Olej To Olej

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Niedawno jak wymieniałem olej w silniku to zalałem produkt niemieckiej rafinerii w Uetze o nazwie MOTOR GOLD 5W-40 Podano iż spełnia on m.inn normę (blat) MB 229.3 Skusiła mnie cena - 17.99zł/op 1L w sklepach sieci LIDL Miał ktoś już do czynienia z tym smarowidłem :?:
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Nie, ale w LIDLU to bym tylko ciastka kupil, ktore sa nigdzie indziej niedostepne :lol:
Olej to sie kupuje tam, gdzie sprzedaja oleje...
E 220 CDI '01 Elegance
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Olej to jeden z najważniejszych materialów eksploatacyjnych. Chcesz dbać o silnik i nie mieć kłopotów stawiaj na najlepsze. Nigdy z marketu chyba , że masz doskonałą wiedzę co to za olej i pewność, że nie był rozlewany w garażu. Ponieważ nie mamy rewelacyjnych paliw to musimy bardziej dbać o jakość oleju i częstotliwośc wymiany.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Na pewno nie kupiłbym oleju na alledrogo.pl bądź w jakimś małym sklepiku z art. motoryzacyjnymi czy giełdzie samochodowej - tam nie ma zadnej gwarancji skąd pochodzi dany towar. Nie wierze aby duża, niemiecka sieć sklepów oferowała w Polsce fałszywy towar niemieckiego producenta. Nie podejrzewam także aby niemiecki producent wypisywał sobie iż jego produkt (MOTOR GOLD Supertec 5W-40) spełnia normę MB 229.3 bez przeprowadzenia badań przez koncern Mercedes-Benz :-)
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

adaso1 pisze:Niedawno jak wymieniałem olej w silniku to zalałem produkt niemieckiej rafinerii w Uetze o nazwie MOTOR GOLD 5W-40 Podano iż spełnia on m.inn normę (blat) MB 229.3 Skusiła mnie cena - 17.99zł/op 1L w sklepach sieci LIDL Miał ktoś już do czynienia z tym smarowidłem :?:
Sorki, ale ja nie wieżę, że dobra niemiecka firma sprzedaje olej w LIDLU, za 17,99zł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Guldur
Posty: 1
Rejestracja: 4 lip 2008, o 18:50
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Guldur »

skorpion37 pisze:Od 15 lat leję do Mesia Quaker State, obecnie Midland. Silnik zachowuje się bardzo dobrze. Stosowałem zarówno oleje mineralne jak obecnie syntetyczny. Ważne aby nie kupować z beczki tylko z oryginalnego opakowania.
a co z tym z beczki może być nie tak poza tym, że jest taniej niż ze sklepu w małym opakowaniu? Oczywiście mówię o beczce w zaprzyjaźnionym warsztacie a nie w ciemnym zaułku
u mnie 10W40 280k
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Hm...a chcialem sie zapytac o olej TOTAL 5W40 Syntetyk :) dobre toto czy niedobre? stosowal ktos?
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Guldur pisze:
skorpion37 pisze:Od 15 lat leję do Mesia Quaker State, obecnie Midland. Silnik zachowuje się bardzo dobrze. Stosowałem zarówno oleje mineralne jak obecnie syntetyczny. Ważne aby nie kupować z beczki tylko z oryginalnego opakowania.
a co z tym z beczki może być nie tak poza tym, że jest taniej niż ze sklepu w małym opakowaniu? Oczywiście mówię o beczce w zaprzyjaźnionym warsztacie a nie w ciemnym zaułku
u mnie 10W40 280k
Jeżeli dostawca jest sprawdzony to pewnie można zaufać. Pisałem o sytuacji, gdy wchodzimy do sklepu i prosimy olej, a sprzedawca proponuje z beczki.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Te tanie kupowanie odwdzięczy wam się póżniej. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Dzisiejsze oleje sa na dosc dobrym poziomie i nawet jesli bedziemy jezdzili autem od nowosci przez 10 lat to niema roznicy na jakim oleju. Wazne zeby byl na czas wymieniany. Silniki tez sa robione bardzo dokladnie gdzie tarcie jest duzo mniejsze niz kiedys w polonezie ktory mimo wszystko potrzebowal remontu po 120 tys km :D Przyklad w124 18 lat oleje pewnie rozne bo nie jestem pierwszym wlascicielem a pali na dotyk przy -20. Kompresja ok a ma pewnie z 500tys. I zaloze sie ze nawet na lotosie za 13zl litr przejedzie nastepne 500tys.
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

adaso1 pisze: Nie podejrzewam także aby niemiecki producent wypisywał sobie iż jego olej spełnia normę MB 229.3 bez przeprowadzenia badań przez koncern Mercedes-Benz :-)
Masz rację, tyle tylko, że norma MB229.3 jest bardzo starą normą opisującą warunki jakie musi spełniać olej do silników bez katalizatorów
UWAGA: Oleje spełniające normę MB 229.1, MB 229.3 lub MB 229.5 nie mogą być stosowane tam gdzie producent wymaga normy MB 229.31. Stosowanie olejów MB 229.1, MB 229.3 lub MB 229.5 doprowadzi do zniszczenia układu katalizatora spalin
Jest to cytat ze strony Motula

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Hmm, dziwne, bo w książecze serwisowej od mojego auta jest napisane iż olej powinien spełniać wymagania normy 229.1 a tę normę spełnia wiekszość olejów półsyntetycznych (Semisynt). Norma 229.3 ma troche wyżej umieszczoną poprzeczkę z wymaganiami dla olejów.
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Ja leję Castrol Edge 0W-30 , wcześniej jeździł od początku na Vedool Synthron 0W-40 i później 5W-30 ale u nas tego oleju nie dostanę. Co do zużycia oleju to nie wiem ,zrobiłem dopiero 2500km, poprzedni właściciel twierdził ,że nic nie dolewał. Przebieg 160000
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

Ja w 270cdi z przebiegiem niby 220kkm planuje wlac Mobil Super S Turbo Diesel 10w40 polsyntetyk. Wlalbym syntetyk jednak nie mam zadnej pewnosci jaki olej jest aktualnie wlany...
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jak nie wiecie jaki olej byl wczesniej lany, to mozna lac polsyntetyk lub mineralny. nie wolno lac syntetyka jezeli byl lany wczesniej mineralny. unikajcie olejow lotos.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości