270 CDI vs. 320 CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Skrzynie są złe głównie z następujących powodów (skupiam się głównie na autach osobowych):
- brak precyzji i czucia przy wrzucaniu biegów (manual)
- powolna zmiana biegów (wymuszona przez punkt powyższy w manualu, występuje też w większości ASB MB - może poza AMG, choć i tym do tradycyjnych ASB stosowanych w BMW daleko)
- awaryjność ASB serii 722.6 spowodowana błędnymi zaleceniami odnośnie wymiany oleju, lub przeliczeniem się przez konstruktorów jeśli chodzi o możliwość przeniesienia momentu obrotowego (400CDI :mrgreen:)
- awaryjność skrzyń półautomatycznych w Sprinterach - nie zawsze spowodowana nieumiejętnością obsługi - to najlepsza wymówka stosowana przez ASO
A to, że w nowszych autach z ASB jest większy moment obrotowy niż przy tym samym silniku ze skrzynią manualną bardzo łatwo wytłumaczyć - problemy z dwumasowymi kołami zamachowymi i sprzęgłami.
- brak precyzji i czucia przy wrzucaniu biegów (manual)
- powolna zmiana biegów (wymuszona przez punkt powyższy w manualu, występuje też w większości ASB MB - może poza AMG, choć i tym do tradycyjnych ASB stosowanych w BMW daleko)
- awaryjność ASB serii 722.6 spowodowana błędnymi zaleceniami odnośnie wymiany oleju, lub przeliczeniem się przez konstruktorów jeśli chodzi o możliwość przeniesienia momentu obrotowego (400CDI :mrgreen:)
- awaryjność skrzyń półautomatycznych w Sprinterach - nie zawsze spowodowana nieumiejętnością obsługi - to najlepsza wymówka stosowana przez ASO
A to, że w nowszych autach z ASB jest większy moment obrotowy niż przy tym samym silniku ze skrzynią manualną bardzo łatwo wytłumaczyć - problemy z dwumasowymi kołami zamachowymi i sprzęgłami.
Nie muszę jeździć sam... Jeśli jakaś usterka jest dosyć często powtarzalna to nikt mi nie wmówi że zawsze winny jest użytkownik. Z resztą, dywagowanie i tak nie ma sensu, bo wątek w tej chwili działa na poziomie każdego o LPG.
Jeśli mi ASO mówi, że coś jest zepsute na skutek złego użytkowania to zawsze proszę o dokładne wytyczne (pisemne) odnośnie użytkowania właściwego. I z reguły na tym stosowanie najwygodniejszej wymówki się kończy... Zaczyna się za to albo naprawa gwarancyjna, albo stosowanie goodwill'u.
Jeśli mi ASO mówi, że coś jest zepsute na skutek złego użytkowania to zawsze proszę o dokładne wytyczne (pisemne) odnośnie użytkowania właściwego. I z reguły na tym stosowanie najwygodniejszej wymówki się kończy... Zaczyna się za to albo naprawa gwarancyjna, albo stosowanie goodwill'u.
co byscie nie pisali kazdy automat jest głupszy od człowieka . przezuca ci bieg kiedy nie miales akurat na to ochoty (powiedzcie ze wam sie to niezdazyło ) nie wszystko idzie tak jka sie chce za pomoca przycisku pod gazem . muli w porównaniu z manualem i wiecej pali .
awryjnosc manuala ?- szczerze nie znam takiego przypadku . automat prawie kazdy juz byl robiony.
jak słusznie ktos zauwazyl automatem mozna jedzic ale w nowych autach .w starych jak 210 to igranie z ogniem jeli nie droga przez meke (tylko pewnie nit sie oficjalnie nie przyzna ) dostarczm towar do kilku warsztatow asb -i swoje sie napatrzyłem . płacz i spocone rączki włascicieli A6 i okularów -gdy dostaja 5-7 tys rachunku przy wartosci samochodu -10-30 tys .
i nigdy niewiedzą czy ich nie zrobili na szaro -z obojetnie jaka awaria -czy była wymiana tarczy czy zebatek i sterownia zawsz usłysza ze był kapitalny remont .
tak jak juz napisalem rynek to wycenił -manuala trudniej dostac w okularze i jest drozszy w porwnaniu z automatem .
pozdr
awryjnosc manuala ?- szczerze nie znam takiego przypadku . automat prawie kazdy juz byl robiony.
jak słusznie ktos zauwazyl automatem mozna jedzic ale w nowych autach .w starych jak 210 to igranie z ogniem jeli nie droga przez meke (tylko pewnie nit sie oficjalnie nie przyzna ) dostarczm towar do kilku warsztatow asb -i swoje sie napatrzyłem . płacz i spocone rączki włascicieli A6 i okularów -gdy dostaja 5-7 tys rachunku przy wartosci samochodu -10-30 tys .
i nigdy niewiedzą czy ich nie zrobili na szaro -z obojetnie jaka awaria -czy była wymiana tarczy czy zebatek i sterownia zawsz usłysza ze był kapitalny remont .
tak jak juz napisalem rynek to wycenił -manuala trudniej dostac w okularze i jest drozszy w porwnaniu z automatem .
pozdr
s210 290TD elegance
Manuala trudniej dostać, bo częściej kupowane były automaty....piterb1 pisze:co byscie nie pisali kazdy automat jest głupszy od człowieka . przezuca ci bieg kiedy nie miales akurat na to ochoty (powiedzcie ze wam sie to niezdazyło ) nie wszystko idzie tak jka sie chce za pomoca przycisku pod gazem . muli w porównaniu z manualem i wiecej pali .
awryjnosc manuala ?- szczerze nie znam takiego przypadku . automat prawie kazdy juz byl robiony.
jak słusznie ktos zauwazyl automatem mozna jedzic ale w nowych autach .w starych jak 210 to igranie z ogniem jeli nie droga przez meke (tylko pewnie nit sie oficjalnie nie przyzna ) dostarczm towar do kilku warsztatow asb -i swoje sie napatrzyłem . płacz i spocone rączki włascicieli A6 i okularów -gdy dostaja 5-7 tys rachunku przy wartosci samochodu -10-30 tys .
i nigdy niewiedzą czy ich nie zrobili na szaro -z obojetnie jaka awaria -czy była wymiana tarczy czy zebatek i sterownia zawsz usłysza ze był kapitalny remont .
tak jak juz napisalem rynek to wycenił -manuala trudniej dostac w okularze i jest drozszy w porwnaniu z automatem .
pozdr
Ja mam prawdopodobnie skrzynię do roboty, MSB w Cklasie 195kkm przebiegu, a ASB w SECu chodzi jak marzenie - 320kkm na liczniku....
topol
MB 420 SEC '87
MB A150 BlueEfficiency '09
MB C180 T '98 + LPG AKME - sprzedana...
MB 420 SEC '87
MB A150 BlueEfficiency '09
MB C180 T '98 + LPG AKME - sprzedana...
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Ok, skoro masz o tym pojęcie to napisz czy elektronikę w takiej skrzyni jak 722.6xx da się "usprawnić"?tjwasiak pisze:
Być może kwestia przerzucania biegów tkwi we "flegmatycznej" elektronice ASB MB. Prawda jest jednak taka że w seryjnych autach te skrzynie odbierają przyjemność z jazdy. No chyba że MB naprawdę jest autem dla "dojrzalszych" użytkowników parafrazując pewnego pracownika fabryki MB...
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
O tym wiem, ale myślałem, że ktoś (stawiałem na Ciebie :mrgreen: ) robi takie rzeczy w Wawie.tjwasiak pisze:Oczywiście że się da. Nie wiem czy robi to ktoś w PL, ale firmy takie jak Carlsson czy Brabus na pewno.
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Jak rozumiem jakiś diesel po cipcip tuningu?tjwasiak pisze:Może kiedyś i tego spróbuję :mrgreen:
Pacjent stoi w garażu... Tyle że przy takiej pogodzie, nawet flegmatyczna zmiana biegów przy odrobinie fantazji w aplikowaniu gazu powoduje miłe wrażenia z jazdy
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Napiszę możliwie krótko.W swoim czasie Zasada wygrał kilkanaście rajdów między innymi
"Dakar" jadąc MB z automatem.To obala przynajmniej 75% postów które tu przeczytałem.
Większość z nas jeździ autami na fabrycznie uszkodzonych (na ten temat w innym poście)
skrzyniach lub już mocno podniszczonych.Inni na całkowicie rozprogramowanych, nie od tego
modelu, z wymienionymi hydraulikami itd.Powiedzmy sobie szczerze, może 1% ma w 100%
sprawną skrzynię.Większość nie zdaje sobie sprawy jak ta skrzynia w ogóle powinna działać bo nigdy nie miała porównania z wzorcem.Osobiście specem od skrzyń pod tym względem nie jestem, ale czasem jadąc samochodem klienta dziwię mu się, że tej skrzyni nie naprawia.
Gdy się o to pytam, słyszę odpowiedź "przecież dobrze działa, przed chwilą wymieniłem olej".
Chciałbym wtedy powiedzieć, tak dobrze się turla.Ale klient ma zawsze rację, przecież to jego
4-5 MB z automatem.
Reasumując, moim zdaniem sprawny automat jest równie dobry o ile nie lepszy niż manual.
"Dakar" jadąc MB z automatem.To obala przynajmniej 75% postów które tu przeczytałem.
Większość z nas jeździ autami na fabrycznie uszkodzonych (na ten temat w innym poście)
skrzyniach lub już mocno podniszczonych.Inni na całkowicie rozprogramowanych, nie od tego
modelu, z wymienionymi hydraulikami itd.Powiedzmy sobie szczerze, może 1% ma w 100%
sprawną skrzynię.Większość nie zdaje sobie sprawy jak ta skrzynia w ogóle powinna działać bo nigdy nie miała porównania z wzorcem.Osobiście specem od skrzyń pod tym względem nie jestem, ale czasem jadąc samochodem klienta dziwię mu się, że tej skrzyni nie naprawia.
Gdy się o to pytam, słyszę odpowiedź "przecież dobrze działa, przed chwilą wymieniłem olej".
Chciałbym wtedy powiedzieć, tak dobrze się turla.Ale klient ma zawsze rację, przecież to jego
4-5 MB z automatem.
Reasumując, moim zdaniem sprawny automat jest równie dobry o ile nie lepszy niż manual.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
to i ja cos od siebie. Autoamat lepiej, płynniej przenosi duży moment obrotowy na koła, jest latwiej zgrac go z duzym dieslem, nie mówiąc już o turbodieslu gdzie efektywniej wykorzystuje cisnienie doładowania dorównując a nawet przewyższając sprawnoscią manuale. We współczesnych autach turbodoładowanych o dużej mocy bardzo żadko stosuje sie manuale a jezeli już to tylko ze względu na mały segment klientów nieświadomych-skąpców, auto z manualem może być sporo tansze.
Fajnym dowodem na wyższość automatu jest fakt ze chyba nikt, kto jeżdzi automatem dobrowolnie nie przesiądzie sie na manual.
Fajnym dowodem na wyższość automatu jest fakt ze chyba nikt, kto jeżdzi automatem dobrowolnie nie przesiądzie sie na manual.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości