kolektor wydechowy 3.2 cdi
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
kolektor wydechowy 3.2 cdi
Witam ! Czy ktos moze wie gdzie mozna przerobic kolektor wydechowy na sportowy w W 210 3.2 cdi . Z gory dzieki za info . Na gazie !
pyro
Kolektor wydechowy
Firma El - Tec , pruszków, ale to raczej nie kolo Ciebie :-/
W 210 320 CDI, 1999r. Avangarde
WDB 2100261A981764
WDB 2100261A981764
Wydech da, to ze nie zardzewieje i mozna uzyskać fajne brzmienie, koszt to 3000 zl w okolicach warszawy, dolot 800 zl, intercooler 1200, rozpórki - przód 450, tyl 300, kolektor wydechowy 3000 zl, z tego co sie dowiadywalem to nie ma wiekszej różnicy ;-)
W 210 320 CDI, 1999r. Avangarde
WDB 2100261A981764
WDB 2100261A981764
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Choć nie wiemy, jakie auto posiada autor tematu - śmiem twierdzić, że na 90% są u niego dwie sondy lambda, przed i za katem (lub jednym z dwóch).Assassin pisze:Lepiej i taniej zrobić cały wydech przelotowy z wywaleniem katalizatorów (o ile nie ma żadnych czyjników)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
jjankiello pisze:Choć nie wiemy, jakie auto posiada autor tematu - śmiem twierdzić, że na 90% są u niego dwie sondy lambda, przed i za katem (lub jednym z dwóch).Assassin pisze:Lepiej i taniej zrobić cały wydech przelotowy z wywaleniem katalizatorów (o ile nie ma żadnych czyjników)
Przeciez napisał 320 CDI. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Dodał do podpisu po fakcie albo ja pomroczność jasną miałem... 8-)avandgarde pisze:Przeciez napisał 320 CDI. :mrgreen:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
kolektor sportowy to może być kolektor o większej średnicy rur oraz o takiej samej długości każdej rury (równo odległościowy).
Wszystko jest pięknie jak mamy 4 cylindry gdzie w danej chwili spaliny wypycha tylko jeden cylinder, dzięki równej długości rur do rury wydechowej w danej chwili trafiają spaliny tylko z jednego cylindra co owocuje lepszym odprowadzaniem spalin.
W przypadku 6 cylindrów nie wiem czy też stosują kolektory równo odległościowe czy kombinują z różnymi długościami rur dla cylindrów które pracują razem.
Wszystko jest pięknie jak mamy 4 cylindry gdzie w danej chwili spaliny wypycha tylko jeden cylinder, dzięki równej długości rur do rury wydechowej w danej chwili trafiają spaliny tylko z jednego cylindra co owocuje lepszym odprowadzaniem spalin.
W przypadku 6 cylindrów nie wiem czy też stosują kolektory równo odległościowe czy kombinują z różnymi długościami rur dla cylindrów które pracują razem.
S210 320CDI
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Szczerze mówiąc, innego do tej pory chyba nie widziałem... ;-)Assassin pisze:o takiej samej długości każdej rury (równo odległościowy).
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Możliwe, ale akurat w każdym silniku rury kolektora muszą mieć równe odcinki te najbliżej silnika, bo inaczej nie byłoby prawidłowego i równomiernego opróżniania/napełniania cylindrów i silnik pracowałby nierówno. Sam napisałeś dlaczego, niechcący zahaczając (i slusznie) o zjawiska falowe w wydechu...to dużo nie widziałeś...
W sporcie te odcinki przedłuża się znacznie i np. rury schodzą się parami dopiero pod podłogą i dalej w jedną rurę, choć też nie zawsze... Oprócz tego poleruje się rury wewnątrz oraz cały wydech oblicza się tak (objętości i długości odcinków), aby nie tylko stawiał jak najmniejszy opór spalinom, ale wręcz wspomagał (ze strumienicami włącznie) ich przepływ, właśnie z wykorzystaniem zjawisk falowych, a to już pełna profeska...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
nie chce mi się tu wrzucać zdjęć seryjnych kolektorów ale jak nie widziałeś na żywo to może są jakieś zdjęcia na allegro. Szczególnie w silnikach turbo kolektory są bardzo krótkie i nie równoodległościowe... przez chwilę myślałem nawet że jednak masz o tym pojęcie dopóki nie przeczytałem o strumienicach... powodzenia :lol:jjankiello pisze:Możliwe, ale akurat w każdym silniku rury kolektora muszą mieć równe odcinki te najbliżej silnika, bo inaczej nie byłoby prawidłowego i równomiernego opróżniania/napełniania cylindrów i silnik pracowałby nierówno. Sam napisałeś dlaczego, niechcący zahaczając (i slusznie) o zjawiska falowe w wydechu...to dużo nie widziałeś...
W sporcie te odcinki przedłuża się znacznie i np. rury schodzą się parami dopiero pod podłogą i dalej w jedną rurę, choć też nie zawsze... Oprócz tego poleruje się rury wewnątrz oraz cały wydech oblicza się tak (objętości i długości odcinków), aby nie tylko stawiał jak najmniejszy opór spalinom, ale wręcz wspomagał (ze strumienicami włącznie) ich przepływ, właśnie z wykorzystaniem zjawisk falowych, a to już pełna profeska...
S210 320CDI
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości