kolektor wydechowy 3.2 cdi

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pyro pyro
Posty: 8
Rejestracja: 13 cze 2009, o 23:05
Lokalizacja: opolskie

kolektor wydechowy 3.2 cdi

Post autor: pyro pyro »

Witam ! Czy ktos moze wie gdzie mozna przerobic kolektor wydechowy na sportowy w W 210 3.2 cdi . Z gory dzieki za info . Na gazie !
pyro
Awatar użytkownika
Misiekkkk
VIP
Posty: 166
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kolektor wydechowy

Post autor: Misiekkkk »

Firma El - Tec , pruszków, ale to raczej nie kolo Ciebie :-/
W 210 320 CDI, 1999r. Avangarde
WDB 2100261A981764
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

tylko pytanie po co??
duzo to nie da a koszt będzie spory. Lepiej i taniej zrobić cały wydech przelotowy z wywaleniem katalizatorów (o ile nie ma żadnych czyjników), zrobienie elektroniki, poprawienie dolotu...
S210 320CDI
Awatar użytkownika
Misiekkkk
VIP
Posty: 166
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Misiekkkk »

Wydech da, to ze nie zardzewieje i mozna uzyskać fajne brzmienie, koszt to 3000 zl w okolicach warszawy, dolot 800 zl, intercooler 1200, rozpórki - przód 450, tyl 300, kolektor wydechowy 3000 zl, z tego co sie dowiadywalem to nie ma wiekszej różnicy ;-)
W 210 320 CDI, 1999r. Avangarde
WDB 2100261A981764
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Assassin pisze:Lepiej i taniej zrobić cały wydech przelotowy z wywaleniem katalizatorów (o ile nie ma żadnych czyjników)
Choć nie wiemy, jakie auto posiada autor tematu - śmiem twierdzić, że na 90% są u niego dwie sondy lambda, przed i za katem (lub jednym z dwóch).
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

jjankiello pisze:
Assassin pisze:Lepiej i taniej zrobić cały wydech przelotowy z wywaleniem katalizatorów (o ile nie ma żadnych czyjników)
Choć nie wiemy, jakie auto posiada autor tematu - śmiem twierdzić, że na 90% są u niego dwie sondy lambda, przed i za katem (lub jednym z dwóch).

Przeciez napisał 320 CDI. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

avandgarde pisze:Przeciez napisał 320 CDI. :mrgreen:
Dodał do podpisu po fakcie albo ja pomroczność jasną miałem... 8-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
BobekRC
Posty: 28
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 20:15
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: BobekRC »

a teraz pytanie od neptyka.... czym owy sportowy kolektor sie rózni od seryjnego i co on moze dac?
e220 D (1997 r.)


www.rajdymalopolska.pl <--- Małopolska Liga Rajdowa
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

kolektor sportowy to może być kolektor o większej średnicy rur oraz o takiej samej długości każdej rury (równo odległościowy).
Wszystko jest pięknie jak mamy 4 cylindry gdzie w danej chwili spaliny wypycha tylko jeden cylinder, dzięki równej długości rur do rury wydechowej w danej chwili trafiają spaliny tylko z jednego cylindra co owocuje lepszym odprowadzaniem spalin.
W przypadku 6 cylindrów nie wiem czy też stosują kolektory równo odległościowe czy kombinują z różnymi długościami rur dla cylindrów które pracują razem.
S210 320CDI
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Assassin pisze:o takiej samej długości każdej rury (równo odległościowy).
Szczerze mówiąc, innego do tej pory chyba nie widziałem... ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

jjankiello pisze:
Assassin pisze:o takiej samej długości każdej rury (równo odległościowy).
Szczerze mówiąc, innego do tej pory chyba nie widziałem... ;-)
to dużo nie widziałeś...
S210 320CDI
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

to dużo nie widziałeś...
Możliwe, ale akurat w każdym silniku rury kolektora muszą mieć równe odcinki te najbliżej silnika, bo inaczej nie byłoby prawidłowego i równomiernego opróżniania/napełniania cylindrów i silnik pracowałby nierówno. Sam napisałeś dlaczego, niechcący zahaczając (i slusznie) o zjawiska falowe w wydechu...

W sporcie te odcinki przedłuża się znacznie i np. rury schodzą się parami dopiero pod podłogą i dalej w jedną rurę, choć też nie zawsze... Oprócz tego poleruje się rury wewnątrz oraz cały wydech oblicza się tak (objętości i długości odcinków), aby nie tylko stawiał jak najmniejszy opór spalinom, ale wręcz wspomagał (ze strumienicami włącznie) ich przepływ, właśnie z wykorzystaniem zjawisk falowych, a to już pełna profeska...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

jjankiello pisze:
to dużo nie widziałeś...
Możliwe, ale akurat w każdym silniku rury kolektora muszą mieć równe odcinki te najbliżej silnika, bo inaczej nie byłoby prawidłowego i równomiernego opróżniania/napełniania cylindrów i silnik pracowałby nierówno. Sam napisałeś dlaczego, niechcący zahaczając (i slusznie) o zjawiska falowe w wydechu...

W sporcie te odcinki przedłuża się znacznie i np. rury schodzą się parami dopiero pod podłogą i dalej w jedną rurę, choć też nie zawsze... Oprócz tego poleruje się rury wewnątrz oraz cały wydech oblicza się tak (objętości i długości odcinków), aby nie tylko stawiał jak najmniejszy opór spalinom, ale wręcz wspomagał (ze strumienicami włącznie) ich przepływ, właśnie z wykorzystaniem zjawisk falowych, a to już pełna profeska...
nie chce mi się tu wrzucać zdjęć seryjnych kolektorów ale jak nie widziałeś na żywo to może są jakieś zdjęcia na allegro. Szczególnie w silnikach turbo kolektory są bardzo krótkie i nie równoodległościowe... przez chwilę myślałem nawet że jednak masz o tym pojęcie dopóki nie przeczytałem o strumienicach... powodzenia :lol:
S210 320CDI
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Assassin pisze:powodzenia
Wzajemnie 8-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
BobekRC
Posty: 28
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 20:15
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: BobekRC »

rury schodzą się parami dopiero pod podłogą i dalej w jedną rurę,
Chodzi o kolektor typu np 4:2:1 dla silników R4??
e220 D (1997 r.)


www.rajdymalopolska.pl <--- Małopolska Liga Rajdowa
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości