Jak usunąć Folię TAXI? (Dyskusja o lakierach...)

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

cita pisze: Ps. tylko taka uwaga - jak naklejki były długo na aucie, to kolor lakieru pod nimi będzie inny, niż obok nich ...
To jest nieuniknione, ale zawsze można autko spolerować i wtedy nie będzie żadnej różnicy....
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

Chudy pisze:
cita pisze: Ps. tylko taka uwaga - jak naklejki były długo na aucie, to kolor lakieru pod nimi będzie inny, niż obok nich ...
To jest nieuniknione, ale zawsze można autko spolerować i wtedy nie będzie żadnej różnicy....
niepoprawny optymista :D

Niestety życie nie jest takie proste. Polerka nie zmienia odcienia samochodu, a w tym przypadku chodzio płowienie lakieru, a nie jego jakość.
Jesli naklejka była długo (rok, dwa minimum) to różnica będzie w kolorze i jest to coś czego nie da sie zniwelować niczym, prócz malowania calego elementu.
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

A ja myślałem że ten nieprzykryty lakier poprostu płowieje....
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

no bo własnie płowieje ... co oznacza, ze żadna polerka nie wyrówna koloru...

Myslisz, ze polerując lakier bezbędziesz sie roznicy w odcieniu?
Potrafisz to uargumentowac?

Za wiele samochodów mialem, widzialem, naprawiałem, sprzedawałem - żebym miał wątpliwości co do tego, czy taką róznice da sie zamaskować czy nie ...
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Profesjonalna polerka ściera warstwe lakieru właśnie tego wypłowiałego dlatego pasty do tego przeznaczone te profesjonalne uzywane przez warsztaty lakiernicze są dość drogie. Pasta tempo,szmatka i ręka tu nic nie pomoże to musi być ścierane maszyną. U mnie na ulicy jest firma która dorabia lakiery i m.in. polerują auta. Koszt około 200zł za caly wóz w zależności od wielkości auta. Lakiernicy tez czasem polerują auta po lakierowaniu aby zetrzeć wszelkie pyły itp.
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

cita pisze:no bo własnie płowieje ... co oznacza, ze żadna polerka nie wyrówna koloru...

Myslisz, ze polerując lakier bezbędziesz sie roznicy w odcieniu?
Potrafisz to uargumentowac?

Za wiele samochodów mialem, widzialem, naprawiałem, sprzedawałem - żebym miał wątpliwości co do tego, czy taką róznice da sie zamaskować czy nie ...
Na początku chcialem zaznaczyć, że używam forum do wymiany poglądów i informacji, więc nie rozumiem czemu poczuleś się taki "dotknięty"...
A co do tematu: Nie jestem lakiernikiem ani też nie twierdze: "jestem najlepszy, wszystko wiem", ale moge opowiedzieć historyjkę.... :mrgreen:
Kiedyś u kolegi w firmie kupili używane auto sużbowe. Auto z Niemiec za dobrych laweciarskich czasów opisane na drzwiach i masce (naklejki innej firmy - napisy, ploter). Po zdarciu lakier nieoklejowy strasznie wyplowialy, pod nalepką żywy ladny kolor. Bylo to auto które mialo wozić cześci itp., czyli nie musialo być piękne, no ale kiedy nie bylo ruchu w interesie - troche z nudów, troche z checi doświadczeń, postanowili je wypolerować. Jak się nie uda to żadna strata, auto tak do wożenia części... I chcialem Ci powiedzieć że po napisach nie bylo śladu... A lakier w sumie wygląda jak nowy... Coprawda na klapie przypalili lakier no ale to bardziej z gupoty... :mrgreen: Więc chyba idzie.... :-D
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

nie poczułem sie dotknięty :D
A nawet jesli udało im sie coś z tym zrobic, to tylko mieli szczęscie.
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Jeżeli lakier jest jednowarstwowy, to takie polerowanie jak najbardziej się sprawdza, ale na mercedesach jst lakier wielowarstwowy, czyli baza (kolor) pokryty lakierem bezbarwnym, więc wypalony wypłowiały pigment jest pod spodem. Wtedy polerowanie to jedynie odświerzenie połysku nic więcej.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Mały v8 pisze:Jeżeli lakier jest jednowarstwowy, to takie polerowanie jak najbardziej się sprawdza, ale na mercedesach jst lakier wielowarstwowy, czyli baza (kolor) pokryty lakierem bezbarwnym, więc wypalony wypłowiały pigment jest pod spodem. Wtedy polerowanie to jedynie odświerzenie połysku nic więcej.
No i mamy fachowca.... 8-) Teraz wszystko jasne.... Z tego powodu trzebaby wypić wspólnie piwo... :mrgreen:
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Mały v8 pisze:Jeżeli lakier jest jednowarstwowy, to takie polerowanie jak najbardziej się sprawdza, ale na mercedesach jst lakier wielowarstwowy, czyli baza (kolor) pokryty lakierem bezbarwnym, więc wypalony wypłowiały pigment jest pod spodem. Wtedy polerowanie to jedynie odświerzenie połysku nic więcej.
Po to jest clear na pigmencie zeby zabezpieczal przed wyplowieniem. Widziales kiedys matowe auto metalic ? Po pastowaniu ? Nie pisz bzdur o czym o czym niemasz zielonego pojecia.

[ Dodano: 2008-07-30, 18:48 ]
cita pisze:nie poczułem sie dotknięty :D
A nawet jesli udało im sie coś z tym zrobic, to tylko mieli szczęscie.
Szczescie to masz w toto lotka a jesli zetrzesz pasta czesc lakieru to musi byc jak nowy bo innego wyjscia niema to przeciez logiczne. Deske jak heblujesz to tez szczescie ze pod spodem ladna ? 8-)
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

W sumie to OFF TOPIC ale zawiązala się ciekawa dyskusja o polerce, więc pozwole sobie zmienić lekko temat (aby się ostalo dla potomnych :mrgreen: )...
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
e320cdi

Post autor: e320cdi »

Wracając do usuwania wszelkich nieczystości to z praktyki polecam bardzo TOLUEN nitro się chowa przy nim. Toluen zmyje Ci wszystko kleje po folii to mały pikuś ale trzeba uważać na lakier itp. bo jest bardzo silny !!!!!!!!! i można łatwo zrobić kuku a to już boli :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie macie racji chlopaki. nie ma mozliwosci zeby baza pod lakierem wyplowiala, po to sa wlasnie 2-3 warstwy lakieru zeby chronic farbe. to mikrorysy powoduja to matowienie powierchni nieoklejonych reklamami! widac to szczegolnie po usunieciu naklejek. po spolerowaniu pasta gruboziarnista powierzchnia jest jednolita.

plowieja auta pokryte samym akrylem (jedna warstwa), bo jest to "gola" farba bezposrednio na podladzie narazona na czynniki zewnetrzne. polerowanie skutecznie wyrownuje dysproporcje po miejscach z naklejkami. a troche na ten temat wiem, bo pracowalem w warsztacie pare lat ;)

ps. tonidriver ma racje.
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

tonidriver pisze:
Mały v8 pisze:Jeżeli lakier jest jednowarstwowy, to takie polerowanie jak najbardziej się sprawdza, ale na mercedesach jst lakier wielowarstwowy, czyli baza (kolor) pokryty lakierem bezbarwnym, więc wypalony wypłowiały pigment jest pod spodem. Wtedy polerowanie to jedynie odświerzenie połysku nic więcej.
Po to jest clear na pigmencie zeby zabezpieczal przed wyplowieniem. Widziales kiedys matowe auto metalic ? Po pastowaniu ? Nie pisz bzdur o czym o czym niemasz zielonego pojecia.

[ Dodano: 2008-07-30, 18:48 ]
cita pisze:nie poczułem sie dotknięty :D
A nawet jesli udało im sie coś z tym zrobic, to tylko mieli szczęscie.
Szczescie to masz w toto lotka a jesli zetrzesz pasta czesc lakieru to musi byc jak nowy bo innego wyjscia niema to przeciez logiczne. Deske jak heblujesz to tez szczescie ze pod spodem ladna ? 8-)


Czytaj ze zrozumieniem, wypłowiały lakier to nie lakier matowy tylko o jaśniejszej barwie wypalony przez słońce , a pojęcie niestety mam bo prowadze z ojcem zakład blacharsko lakierniczy . Pozatym lakier bezbarwny zółknie o czym pewnie nie słyszałeś i nieraz możesz swoją deske heblować nawet do ostatniego wióra to nic nie da. A pigment jest tylko jednym ze składników lakieru bazowego ...o tym też napewno nie wiesz i się mądrzysz. A matowe auta widziałem i w metaliku, i w lakierach trójwarstwowych, nie wiem co w tym dziwnego?
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

[ Dodano: 2008-07-30, 18:48 ]
cita pisze: Pozatym lakier bezbarwny zółknie o czym pewnie nie słyszałeś i nieraz możesz swoją deske heblować nawet do ostatniego wióra to nic nie da.

Tu się kolego mylisz nie wszystkie lakiery żółkną.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości