Cały czas wyskakuje błąd oświetlenia!!!!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Cały czas wyskakuje błąd oświetlenia!!!!
Siemanko
Chłopaki mam strasznie upierdliwy i wnerwiający problem. Mianowicie tylne światła stop.... Poprostu masakra wciąż wyskakuje mi błąd oświetlenia. Żarówka raz sie zapala raz nie zarówno z prawej jak i z lewej. Wszystko czyściłem, zmieniałem oprawki, zakładałem nowe żarówki. A tu klops. Doprowadza mnie to do szewskiej pasji... Nie ma tygodnia aby chodź raz w tygodniu nie wyskoczył mi błąd. Co zrobić??? bo wyjmę któregoś pięknego razu młotek i powybijam te lampy!!! oczywiście środkowe światło jest OK!
Chłopaki mam strasznie upierdliwy i wnerwiający problem. Mianowicie tylne światła stop.... Poprostu masakra wciąż wyskakuje mi błąd oświetlenia. Żarówka raz sie zapala raz nie zarówno z prawej jak i z lewej. Wszystko czyściłem, zmieniałem oprawki, zakładałem nowe żarówki. A tu klops. Doprowadza mnie to do szewskiej pasji... Nie ma tygodnia aby chodź raz w tygodniu nie wyskoczył mi błąd. Co zrobić??? bo wyjmę któregoś pięknego razu młotek i powybijam te lampy!!! oczywiście środkowe światło jest OK!
270 CDI 1999
Co mi zrobisz jak mie złapiesz???
Czasami jest lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Co mi zrobisz jak mie złapiesz???
Czasami jest lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Lampę wyjąć na stół.Jeżeli płytki doprowadzające prąd do żarówek są krzywe wyprostować.
Wszystkie przygrzania plastykowymi kołkami sprawdzić ewentualnie dogrzać lutownicą.
Brakujące uzupełnić obcym plastykiem lub odciętym z lampy w niepotrzebnym miejscu.
Styki do kości podłączeniowej uszkodzone opiłować iglakiem.W kości styki luźne podoginać cienkim śrubokrętem.Przyjrzeć się dokładnie punktom styku wąsów oprawek z płytkami.Wszystkie wypalone miejsca (dziury) oczyścić i lekko rozszerzyć.Wąsy oprawek przypalone opiłować i lekko odgiąć.Wnętrza (styki wewnętrzne) oprawek obejrzeć wszystkie miejsca podejrzane opiłować.Żarówki obejrzeć ewentualnie oczyścić lub wymienić.Wszystkie styki na koniec odtłuścić np.benzyną ekstrakcyjną.Złożyć.Po takiej operacji auta u nas obsługiwane przestają przyjeżdżać non stop na wymianę żarówek lub ich poruszenie.Po takiej
robocie u siebie od roku nie wiem co to żarówki, a było wesoło.Powodzenia.
Wszystkie przygrzania plastykowymi kołkami sprawdzić ewentualnie dogrzać lutownicą.
Brakujące uzupełnić obcym plastykiem lub odciętym z lampy w niepotrzebnym miejscu.
Styki do kości podłączeniowej uszkodzone opiłować iglakiem.W kości styki luźne podoginać cienkim śrubokrętem.Przyjrzeć się dokładnie punktom styku wąsów oprawek z płytkami.Wszystkie wypalone miejsca (dziury) oczyścić i lekko rozszerzyć.Wąsy oprawek przypalone opiłować i lekko odgiąć.Wnętrza (styki wewnętrzne) oprawek obejrzeć wszystkie miejsca podejrzane opiłować.Żarówki obejrzeć ewentualnie oczyścić lub wymienić.Wszystkie styki na koniec odtłuścić np.benzyną ekstrakcyjną.Złożyć.Po takiej operacji auta u nas obsługiwane przestają przyjeżdżać non stop na wymianę żarówek lub ich poruszenie.Po takiej
robocie u siebie od roku nie wiem co to żarówki, a było wesoło.Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 maja 2010, o 15:33
- Lokalizacja: Wroclaw
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Jeśli jescze tego nie robiłeś, to powymieniaj żarówki. Często przyczyną zgłaszania usterki jest kończąca się żarówka, która już nie trzyma parametrów, choć świeci...
Dla pewności skontroluj jeszcze oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bo do któregoś rocznika było ono włączone w system kontroli żarówek... niestety, nie wiemy jaki rocznik auta posiadasz...
Jeszcze jedno: kontrolka zapala się po włączeniu obwodu z uszkodzoną żarówką, więc moment zaświecenia się kontrolki pozwala zawęzić poszukiwania winowajcy. Jeśli zaświeca się już po włączeniu postojówek, to tutaj trzeba szukać, jeśli dopiero po włączeniu na światła mijania, to jeszcze węższe pole poszukiwań... po wyłączeniu uszkodzonego obwodu kontrolka gaśnie, z wyjątkiem przypadku, gdy uszkodzona jest żarówka stop'u (jedno z włókien) - kontrolka zapala się i już nie gaśnie...
Dla pewności skontroluj jeszcze oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bo do któregoś rocznika było ono włączone w system kontroli żarówek... niestety, nie wiemy jaki rocznik auta posiadasz...
Jeszcze jedno: kontrolka zapala się po włączeniu obwodu z uszkodzoną żarówką, więc moment zaświecenia się kontrolki pozwala zawęzić poszukiwania winowajcy. Jeśli zaświeca się już po włączeniu postojówek, to tutaj trzeba szukać, jeśli dopiero po włączeniu na światła mijania, to jeszcze węższe pole poszukiwań... po wyłączeniu uszkodzonego obwodu kontrolka gaśnie, z wyjątkiem przypadku, gdy uszkodzona jest żarówka stop'u (jedno z włókien) - kontrolka zapala się i już nie gaśnie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Jesteś nowy na forum, więc tak na przyszłość:rendi270cdi pisze:co zapale swiatla
Co to znaczy "zapalę światła"?
- kierunkowskaz lewy
- kierunkowskaz prawy
- światła stop
- światła cofania
- światła przeciwmgielne
A może jakieś inne? Chyba nie jest problemem podać przy zapalaniu jakich świateł zapala się kontrolka, gdyż wtedy właśnie w tym obwodzie trzeba szukać uszkodzenia.
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
Prawdopodobnie nie sprawdziłeś wszystkich żródeł świateł pozycyjnych tyłu.Oprócz włókna w żarówce dwu włóknowej/stop z pozycyjnym/jest obok samodzielna żarówka 12v/5w również do światła pozycyjnego tej samej lampy.Udanych poszukiwań-pozdrawiam z deszczowych Mazur-Mirek.
WDB12313010100492
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
- thomascricket
- Posty: 259
- Rejestracja: 5 lis 2009, o 19:29
- Lokalizacja: Olkusz
też mam mały problem z tym światłem stop żarówka cała gniazdo całe a stopa nie ma chyba się szykuje rozbieranie lampy i czyszczenie styków.
Jeśli pomogłem to możesz dać mi tego plusa
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości