Buczenie przy 80km/h, rezonans w karoserii

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ares144
Posty: 29
Rejestracja: 26 wrz 2008, o 23:28
Lokalizacja: strzelce opolskie

Post autor: ares144 »

Czesc! Mam podobny przypadek. Od dluższego czasu prubuje zlokalizować co sprawia że auto trzepie podczas jazdy. Kilka miesięcy temu auto zaczeło delikatnie trzepać-wibrować jakby coś sie działo z wałem, na luzie było już zupełnie beznadziejnie. Okazało się że łącznik wału był juz kompletnie wytarty, roztrzepany. Pierwsza jazda po wymianie była podobna tyle że auto wibrowało nie tylko na luzie ale podczas przyśpieszania, poprostu łącznik wału był nowy, śruby w tulejach ciasno siedziały i tak oczywiście powinno być.
Po ok 2tys km problem wrócił i znowu auto trzepało, wibrowało najbardziej od 40-100km/h
Wyciągnąłem wał i oczywiście łącznik był zmasakrowany- śruby wyrobiły sobie 2x wieksze otwory w metalowych tulejach łącznika, pierścienie w wale w które wsunięta jest ośka skrzyni były zmielone w miedziano-smarową maź.
Sprawdzilismy 'atak' (wygl. jak trójramienna gwiazda, ostatnia część skrzyni) i łapy wału po czym założyliśmy nowy łącznik wału. Przejechałem tak ok 500km i znowu zaczyna lekko wibrować gdzieś z wału + dochodzi dosyć głośny dzwięk jakby szlifierki z wału.
Nie wiem czy wał wymienić czy skrzynia biegów sie lekko przesuneła w stosunku do osi wału czy może jeszcze coś dziwniejszego.
Pojechałbym do serwisu MB ale boję się ceny tym bardziej jeśli nie wiem w czym tkwi problem...
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Pierwsze to czy przy naprawie łącznika nie pogubione zostały tulejki centrujące na końcach albo czy te co są nie mają luzu :?:
Drugie to wał składa się z dwóch połówek. Czy były rozłączane, a jeśli tak, to czy zostały prawidłowo złączone ponownie (na znaki) :?: Inaczej nie ma mowy o wyważeniu wału.

Trzecie to jak wygląda podpora wału :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ares144
Posty: 29
Rejestracja: 26 wrz 2008, o 23:28
Lokalizacja: strzelce opolskie

Post autor: ares144 »

Tulejki z łącznika są używane ale w stanie b.dobrym a tuleje w 'kole' które jest bezpośrednio przykręcone do wału mają ślady (nie było wymieniane) otarć po poprzednim łączniku wału. Ale czy tuleje w 'kole' które łączy wał z łącznikiem tuleje odgrywają jakąś rolę? Nie przechodzi przez nie żadna śruba bo na śruby są osobne otwory bez tulei.
Co do tulejek centrujących gdzie się one znajdują?
Wał złożyliśmy poprostu wsuwając jedną część w drugą bez żadnych znaków, nie wiedziałem że takowe są :/
Podpora wału wygląda raczej normalnie żadnych skrzywień...
'Rozpędziliśmy' auto na podnośniku i okazało się że łącznik kręci się z widoczną wibracją w stosunku do prawidłowej osi obrotu. Czym to może być spowodowane? Nigdzie nie stukłem a problem pojawił się tak poprostu...
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

ares144 pisze:czy tuleje w 'kole' które łączy wał z łącznikiem tuleje odgrywają jakąś rolę?
To "koło" to tłumik drgań wału.
ares144 pisze:Nie przechodzi przez nie żadna śruba bo na śruby są osobne otwory bez tulei.
Zawsze istnieje możliwość, że ktoś źle zamontował tłumik drgań. Zasada montażu jest taka sama jak w przypadku gumowego łącznika - po trzy śruby do wału i do łącznika gumowego - przyjrzyj sie czy na pewno nie ma tam śrub. Mogą być schowane w zagłębieniach otworów. Dodatkowo tłumik często jest wyważany - zwróć uwagę na nawiercenia na obwodzie.
ares144 pisze:Wał złożyliśmy poprostu wsuwając jedną część w drugą bez żadnych znaków, nie wiedziałem że takowe są :/
Trzeba zwrócić uwagę na znaki w postaci jednej kreski na jednej połówce i dwóch zbieżnych skośnie kresek na drugiej połówce. Muszą być naprzeciw siebie.
ares144 pisze:łącznik kręci się z widoczną wibracją w stosunku do prawidłowej osi obrotu.
Patrz komentarz do drugiego cytatu powyżej.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

sruby wchodza w tuleje jak cokolwiek rozbierasz przy wale znacz wszystko rysikiem psakiem szczegolnie kielich przy moscie potem jest kaszana
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Hej Marek3003 !!! usiądź wygodnie w fotelu otwórz zime piwko ...i udziel kilku cennych rad

Czy Kolega Windykatorek nie przesadza?
Czuję ironię w tym poście i uważam, że należy ci się ostrzeżenie. Może i moje rady i pytania są głupie ale wynikają jedynie z kiepskiego dopracowania technicznego mercedesa W 210.
Miłego dnia !

[ Dodano: 2009-09-21, 13:53 ]
A to moje buczenie było wynikiem drżenia przy dużej prędkości podszybia. Mimo tego że Helmut zaopatrzył je w gumy to gdy wycieraczka była w stanie spoczynku powietrze wprowadzało podszybie w drgania. Gdy uruchamiało się wycieraczkę - problem ginął.
Przykleiłem podszybie do szyby jak to jest w wielu innych autach na taśmę dwustronną i jest spokój. W Aso MB na to nie wpadli choć tzw. Mistrz przegonił go 20 minut a potem oglądali wszystko na tzw. krótkim teście za 50,-zł. Stwierdzili jedynie, że to nie mercedesowska wycieraczka jest winna.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

Marek3003, poczytaj viewtopic.php?t=2988&postdays=0&postorder=asc&start=45
a pozniej komentuj miłego dnia
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Bardzo śmieszne, po prostu boki zrywać.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

Marek3003, ciesze się że cie rozbawiło
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Windy, zmień trochę ten tekst, nie zawsze jest "na miejscu".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
czechoj
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 18:12
Lokalizacja: DOL

Post autor: czechoj »

teraz tekst może być ;-)
320 CDI 02`
ares144
Posty: 29
Rejestracja: 26 wrz 2008, o 23:28
Lokalizacja: strzelce opolskie

Post autor: ares144 »

siemka Mietki!

Dzis odebralem auto z serwisu bo strasznie drgało jak jechałem.
Okazało się że najlepiej nie rozkręcać wału samemu bo można nieźle namieszać (nawed jak sie usilnie tego niechce ;)
W serwsie wszystko wymienili a wał wyregulowali, chodzi cacy.
Najlepiej nie bawić sie samemu czy w nieprzygotowanych warsztatach z rzeczami które nie wiemy jak zrobić bo z wałem nie jest tak prosto jak sie wydaje, wszystkie te znaki, wyważanie itd...
pees: jeśli macie buczenie, drgania czy co tam na wale, lepiej dobrze przestudiujcie wał zanim go ściągniecie. Ja tak nie zrobiłem i za tą właśnie kaszane policzyli mnie ladnie... :evil:

Pozdro!
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

ile ?? i co dokładnie zrobili
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Dokładnie to go skasowali więcej się nie dowiesz :lol:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
ares144
Posty: 29
Rejestracja: 26 wrz 2008, o 23:28
Lokalizacja: strzelce opolskie

Post autor: ares144 »

Regulacja wału, nowy łącznik wału, nowa podpora wału, nowy łącznik wyłapujący drgania (tłumik drgań), tuleja (łożysko) wewn. wału, kilka śrób i nakrętka.
Troche posapałem że strasznie drogo te części. To tłumik drgań zszedł z 610zł na 380 :mrgreen: i na reszcie rabaty mi dał od 5-15% (z kierownikiem serwisu Merc. w Opolu można sie raczej dogadać)
Teraz czuć kolosalną różnice pod autem tylko 1358zł to jednak troche za dużo...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości