Dogrzewacz i el. pompa wody

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie wyrywaj jeszcze włosów z głowy.Na razie, trzeba obejrzeć dwa miejsca w samochodzie.
A za to, nikt Cię nie skasuje.Dopiero gdy diagnoza ~ 100zł. wykaże potrzebę dalszego czyszczenia portfela, zaczniesz się martwić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
pit87
Posty: 126
Rejestracja: 5 lis 2009, o 00:04
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: pit87 »

Ja mam także bardzo podobne objawy lecz u mnie chyba obejdzie się bez diagnozy komputerowej bo widziałem "gołym okiem" pod samochodem, że uszkodzona jest wiązka doprowadzona do dogrzewacza. Jutro jadę wymienić termostat i okaże się czy pomogło, jeśli nie to jakie rady w naprawianiu dogrzewacza/wiązki do niego?
W210 E290 1997 Elegance
WDB2100171A370122
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wiązkę można wymienić, dorobić, naprawić, połatać lub na zimę skleić na skrętkę śliną i mróz. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

pozwole sie podlaczyc u mnie jest podobnie tzn piecyk sie zalacza z tym ze nie ponizej 7' a dopiero kolo 0+2moze3 stopni wiec to juz pierwszy sygnal ze nie do konca wszystko jest ok i dogrzewa tak do 60-65' pozniej sie wylacza ale to nie moja najwieksza bolaczka.Chodzi o to ze na trasie sie dogrzeje dochodzi nawet do 86-87' przy obecnych warunkach pogodowych a w miescie tak jak napisal kolega jacekplacek jezdze i jezdze i ciezko osiagnac 80' a nawet gdy je osiagne to gdy stane np w korku to temp powoli zaczyna spadac.Termostat wymienilem w zeszlym roku kupiony w ASO probowalem tez przyslonic chlodnice ale niewiele to daje bo w koncu pomaga to przy pedzie powietrza a u mnie na postoju spada temperatura. Prosze o jakiekolwiek wskazowki i z gory dziekuje.aha u mnie w kabine ogrzewanie smiga ok tylko jak dam sobie wiecej ciepelka to temp spada zaskakujaco szybko(nagrzewnica az tak mocno ciagnie cieplo z wody?)
Pozdrawiam !
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Nagrzewnica jest bardzo wydajną chłodnicą. Nie tylko w MB - np. Golf III TDI z uszkodzonym termostatem przy w pełni włączonym ogrzewaniu nie osiągnie nawet 60C jeżdżąc normalnie.
Ograniczenie ogrzewania do 1/2 przy równoczesnym staniu w korku (w tym przypadku na postoju rośnie) pozwoliło osiągnąć 75C, ale po ruszeniu znów zaczyna spadać.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Przez wysoką sprawność na wolnych obrotach (silnik prawie nie potrzebuje chłodzenia) cierpimy.Niestety kompromis jest do momentu wprowadzenia chłodzenia sodem lub powrotu do chłodzenia powietrzem niemożliwy.I tak paliwo oszczędza się w silniku, a traci w dogrzewaczach.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

czyli niewiele da sie zrobic? zastanawia mnie tylko jak czytam posty innych uzytkownikow z tym samym silnikiem ze u nich ta temp nie spada a rowno trzyma kolo 80-85'
Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje sie czujnik temp ktory odpowiada za dogrzewacz czy jest to ten ktory daje info na licznik co do temp zewnetrznej czy jest jeszcze jeden bezposrednio w piecu? i jeszcze temp wody to juz pewnie ten ktory jest w bloku?
bylem u jednego mechaniora mowil ze w tym roczniku piece nie sa polaczone z kompem i nie mozna zdiagnozowac ale wnioskuje z kilku postow wyzej ze star diagnosis da sobie z tym rade?
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Na wszystkie te pytania odpowiadałem kilkanaście razy, proszę-poszukaj.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

OK noc to jak wkoncu spradzic ten dogrzewacz elektryczny ? VIN w podpisie.

Sa warunki idelane :D czyli -10 na zewnatrz, zimny silnik. Po ladowaniu mozna to zdiagnozowac? (tzn wylaczyc go przy popielniczce i patrzec jak sie ladowanie zmienia?)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Na dogrzewacz elektryczny nie masz wpływu.Rządzi nim sterownik silnika z pomocą licznika i
alternatora.Wyłącznik w popielniczce rządzi dogrzewaczem spalinowym.
W skrócie licznik przekazuje przez linię CAN wiadomość o temperaturze zewnętrznej z czujnika
w zderzaku.Alternator przekazuje linią LAN wiadomość do sterownika silnika o nadmiarze
wytwarzanej energii elektrycznej.Sterownik silnika sprawdza czy silnik jest niedogrzany i dysponuje wolną mocą na wzrost obciążenia spowodowany przez alternator i włącza przekaźnik dogrzewacza elektrycznego.Teraz szybko przelicza bilans energetyczny i wyłącza dogrzewacz lub pozostawia włączony.Każda zmiana obciążenia silnika będzie powodować ponowne obliczenia i odpowiednie działanie sterownika.Włączenie podgrzewanych foteli lub innego odbiornika prądu powoduje znowu obliczenia.Tylko nadmiar mocy alternatora może
być używany do dogrzewania.W alternatorze chłodzonym cieczą znajduje się czujnik temperatury który przy około 78st. wyda rozkaz przerwania dogrzewania.Punkt włączenia to około 7-8st na wysokości zderzaka.Tą dolną temperaturę można regulować programowo w sterowniku silnika.Tyle w telegraficznym skrócie.Jak sprawdzić czy działa? Tylko Star Diagnosis z poziomu zasterowania w sterowniku silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

ok w takim razie poryje
dziekuje za zainteresowanie pytaniami
Pozdrawiam
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

noc pisze:Wyłącznik w popielniczce rządzi dogrzewaczem spalinowym.

Kurcze mam ten wlacznik, i mam dogrzewacz elektryczny (tak twierdza fachowcy)


OK. Dzieki za info :)
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

ZGi pisze:Kurcze mam ten wlacznik, i mam dogrzewacz elektryczny (tak twierdza fachowcy)
Zdaje się, że po lifcie dogrzewacz był już elektryczny, w dodatku po drugiej stronie silnika, niż spalinowy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Po lifcie w pierwszych latach były też spalinowe.Elek.był montowany po prawej stronie na nadkolu ,pod akumulatorem ciśnienia. :-D

[ Dodano: 2009-12-21, 13:01 ]
ZGi pisze:
noc pisze:Wyłącznik w popielniczce rządzi dogrzewaczem spalinowym.

Kurcze mam ten wlacznik, i mam dogrzewacz elektryczny (tak twierdza fachowcy)


OK. Dzieki za info :)
Ja też mam elk i spalinowy,sprawdż może u ciebie też tak jest. :?:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Dosłownie przed chwilą wymieniłem elektryczny dogrzewacz.Kupiłem używany wg.numeru który podał kolega noc kilka postów wyżej.Rano pokonując trasę Gliwice -Rybnik z uszkodzonym jeszcze dogrzewaczem silnik nie osiągnął temperatury 80*C.Termostat sprawny.Po wymianie nie robiłem jeszcze jazdy próbnej,ale w garażu na wolnych obrotach po kilku minutach silnik zagrzał się do temp. 60*C.Temperatura w garażu wynosiła 1.5*C.Dogrzewacz łatwo sprawdzić ,czy działa,bo po kilku minutach pracy jest od dołu gorący.Wyłącznik w popielniczce musi być włączony a silnik na chodzie.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości