Trzesienie kierownicy po przekroczeniu 80km/h

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

tonidriver pisze:Brylantoos Na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to wymienił ten sworzeń który to nasmarowałeś jeśli niechcesz zostać w najlepszym wypadku kaleką.W mercedesie zużyty sworzeń wypada a wtedy tracisz jedno koło.Mechanikowi pogratuluj pomysłowości.
Nie przesadzaj jeśli sworzeń nie ma luzu(a często się tak zdarza) to w przypadku zgrzytów można dorażnie przesmarować. Nikt z tego powodu kaleką nie będzie. Żeby sworzeń się rozleciał musi konkretnie stukać przez dłuższy czas.
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Brylantoos
Posty: 147
Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
Lokalizacja: KrK

Post autor: Brylantoos »

Nie napisałem dość istotnej rzeczy....mianowicie to buczenie nie jest cały czas,tak jak by w pewnym momencie obrotu koła ono wystepuje,pozniej jest chwila ciszy i znowu buczenie.
Nie straszcie mnie tak z tym sworzniem,gdyby on byl tak strasnie wytyrany to mechanik by mnie nie wypuscil z czyms takim (kolega mojego ojca,taki rodzinny mechanik)
jarus widze ze jestes z Krakowa,moze masz jakiegos speca co tylko w MB siedzi??
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860

Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA

SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
Darek1992
Posty: 233
Rejestracja: 10 kwie 2009, o 20:54
Lokalizacja: Polska

Post autor: Darek1992 »

witam dolacze sie do tematu. a mianowicie przy predkosci okolo 80-90 km/h autko zaczyna delikatnie drzec. a potem jest juz dobrze tzn. od 100 w gore jest ok. co to moze byc?
W210 1997r. 300TD 177km kombi
roberts150

Post autor: roberts150 »

jarus pisze:
tonidriver pisze:Brylantoos Na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to wymienił ten sworzeń który to nasmarowałeś jeśli niechcesz zostać w najlepszym wypadku kaleką.W mercedesie zużyty sworzeń wypada a wtedy tracisz jedno koło.Mechanikowi pogratuluj pomysłowości.
Nie przesadzaj jeśli sworzeń nie ma luzu(a często się tak zdarza) to w przypadku zgrzytów można dorażnie przesmarować. Nikt z tego powodu kaleką nie będzie. Żeby sworzeń się rozleciał musi konkretnie stukać przez dłuższy czas.
Zapewniam cię że jesteś w błędzie . Sworzeń wcale nie musi dramatycznie łomotać , nawet w stanie agonalnym . A efekt jego rozłączenia widziałem osobiście w aucie mojego kumpla .
Skończyło się na rozwalonym zawieszeniu i dodatkowo naprawie blacharskiej .
Awatar użytkownika
Brylantoos
Posty: 147
Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
Lokalizacja: KrK

Post autor: Brylantoos »

Mam pytanko bo jutro podjade do sklepu i kupie sworznie.Ile idzie sworzni na koło?? 2szt??
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860

Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA

SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Jeden :idea:
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jarus pisze:
tonidriver pisze:Brylantoos Na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to wymienił ten sworzeń który to nasmarowałeś jeśli niechcesz zostać w najlepszym wypadku kaleką.W mercedesie zużyty sworzeń wypada a wtedy tracisz jedno koło.Mechanikowi pogratuluj pomysłowości.
Nie przesadzaj jeśli sworzeń nie ma luzu(a często się tak zdarza) to w przypadku zgrzytów można dorażnie przesmarować. Nikt z tego powodu kaleką nie będzie. Żeby sworzeń się rozleciał musi konkretnie stukać przez dłuższy czas.
Jeśli sworzeń niema luzu to nie zgrzyta.Pozatym wystarczy "mokra" pogoda żeby zawieszenie sie wyciszyło bo woda świetnie wygłusza wtedy pukać nie będzie a wyskoczyć może.Możemy miec tylko nadzieje ze nie przy 140km/h.
Awatar użytkownika
Brylantoos
Posty: 147
Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
Lokalizacja: KrK

Post autor: Brylantoos »

Kolejnych pare nowosci o buczeniu.Generalnie ja mało jezdze,stad pomysl zakupu dwa zero benzyny.Dzis jednak miałem wyprawe w miasto i jezdziłem samochodem pare godzin.Z kazdym kilometrem buczenie przy hamowaniu narastało,w pewnym momencie naprawde było nie do wytrzymania.I teraz nie wiem bo wyglada to tak jak by hamulce im bardziej nagrzane tym bardziej bucza.Zadzwoniłem do mechanika zeby sie umowic na jutro zeby to zobaczyl.Ale juz przez telefon upiera sie ze na bank cos z klockami.Mowie mu ze klocki firmy bosch a nie jakies najtansze badziewie ,on n to ze zobaczymy jutro,zebym przyjechal juz nagrzanymi hamulcami to sie przejedzie.
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860

Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA

SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Stawiałbym na łożysko.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Brylantoos
Posty: 147
Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
Lokalizacja: KrK

Post autor: Brylantoos »

a czy łożysko nie bedzie buczec caly czas jezeli jest do wymiany??Ojciec w zeszlym tygodniu wymieniał łożysko lewe bo zaczeło buczec ale mowi ze buczało cały czas a najbardziej na skreconych kołach.A u mnie tylko przy hamowaniu cos buczy,poza tym jezdzi sie super.
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860

Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA

SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

tonidriver woda z pewnością likwiduje piski i zgrzyty ale na pewno nie stuki :!:

Analogicznie głośne słuchanie radia też wycisza zawieszenie :-) ale nie w tym rzecz

Apropos w gałce czasami mieszek może być leciutko uszkodzony co powoduje wymycie z czasem smarowania a nie od razu zniszczenie całego sworznia. Przesmarowanie na krótką metę przedłuży jego agonię, choć ja też od razu wymieniam ,bo sworzeń nie drogi i roboty za wiele z nim nie ma.
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Brylantoos
Posty: 147
Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
Lokalizacja: KrK

Post autor: Brylantoos »

no i trochę powychodziło,byłem z rana u mechanika.Buczenie ustąpiło po "sfazowaniu " klocków.Do tego do wymiany dwa sworznie i UWAGA pompa wspomagania. Zaczęła rano wyć niesamowicie,taki metaliczny dźwięk.Pompe juz kupiłem,używke z gwarancja i sworznie lamfandera.
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860

Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA

SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości