szarpanie skrzyni automatycznej przy zmianie biegów

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

szarpanie skrzyni automatycznej przy zmianie biegów

Post autor: okulas95 2.2d »

witam mam problem ze skrzynią w moim e210 2.2 d ,bardzo szarpie przy zmianie biegów np wrzuca bieg pierwszy później drugi i od razu czwarty po czym znowu trzeci i tak w kółko . na zimnym silniku skrzynia pracuje łagodniej można powiedzieć że tylko lekko szarpnie. czy ma ktoś pojecie co może być nie tak ???
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

olej w skrzyni sprawdz i uklad podcisnienia.

poczytaj tez -> viewtopic.php?t=3804
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: okulas95 2.2d »

olej w skrzyni podobno był wymieniany tak powiedział poprzedni właściciel zaś inne osoby mówią że w automacie nie powinno sie nigdy wymioeniać oleju

[ Dodano: 2009-08-21, 14:23 ]
a jak sprawdzić ten układ podciśnienia
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

okulas95 2.2d pisze:problem ze skrzynią w moim e210 2.2 d
Jaki rocznik auta (jaki typ skrzyni) albo podaj VIN.
fabek pisze:...i uklad podcisnienia.
Jeśli mowa o skrzyni 722.6, to tam nie ma żadnych podciśnień sterujących :idea:
okulas95 2.2d pisze:olej w skrzyni podobno był wymieniany
Dla własnego spokoju bym wymienił jeszcze raz, a przynajmniej bagnetem lub czymś podobnym (byle CZYSTYM) sprawdziłbym kolor oleju. Świeży powinien mieć barwę zbliżoną do czerwonej (żółte płyny też się zdarzają - to tylko barwnik) i być mniej więcej przeźroczysty. Jeśli jest mocno mętny i brunatny, to na pewno nie był wymieniany. Jak będzie czarny metalik, to masz przyczynę. :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: okulas95 2.2d »

a jaki olej musze znać rodzaj i nr skrzyni ??
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego podaj nr.Vin auta w podpisie np. tak jak ja.Wtedy każdy kto chce Ci pomóc będzie wiedział co i jak jest w Twojej MB.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: okulas95 2.2d »

VIN-WDB2100041A033080

[ Dodano: 2009-09-01, 09:48 ]
prosze o rozkodowanie

[ Dodano: 2009-09-01, 10:21 ]
chodzi mi głównie też o to co to za wersja clasic czy elegance. Na listwie pisze ze elegance a na lewarku od skrzybi clasic. i jeszcze jedno jak sprawdzic czy mam dalej w aucie ta skrzynie ktora byla montowana przy produkcji. fzie jest ten numer nabity???
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Kod: Zaznacz cały

VIN	WDB2100041A033080
Model	E 220 DIESEL
Chassis	2100041A033080
Engine	604912 02 000943
Transmission	722441 03 875426
Order	0 5 219 50512
Lights	HELLA
Cab	00000
Delivery date	03.11.95
Dealer	Hamburg branch (219) 
Interior	(cloth) fabric black+anthracite+graphite (001) 
Paint
249	malachite metallic (с 01.01.1990 по 31.12.1996)
Options
249	automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
405	orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), right (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
404	orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
414	electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
420	automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
515	Becker radio (AM/FM - USA) 
radio MB Classic with traffic news decoder (VK) (с 01.07.1992)
570	folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest 
988	ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
000A	Unknown code
skrzynia 722.4 czyli hydrauliczna. zrob to co napisalem i napisz czy jest poprawa.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: okulas95 2.2d »

olej w skrzyni jest napewno nie zurzyty bo sprawdzałem wygląda na czysty chyba ze tylko tak wyglada a stracil swoje wlasciwiosci. a jak sprawdzic ten uklad podcisnienia ???

[ Dodano: 2009-09-01, 12:16 ]
a gzie moge sprawdzic co to za wersja chodzi mi czy niby faktycznie elegance ??

[ Dodano: 2009-09-01, 15:11 ]
Potrzebuje schemat podciśnien do 220D z gory dzieki
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

fabek pisze:skrzynia 722.4 czyli hydrauliczna
W dodatku 4-biegowa :?: :roll: Tak wynika z oznaczenia :-?
okulas95 2.2d pisze:gzie moge sprawdzic co to za wersja chodzi mi czy niby faktycznie elegance ??
Jeśli wklejka powyżej zawiera cały opis auta, to masz Classic'a, a przynajmniej tak z fabryki wyszedł.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: okulas95 2.2d »

czyli tzn ze jest malo wyposazony ??
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

okulas95 2.2d pisze:czyli tzn ze jest malo wyposazony ??
Wyposażony jest (przez fabrykę) tak, jak w rozkodowanym VINie stoi.
Classic, Elegance czy inny, to tylko wersja "wygladania" auta, czyli różnice w drewienku, tapicerce i wykończeniu detali w środku oraz listwach i klamkach na zewnątrz, i ew. w zawieszeniu... Opcje zależą od tego, co konkretnie zamówił klient, choć niektóre z nich w danej wersji były defaultowo...
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2009, o 22:17 przez jjankiello, łącznie zmieniany 1 raz.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

to nic nie znaczy bo widziałem lepiej wyposażone klaski od elegance

zasadniczo co do wyposażenia to było ono powiedzmy dobierane pod konkretnego klienta

czyli avantgarde jedyna w swoim rodzaju posiada obniżone zawieszenie fabrycznie i rózni sie drewnem i tapicerką

a namacalna róniza pomiedzy klasikiem i elegnece

to na przykład w klasiku brak chromowanych listw na drzwiach i zderzakach gdzie elegance ma to w standardzie

co do wyposażenia wewnatrz auta to na pewno wykonczenie drewniane

a cała elektronika to juz inna bajka
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
okulas95 2.2d
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2009, o 13:48
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: okulas95 2.2d »

fabek,
czesc mozesz mi wytłumaczyc o co chodzi z tym układem podcisnienia i co to jest niby ten caly schenmat ??
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

uklad podcisnienia jest ukladem zamknietym. musisz go sprawdzic pod wzgledem szczelnosci. obejrzyj czy nigdzie wezyk nie spadl (np. sterowanie lamp przednich), sprawdz gumowe laczniki, trojniki czy maja przelot itd. nastepnie trzeba sprawdzic modulatory elektryczne podcisnienia, czy prad do nich dochodzi, zmierzy wakuometrem jakie podcisnienia daja i jakie przyjmuja.

generalnie duzo marudnej roboty.

no i po pierwsze sprawdz czy oleju za duzo w skrzyni nie masz!!
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości