CDI falowanie obrotów

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

piot1r
Posty: 13
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:21
Lokalizacja: ostrołęka

CDI falowanie obrotów

Post autor: piot1r »

Witam wszystkich!!!
Posiadam mercedesa W 210 2.2 CDI automat z 1998 r. i od dłuższego czasu falują obroty (tylko jak jest zimny)potem praca silnika jest równiutka. Wymieniłem przepływomierz gdyż na komputerze pokazało błąd . Po wymianie przepływomierza żadnych usterek komputer nie stwierdził, a nadal jest to samo.Bardzo proszę o poradę może ktoś miał taki przypadek.
Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, o 15:04 przez piot1r, łącznie zmieniany 1 raz.
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

Za falowanie obrotów odpowiada sonda Lambda więc możesz sprawdzić ją przy okazji czy jest czysta, albo czy w ogóle sprawna. Jeżeli to nie pomorze to wtedy zastanawiałbym się nad przepływomierzem i silniczkiem krokowym.
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Hmm, silniczek krokowy, sonda lambda w CDI :?: Miałem kiedyś takie falowanie wolnych obrotów, u mnie za to odpowiedzialny był regulator cisnienia paliwa znajdujący się na końcu listwy wysok. ciśnienia.
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

To też może być, ale zastanawiam się czy wtedy by nie gasł? A Tobie gasł? Czy tylko falował?
2,7 CDI Classic '00
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Tylko falował, nie gasł.
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

No to w takim razie popieram Twój pomysł ;-)
2,7 CDI Classic '00
piot1r
Posty: 13
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:21
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: piot1r »

Dzięki za informacje ,juz po problemie był zabrudzony czujnik wysokiego ciśnienia na listwie.
darkon
Posty: 10
Rejestracja: 14 lip 2008, o 10:34
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darkon »

witam mój W210 też faluje na obrotach na zimnym jak i na ciepłym czasami ma dobre obroty zmieniłem przepływomierz bączki od turba i nic a czym wymyłeś ten czujnik
piot1r
Posty: 13
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:21
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: piot1r »

Zmieniłem gumkę i przemyłem benzyną ekstrakcyjną i jest ok
darkon
Posty: 10
Rejestracja: 14 lip 2008, o 10:34
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darkon »

a ten czujnik to jest z przodu czy z tyłu na listwie
piot1r
Posty: 13
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:21
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: piot1r »

Z tyłu patrząc od przodu pojazdu
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 »

Witam serdecznie !
W jednym z postów udzieliłeś porady na temat przeczyszczenia czujnika na listwie wysokiego ciśnienia w E 210 co było powodem "falowania obrotów". W związku z powyższym mam prośbę...posiadam MB 210 E 270 CDI z 2000 r. i również u mnie wystąpił ten problem...usterkę przepływomierza wykluczono więc postanowiłem spróbować z tym czujnikiem na listwie. I tu jest moja prośba a mianowicie...gdzie dokładnie mieści się ten czujnik...w jaki sposób bezpiecznie go zdemontować...czym i jak dokonać jego czyszczenia i jak go poprawnie zamontować ?
Za odpowiedź i rady z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam...kebor0
Mercedes S210 270 CDI, Avantgarde, 2000 r, automat, WDB2102161B170807
AlexCXI
Posty: 5
Rejestracja: 27 paź 2009, o 00:42
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: AlexCXI »

Jak w temacie! Ja miałem falowanie obrotów w 270CDI, ale to w moim, to w serwisie wymienili jakiś czujnik falowania obrotów, tam pod pokrywą plastik, jakieś z 20min. trwało, no i wszytko zniknęło!
MERCEDES-BENZ Elegance W210 T E 320CDI `02
"Powietrze, które wydycham, jest chłodniejsze niż powietrze, które wdycham. To ciężki los dla ludzi i maszyn. Temperatura wzrasta do ponad 36 stopni"
MaxCDI
Posty: 19
Rejestracja: 5 lis 2009, o 14:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MaxCDI »

Ja w moim 220 CDI w automacie miałem ten problem i odpowiedzialny za to był czujnik obrotów wałka rozrządu. Falowanie występowało tylko przy zimnym silniku.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Za falowanie obrotów CDI, prawie zawsze odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia CR.
Znajduje się na przodzie listwy.Od przodu samochodu.
Załączniki
W210 CDI listwa z czujnikiem i zaworem..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości