[290td] Głośne "syczenie" podczas przyśpieszania

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tabooseq
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2008, o 22:50
Lokalizacja: Mielec

[290td] Głośne "syczenie" podczas przyśpieszania

Post autor: tabooseq »

Witam,
Mam E290 TD automat z '97. Co może za tym stać, że gdy mocniej przyśpieszam syczy mi coś tak jakby z lewej strony, gdzieś bardziej to słychać w okolicach kratki wywietrzników, choć pewny nie jestem. Syczy dosyć głośno. Na postoju jak przygazuje też zasyczy, ale znacznie ciszej. Jak przyśpieszam i spuszcze z gazu to następuje cisza. Co to może być? Jakieś rurki, rozszczelnienie, coś z turbem??
Ostatnio zmieniony 10 sie 2008, o 12:46 przez tabooseq, łącznie zmieniany 1 raz.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

napisz może od razu, czy auto ma pełną moc?
Ja stawiam na nieszczelność na przewodach powietrznych od intercoolera do turbiny ewentualnie przy samym intercoolerze.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
tabooseq
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2008, o 22:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tabooseq »

Nie wiem czy ma pełną moc. Mam go od 3 dni i nie wiem jak jeździ ten samochód normalnie... A jak bym miał już powiedzieć... To ma mocy ale tak jakby mu uciekała.
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

na 99 % to te przewody , o których pisze luki - miałem to samo...
210 2,7 CDI elegance
tabooseq
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2008, o 22:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tabooseq »

Zauważyłem, że żyga mi olejem z tej plastykowej szerokiej płaskiej dużej rury co idzie od kolektora nad silnikiem przez całą jego szegokość, a raczej na jej łączeniu z kolektorem. Nie wiem jak się ona nazywa :oops: ... Chyba że wogóle źle pisałem :D Może to być przez to rozszczelnienie na tej rurze?? ;)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

nieszczelności pojawiają się z reguły na wężu gumowym, bądź na połączeniach. Też nie wiem o który dokładnie ci przewód chodzi, ale jak chcesz być pewien czy dobrze napisałeś, to zapodaj zdjęcie :->
Co do "rzygania", to być może turbosprężarka już dopomina się o regenerację?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

co się tyczy przewodów , to ja przez pół roku sukcesywnie wymieniłem wszystkie gumowe. na szczęście w serwisie nie chcą za to majątku . a na sam koniec poleciał zawór EGR i od tego czasu ( odpukać ) mam spokój. oczywiście z moim pechem musiałem rozwalić furaka i teraz z niecierpliwością czekam na moją strzałkę :cry:
210 2,7 CDI elegance
tabooseq
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2008, o 22:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tabooseq »

Okazalo sie ze nieszczelna była rura dolotowa :) Koszt 130zł Wymiana 25zł :) Dziękuje wszystkim ;) Temat można zamknąć ;]
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Hm...to ja sie podlacze...a jesli takie syczenie (niezbyt glosne) wystepuje przy silniku benzynowym to co to moze byc? Dokladniej to silnik 2.8 (150 kW) w aucie z 1997 roku (E280 4matic automat). Dodam ze tez je slychac w okolicy lewej kratki nawiewu...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości