W210 bez problemów z odpalaniem itp. Nawet przy -25. Sugeruje zaopatrzyć się w zmiotkę do śniegu słusznych rozmiarów, jest parę metrów do zrobienia, chyba, że auto jest garażowane :-D . Dwa razy żałowałem, że nie mam w bagażniku łopaty ale to się czasem zdarza właścicielom tylnonapedowców :-/
Elegance 96' 300D
roberts150

Post autor: roberts150 »

dzwilu, ja bym tylko proponował zwrócić uwagę na to , że masz niestety trochę przestarzały system kontroli trakcji . W tych rocznikach był prehistoryczny ETS , czyli taka namiastka późniejszego ASR. Jak nie masz doświadczenia z tylnym napędem sugeruję pełną pokorę dla zjawisk fizycznych , właściwie ta niby elektronika niewiele ci pomoże w ekstremalnych warunkach .
Oczywiście jak sugeruje przedmówca , dobre zimówki to podstawa !
piker
VIP
Posty: 251
Rejestracja: 1 lis 2008, o 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz-Zielonka

Post autor: piker »

żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się z pytankiem. Autko będzie zimować w garażu nieogrzewanym, nie będę nim jeździł bo mam drugie, a do tego nie mam zimówek;) i stąd pytanko, czy trzeba przepalać je co jakiś czas? Czy może spokojnie stać i czekać na ocieplenie;) ?
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
roberts150

Post autor: roberts150 »

Ciekawe pytanie ...
Z jednej strony silnik spalinowy najbardziej zużywa się właśnie podczas rozruchu i zanim osiągnie właściwą temperaturę , z drugiej takie pozostawienie na kilka miesięcy też raczej się nie obejdzie bez konsekwencji .
Moim zdaniem lepiej postawić i nie ruszać .
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

roberts150 pisze:Moim zdaniem lepiej postawić i nie ruszać .
Na pewno, tylko wyjmij aku i wstaw w ciepłe miejsce.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
harzol
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2009, o 17:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: harzol »

Moim zdaniem wlasnie odwrotnie,ale szkoly sa rozne.Kolega zostawil kiedys 124 na 6 miesiecy w garazu,a potem troche rzeczy musial powymieniac m.in.lozyska...
MB124,250D,1990,AUTOMAT
MB210,270CDI,2001 WDB2100161B440242,AUTOMAT
roberts150

Post autor: roberts150 »

harzol pisze:Moim zdaniem wlasnie odwrotnie,ale szkoly sa rozne.Kolega zostawil kiedys 124 na 6 miesiecy w garazu,a potem troche rzeczy musial powymieniac m.in.lozyska...
No ja głowy nie dam co do słuszności swojej opinii , ale weź np. temat motocykli .
Zaleca się całkowity zakaz uruchamiania silnika w niskich temperaturach ! Tyle odnośnie silnika ... Co do podzespołów , zgadzam się ,że pozostawienie auta na dłuższy czas "pod chmurką" z pewnością źle służy , po minionej zimie przez około 2 tygodnie docierałem na nowo skorodowane tarcze hamulcowe . Początkowy efekt po miesięcznym postoju był taki , że prawie kierownicę z rąk wyrywało .
Wniosek jest jeden ! Auto powinno jeździć ! Jednak takie "przepalanie" to zdaje się psu na budę , żadnego efektu !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości