OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
witam.dzięki "jjankiello"za stronkę,bardzo fajna i wreszcie wiem co i jak z oznaczeniami.najpierw sprawdzę jakie ma oznaczenia B i C i wtedy pomyślę nad zmianą.zostanę na razie przy moim sprawdzonym liqui moly mos2 chociaż słyszałem też opinię że może zatykać filtr i kanaliki ale ja używam go od wielu dziesiątek tys.(nie tylko MB) i nie narzekam.szybko łapie ciśnienie zimą a wad jako tako nie zauważyłem.pozdr
[ Dodano: 2009-12-03, 21:25 ]
sorki.nie doczytałem że jest też lista olejów.nie pamiętam nazwy tamtego ale jakoś nie kojarzę żadnego z tej listy z nim ale myślę że raczej chyba musiał tam być :-P ... chociaż papier wszystko przyjmie,jak to mówią...pozdr
[ Dodano: 2009-12-03, 21:25 ]
sorki.nie doczytałem że jest też lista olejów.nie pamiętam nazwy tamtego ale jakoś nie kojarzę żadnego z tej listy z nim ale myślę że raczej chyba musiał tam być :-P ... chociaż papier wszystko przyjmie,jak to mówią...pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
witam Kolegów,
zbliża się czas wymiany oleju - sprawdzając książkę serwisową zauważyłem, że:
- od nowości do 116kkm - olej castrol GXL 5w40
- od 116kkm do 158kkm Castrol TXT 5W40
- od 158kkm do 208kkm Castrol GXL 10W40
- od 208kkm do teraz 234kkm Liqui moly TOP TEC 4100 5W40
zmiana producenta oleju była spowodowana zmianą serwisu MB z serwisu Braunschwieg na serwis MB Gifhorn.
Silnik nie bierze oleju. Czy zostać przy liqiu moly czy wrócić do Castrol'a
pozdrawiam
Jefo
zbliża się czas wymiany oleju - sprawdzając książkę serwisową zauważyłem, że:
- od nowości do 116kkm - olej castrol GXL 5w40
- od 116kkm do 158kkm Castrol TXT 5W40
- od 158kkm do 208kkm Castrol GXL 10W40
- od 208kkm do teraz 234kkm Liqui moly TOP TEC 4100 5W40
zmiana producenta oleju była spowodowana zmianą serwisu MB z serwisu Braunschwieg na serwis MB Gifhorn.
Silnik nie bierze oleju. Czy zostać przy liqiu moly czy wrócić do Castrol'a
pozdrawiam
Jefo
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
W PL możesz zalać Orlen Platinum i będziesz miał tę samą jakość i ochronę silnika, za połowę ceny Castrola. Chyba że Castrol z Niemiec przywieziony...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
O produktach Liqui Moly mam ogólnie bardzo dobre zdanie i choć nie wiem jakie mają oleje, to zapewne też są niezłe. Byle miały aprobatę MB.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Taki, który spełnia specyfikację MB 229.31 lub 229.51luccass pisze:jaki olej można stosować do MB z filtrem czastek stałych?
Sprawdź TUTAJ, jakie się nadają...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Witam po długim czasie!
Mam następujący problem. Jestem posiadaczem W210 E320CDI 2001rok - Stoję przed wyborem oleju który powinienem nalać do tego auta. Od samego początku aso lało do niego 10W40 , teraz chciałem zmienić na ten sam olej jednak mój mechanik mówi, że ten silnik powinien pracować na 5W30 - faktycznie sprawdziłem w fachowej literaturze, że w zimnych i umiarkowanych klimatach powinien pracować na 5W30 a poprzednio był użytkowany w okolicach Francji i pewnie dlatego lali mu 10W40. Moje pytanie brzmi: czy nie zaszkodzi mu jeśli naleje w tym momencie 5W30. Dodam że ma przejechane 270tyś/km i na 15 tyś/km spali około 1l oleju przy bardzo energicznej jeździe.
Mam następujący problem. Jestem posiadaczem W210 E320CDI 2001rok - Stoję przed wyborem oleju który powinienem nalać do tego auta. Od samego początku aso lało do niego 10W40 , teraz chciałem zmienić na ten sam olej jednak mój mechanik mówi, że ten silnik powinien pracować na 5W30 - faktycznie sprawdziłem w fachowej literaturze, że w zimnych i umiarkowanych klimatach powinien pracować na 5W30 a poprzednio był użytkowany w okolicach Francji i pewnie dlatego lali mu 10W40. Moje pytanie brzmi: czy nie zaszkodzi mu jeśli naleje w tym momencie 5W30. Dodam że ma przejechane 270tyś/km i na 15 tyś/km spali około 1l oleju przy bardzo energicznej jeździe.
Zasada którą ja stosuję od lat jest taka,że nie przechodzę z pólsyntetyka na syntetyk.Oczywiście ,że w niskich temperaturach stosując 5W30 silnikowi ,szczególnie przy rozruchu będzie lżej.Nic się też nie stanie z uszczelkami,bo co by się miało stać.Obawiałbym się jednak większego zużycia oleju.Przerobiłem ten temat kilkanaście lat wcześniej przy okazji głośnej reklamy oleju Mobil1 0W30.Obecnie stosuję 10W40 i nie mam żadnych problemów z rozruchem,pracą turbiny i zużyciem oleju.Olej wymieniam systematycznie co 10tys km.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości