dodawanie mocy do common raila
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
dodawanie mocy do common raila
panowie zakupilem chipa ktory sam zamontoalem nie ma on ingerencji w komputer jedynie go oszukuje po zainstalowaniu faktycznie jest zwawszy i szybszy natomiast nie sprawdzalem na hamowni bo szkoda kasy co o tym myslicie produkt zakupiony ze strony www.speedkit.de
Tak, ale profesjonalny chiptuning polega na zmianie map komputera, przez co odblokowuje się "zapas mocy" silnika (w bezpiecznych granicach).
Natomiast zewnętrzne urządzenie cały czas "oszukuje" kompa, który działa w sztucznych warunkach. Ale zastanawiał się ktoś nad tym jak komp może wtedy reagować na zmienne warunki typu przeciążenia, etc., etc.?
Może to głupie, ale najlepsze porównanie jakie mi przychodzi to maszynista...
Zmiana map to tak jakby przekonać maszynistę że pociąg może jechać szybciej (chociaż troche mniej bezpiecznie)...
A z tym urządzonkiem jest tak jakby mu zakryć szyby i narysować puste tory... Zielone światło... (ale tak naprawdę nie wie co się dzieję)
Nie chciałbym żeby ktoś poczuł się urażony, poprostu napisałem to co myśle...
Aha i nie mam pierwszego rozwiązania, żeby nie było... :mrgreen:
Natomiast zewnętrzne urządzenie cały czas "oszukuje" kompa, który działa w sztucznych warunkach. Ale zastanawiał się ktoś nad tym jak komp może wtedy reagować na zmienne warunki typu przeciążenia, etc., etc.?
Może to głupie, ale najlepsze porównanie jakie mi przychodzi to maszynista...
Zmiana map to tak jakby przekonać maszynistę że pociąg może jechać szybciej (chociaż troche mniej bezpiecznie)...
A z tym urządzonkiem jest tak jakby mu zakryć szyby i narysować puste tory... Zielone światło... (ale tak naprawdę nie wie co się dzieję)
Nie chciałbym żeby ktoś poczuł się urażony, poprostu napisałem to co myśle...
Aha i nie mam pierwszego rozwiązania, żeby nie było... :mrgreen:
Z tym maszynista to nie do konca tak... jezeli zakladamy box'a to on dziala na zasadzie zmiany map czyli zwiekszania dawki paliwa przy danych obrotach, wychyleniu pedalu gazu, obciazeniu. Komputer nadal widzi wszystko a BOX po prostu wydłuża czas wtrysku, przez co mamy bogatszą mieszanke i lepsze osiagi... im lepsza mapa w box'ie tym autku przybedzie wiecej konikow i NM.
Urządzenia typu SMT powodują iż komputer sam podlewa paliwa poprzez zmianę wartości odczytywanych np. z przepływomierza przez co sterowanie całą jednostką napędową nie jest zbyt precyzyjne.
Najgorsze są sławne czip-rezystory które działają mniej więcej na zasadzie włączonego ssania w aucie.
Najlepszym rozwiązaniem jest wgranie nowych map do samego komputera przez złącze diagnostyczne. Warunkiem jest to iż auto musi posiadać układ typu flash aby dało się cokolwiek zmienić. Często wygląda to tak że trzeba po prostu wylutować oryginalny procesor sterujący i zastąpić go innym (to jest tzw. prawdziwe chipowanie)
Urządzenia typu SMT powodują iż komputer sam podlewa paliwa poprzez zmianę wartości odczytywanych np. z przepływomierza przez co sterowanie całą jednostką napędową nie jest zbyt precyzyjne.
Najgorsze są sławne czip-rezystory które działają mniej więcej na zasadzie włączonego ssania w aucie.
Najlepszym rozwiązaniem jest wgranie nowych map do samego komputera przez złącze diagnostyczne. Warunkiem jest to iż auto musi posiadać układ typu flash aby dało się cokolwiek zmienić. Często wygląda to tak że trzeba po prostu wylutować oryginalny procesor sterujący i zastąpić go innym (to jest tzw. prawdziwe chipowanie)
S210 320CDI
To jak dobrze zrozumiałem to box nie ma map, tylko przekłamuje jedną wartość na oryginalnej mapie kompa, tak? Czyli jeżeli podaje mu większą mieszankę to auto więcej pali - przynajmniej Ja tak rozumuje... Nie stykam się z tym na co dzień więc jestem ciekaw... :-PAssassin pisze:Komputer nadal widzi wszystko a BOX po prostu wydłuża czas wtrysku, przez co mamy bogatszą mieszanke i lepsze osiagi... im lepsza mapa w box'ie tym autku przybedzie wiecej konikow i NM.
Box ma swoja mape. Odczytuje tak jak komputer informacje o tym co się dzieje i wedle własnej mapy modyfikuje długość wtrysku. Leje więcej paliwa przy dużym obciążeniu lub wciśnięciu mocniej pedału gazu. Powiem szczerze nie wiem czy box'y mogą skracać długość wtrysku i nie wiem czy ma to sens. Jeśli chodzi o spalanie to przy ostrej jeździe auto pali więcej, a przy delikatnej spadek spalania można wytłumaczyć tym iż łatwiej i szybciej osiągamy zadaną prędkość lub zrobimy to w tym samym czasie ale wykorzystując niższe zakresy obrotów.
To co nie ma map to tak zwane świnie czyli urządzenia typu np. SMT.
To co nie ma map to tak zwane świnie czyli urządzenia typu np. SMT.
S210 320CDI
Popieram tę wypowiedź w całej rozciągłośc. A autor tematu ... po prostu nie mam pytań.kichcio pisze:"JEDYNIE oszukuje komputer" bo komputer dla wlasnej ciekawosci zbiera te wszystkie informacje z wielu czujnikow :lol:
W 320 CDI to robisz program i masz swietne auto tylko w normalny sposob, nie jak Pan z pierwszego postu.
Swego czasu był pewien post na forum zajmującym się tematyką racingową (zainteresowani wiedza o jakie forum chodzi) gdzie ktos wczepił SAM SOBIE jakies ustrojstwo z netu i auto stało sie żwawsze i wogole rewelka dopoki sie nie wy###... w tempie wyścigowym. Po podpieciu auta na hamowni ukazał sie taki moment obrotowy ze buty spadają...Wykres z hamowni jest wklejony. Podobnie jak zdjecie w/w chipa(?)
No ale jak ktos nie lubi swojego auta to czemu nie. Niech go kaleczy.
Sam się przymierzam do programu w swoim autku na wiosnę, ale najpierw muszę go doprowadzić do idealnego stanu (chyba któryś wtrysk leje) i dopiero można się bawić...
Powodzenia :roll:
fabek: nie klnij, jestes w dobrym towarzystwie.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2009, o 18:33 przez pawel85, łącznie zmieniany 1 raz.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Panowie, ja własnie wczoraj odświeżyłem ten temat, powiedzcie ile można uzyskać przyrostu momentu i mocy w sposób że tak powiem bezpieczny. Mój znajomek oddał NOWEGO Sana Fe z CRDI i dodali mu za 1500zł bez chipa 25%, autko ma 150k km i nie dzieje sie nic zlego, a zwawszy byl odczuwalnie po zmianie. Też byl na automacie, tylko teraz tak seryjnie w 320cdi moment jest ogromny, a zwiekszenie np. o tylko 15% daje 470Nm+70Nm=540Nm.... niezły wynik, czy skrzynia poradzi???
[ Dodano: 2009-02-17, 19:22 ]
podbijam tamat.
[ Dodano: 2009-02-17, 19:22 ]
podbijam tamat.
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO
Oo\=|=/oO
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO
Oo\=|=/oO
Mam nadzieje, ze nikt nie odbierze tego postu jako reklamy
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
Nie ważne gdzie ( w sensie Master`s, VTG czy Vtech itp) byle z głową i bez komplikacji w stylu alledrogo.
Dane z linka są tylko podgladowe. Realia wyjdą w praniu. Najlepiej zadzwonic do ktorejs z tych firm i dowiedziec sie jak znoszą mody te silniki a zwłaszcza ASB.
Jest tez opcja zmiany programu skrzynki z tego co mi wiadomo.
Powodzenia
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
Nie ważne gdzie ( w sensie Master`s, VTG czy Vtech itp) byle z głową i bez komplikacji w stylu alledrogo.
Dane z linka są tylko podgladowe. Realia wyjdą w praniu. Najlepiej zadzwonic do ktorejs z tych firm i dowiedziec sie jak znoszą mody te silniki a zwłaszcza ASB.
Jest tez opcja zmiany programu skrzynki z tego co mi wiadomo.
Powodzenia
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
a napisałem do pewnej firmy z zapytaniem o Chip Automata i otrzymalem taka odp
Witamy,
Oczywiście możliwe jest bezpieczne podniesienie mocy oraz momentu obr w Pana samochodzie. Należy uwzględnić fakt aut skrz biegów podczas wykonywania nowego programu. Bezpiecznie podnosimy moc do około 200 KM oraz moment obrotowy o 60 Nm.
Cena modyfikacji wraz z pomiarami na naszej hamowni podwoziowej to 1200 PLN
Czy moja skrzynia to wytrzyma ?
Witamy,
Oczywiście możliwe jest bezpieczne podniesienie mocy oraz momentu obr w Pana samochodzie. Należy uwzględnić fakt aut skrz biegów podczas wykonywania nowego programu. Bezpiecznie podnosimy moc do około 200 KM oraz moment obrotowy o 60 Nm.
Cena modyfikacji wraz z pomiarami na naszej hamowni podwoziowej to 1200 PLN
Czy moja skrzynia to wytrzyma ?
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości