3.2v6 głowica?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
3.2v6 głowica?
Pacjent to 3.2v6 z 98r, 300k przebiegu jeśli to istotne. Ubywa płynu chłodniczego, tak w tempie 1-2l /500km.
Zero wycieków z układu chłodniczego, test szczelności zrobiony, wszystko w normie. W zbiorniczku lekki "rosół", pada więc podejrzenie na uszczelkę, ale:
1. Silnik pracuje poprawnie, mocy nie ubyło, nie kopci.
2. Masło pod korkiem w normie (zbiera się tyle co zawsze na krótkich odcinkach, po przegonieniu kilkudziesięciu km znika).
3. Oleju też nie bierze jeśli ma to jakieś znaczenie.
4. Test spalin na dwóch różnych testerach - negatywny.
Mechanicy nie są w stanie postawić konkretnej diagnozy, jeden podpowiedział mi, że być może to nie uszczelka a pęknięcie którejś z głowic. Szanowni koledzy, proszę o poradę bo nie mogę dojść do żadnych konkretnych wniosków a szkoda mi wywalić kilka tysięcy na remont jeśli to coś innego niż podejrzewam, może ktoś już się spotkał z podobnym problemem?
Zero wycieków z układu chłodniczego, test szczelności zrobiony, wszystko w normie. W zbiorniczku lekki "rosół", pada więc podejrzenie na uszczelkę, ale:
1. Silnik pracuje poprawnie, mocy nie ubyło, nie kopci.
2. Masło pod korkiem w normie (zbiera się tyle co zawsze na krótkich odcinkach, po przegonieniu kilkudziesięciu km znika).
3. Oleju też nie bierze jeśli ma to jakieś znaczenie.
4. Test spalin na dwóch różnych testerach - negatywny.
Mechanicy nie są w stanie postawić konkretnej diagnozy, jeden podpowiedział mi, że być może to nie uszczelka a pęknięcie którejś z głowic. Szanowni koledzy, proszę o poradę bo nie mogę dojść do żadnych konkretnych wniosków a szkoda mi wywalić kilka tysięcy na remont jeśli to coś innego niż podejrzewam, może ktoś już się spotkał z podobnym problemem?
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
Re: 3.2v6 głowica?
sprawdź poziom płynu w ASB,jak ma max, poszła chłodnica.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: 3.2v6 głowica?
Na początku nie ogarnąłem o czym w ogóle mówisz, ale już doczytałem, jeśli dobrze rozumiem to chłodnica ma dwa obiegi: olej z asb i płyn chłodniczy? W życiu bym o tym nie pomyślał, ale sprawdzę, dzięki.
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: 3.2v6 głowica?
Chłodnice oleju ASB puszczają płyn chłodniczy, i dostaje się on do skrzyni biegów. Jeśli poszła chłodnica, to najprawdopodobniej skrzynia też za niedługo dostanie po d... tyłku. Jak się ATF zmiesza z glikolem to remont skrzyni gwarantowany.
Jak się okaże, że to chodnica oleju, to jak najszybciej wymieniaj olej w skrzyni.
Jak się okaże, że to chodnica oleju, to jak najszybciej wymieniaj olej w skrzyni.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: 3.2v6 głowica?
To by tłumaczyło czemu niedawno zaczęła mi skrzynia szarpać na zimnym tym szybciej to sprawdzę.
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
Re: 3.2v6 głowica?
co do remontu skrzyni,to bym się nie rozpędzał.Zrobiłem jakieś 5 tyś zanim wyłapałem o co chodzi i skrzynia działa do tej pory.Ja w wadlerze miałem korek spustowy więc było łatwiej. Zdjąłem miskę i zostawiłem na noc,niech ścieka.Po wymianie chłodnicy,nowy płyn,filtr i jakieś tyś kilometrów,potem ponowna wymiana płynu i filtra.Robiłem sam,ale pękło 1,5 tys z chłodnicą.Spisz z chłodnicy numer,bo zdaje się,że są chyba,ze trzy różne wymiary.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: 3.2v6 głowica?
Ok. Pomiar oleju w asb zrobiony, wszystko w normie, stan taki sam jak po ostatniej wymianie, więc to (raczej) nie to. Jakieś inne pomysły bo portfel mnie boli na myśl, że zrobie głowice a to będzie co innego...
Edit: Ewentualnie w jaki jeszcze sposób mogę potwierdzić, że to na pewno uszczelka/głowica?
Edit: Ewentualnie w jaki jeszcze sposób mogę potwierdzić, że to na pewno uszczelka/głowica?
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
Re: 3.2v6 głowica?
Robiłeś test testerem obecności spalin w płynie?
Re: 3.2v6 głowica?
Tak, dwa razy, przeczytaj pierwszy post.
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
Re: 3.2v6 głowica?
a, ok. Sorki, pisałem na szybko.
No to jeszcze pomiar kompresji - teoretycznie powinno wyjść. Jeśli nie, a ubywa bez śladu to naprawdę ciężko stwierdzić. Jak wymiennik olej-wola to by do oleju dostawał się płyn (wiadomo, masło i galareta). Zresztą jakby dostawał się do komór spalania to by był dym i specyficzny zapach.
Wg mnie gdzieś się leje i nie widać, może w kabinie? Nagrzewnica? Może uciekać płyn i go nie widzisz bo spływa odwodnieniem (tym samym co nadmiar wody z klimy). Podłuż karton pod auto (odpływy są na wysokości skrzyni po obu stronach), odpal ogrzewanie kabiny na maksimum i obserwuj. Jak się pokaże płyn na kartonie to masz winnego.
Re: 3.2v6 głowica?
dół chłodnicy od strony silnika,będzie ciemniejsza plama,jak masz lpg to trójniki od wody i reduktor od spodu.To jest ciężkie do wytropienia bo ubywa po rozgrzaniu i odparowuje,ale zostawia charakterystyczny nalot.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: 3.2v6 głowica?
To niestety dopiero po powrocie do kraju, teraz nie mam takiej możliwości.
Nagrzewnica też chyba ok, rozgrzałem auto, ogrzewanie na full, klima off, postał 15min, ani kropelki pod spodem, w kabinie też sucho, nie pachnie płynem chłodniczym.
Na moje oko chłodnica wygląda na czystą (a w zasadzie to brudną, ale nie inaczej niż wszędzie indziej).
Gazu nie mam, więc ta opcja odpada.
Chyba się poddaję, będę jeździł i dolewał aż coś w końcu padnie, wtedy będę wiedział co. Dzięki Wam panowie za rady, temat zostawiam otwarty, jeśli ktoś ma jakieś mądre sugestie to chętnie przeczytam.
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: 3.2v6 głowica?
Sprawdź ten olej w skrzyni biegów. Jak jest możliwość, to spuść to co jest w misce i zobacz jak wygląda.
Jeśli to chłodnica ASB, to koszt późniejszej naprawy będzie duży (do wymiany tarczki).
Jeśli to chłodnica ASB, to koszt późniejszej naprawy będzie duży (do wymiany tarczki).
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: 3.2v6 głowica?
Jak już wcześniej pisałem, olej w asb sprawdzony, wymieniany był w sierpniu, po wymianie widziałem bagnet ze stanem oleju, było równo na max, wczoraj było tyle samo, od wymiany oleju wlałem już ze 2-3l płynu chłodniczego, jeśli lałby się do skrzyni to by już było raczej ponad stan?SuperBuster11 pisze: ↑6 paź 2018, o 16:41 Sprawdź ten olej w skrzyni biegów. Jak jest możliwość, to spuść to co jest w misce i zobacz jak wygląda.
Jeśli to chłodnica ASB, to koszt późniejszej naprawy będzie duży (do wymiany tarczki).
Jest i będzie w210 2.4v6 swap na 3.2v6, 98r.
WDB2100611A741066
WDB2100611A741066
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: 3.2v6 głowica?
Możliwe.Stashqo pisze: ↑6 paź 2018, o 20:30Jak już wcześniej pisałem, olej w asb sprawdzony, wymieniany był w sierpniu, po wymianie widziałem bagnet ze stanem oleju, było równo na max, wczoraj było tyle samo, od wymiany oleju wlałem już ze 2-3l płynu chłodniczego, jeśli lałby się do skrzyni to by już było raczej ponad stan?SuperBuster11 pisze: ↑6 paź 2018, o 16:41 Sprawdź ten olej w skrzyni biegów. Jak jest możliwość, to spuść to co jest w misce i zobacz jak wygląda.
Jeśli to chłodnica ASB, to koszt późniejszej naprawy będzie duży (do wymiany tarczki).
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości