Rośnie temperatura w czasie jazdy w mieście oraz w korkach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

arekle
Posty: 20
Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:36
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: arekle »

wentylator chodzi dobrze a przy wysokiej temp szybko
AREK E240 asb 99r piekny i czarny (szkoda ze anglik)
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

wasiliew pisze:
arekle pisze:moje autko zaczelo sie grzac do ok 95 stopni ale tylko w korkach
Nie martw się, to w normie. U mnie jak się nagrzeje zawsze wskazówka jest gdzieś pomiędzy 80-100st.
Hejka, ja mam jeden wentylator elektryczny, chodzi oczywiscie na wolnych jak klima jest włączona. Po zatrzymaniu temperatura na oko wzrasta do ok. 90-95 st.
Przy jakiej temeperaturze wentylator powinien właczyć się na wysokie obroty - bo u mnie przy tych 95 st jeszcze się nie włącza -- nie wiem czy mam już szukać sterownika wentylatora czy też to norma?
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

windykatorek pisze:ja
[ Dodano: 2008-08-17, 15:51 ]
aha sprawdz jak przykrecili wentylator do wisko czy czasem nie odwronie on powinien wyciagac gorace z chłodnicy na silnik zobacz czasem czy nie jest odwrotnie i on tego nie wydmuchuje na zewnatrz przez ch lodnice
--
Windy, nie ma takiej możliwości; musiał by pasek sie kręcic odwrotnie lub łopatki śmigła odwrotne (lustrzane odbicie)

Poza tym pompe sprawdzić. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

baca pisze:nie ma takiej możliwości;
Możliwość jest bo są dostępne wentylatory z łopatkami odwrotnie skierowanymi. Mi taki założyli "koledzy mechanicy" do silnika OM606910 w poprzednim mercedesie.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
bogdan11
VIP
Posty: 313
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdan11 »

romek61 pisze: taki założyli "koledzy mechanicy" do silnika OM606910 w poprzednim mercedesie.
Miałem to samo :)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Lookmal pisze:Przy jakiej temeperaturze wentylator powinien właczyć się na wysokie obroty - bo u mnie przy tych 95 st jeszcze się nie włącza
Te wentylatory włączają się, gdy temperatura silnika jest już naprawdę za wysoka, a więc na pewno powyżej 100 stopni.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Jak mechole cipaki to strach im dac autko w łapy to strach. A jak kierownice odwrotnie zamontują ??
A paski klinowe sa tez kierunkowe niektóre jak opony i to dopiero problem dla tych ślepaków.Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
maaarek111
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2009, o 16:31
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: maaarek111 »

mam W 210 z 95r i są dwa wentylatory.
Zauważyłem że nieznacznie się grzeje; w korku temp oscyluje:ok 85-95, jednak nie przekracza tej krytycznej.
Mam 2 wentylatory a le załącza się tylko 1.
Mam pytanie: czy drugi załącza się przy wyższej temp niż ten pierwszy czy obydwa powinny załączać się równocześnie.
Pozdrawiam
marek
marek
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Pisałem o tym w innym temacie 2 dni temu. Lewy wentylator ma napęd elektryczny, a prawy jest napędzany od lewego paskiem. Pasek albo się zerwał, albo spadł z rolek. 85-95 stopni w upale to raczej norma, ale jak naprawisz wentylator, to powinna jeszcze nieznacznie spaść.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
maaarek111
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2009, o 16:31
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: maaarek111 »

Dziękuję za odpowiedź.
Czy to są wentylatory klimy?czy służą tylko do schładzania chłodnicy? z włączona klimą szybciej rośnie temperatura.
w jaki sposób można założyć pasek, należy dobierać się z przodu po zdjęciu kratki czy z tyłu wentylatorów?
Gdzie można kupić pasek, próbowałem wyszukać w necie ale bezskutecznie.

Pozdrawiam
marek
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

maaarek111 pisze:Czy to są wentylatory klimy?czy służą tylko do schładzania chłodnicy? z włączona klimą szybciej rośnie temperatura.
To są wentylatory do chłodnicy klimatyzacji. Po włączeniu klimy w skraplaczu, czyli chłodnicy gwałtownie rośnie temperatura i ciśnienie czynnika chłodzącego, dlatego niezbędne są wentylatory, które pozwalają zbić to ciśnienie. W awaryjnych sytuacjach, gdy temperatura silnika wzrośnie zdaje się powyżej 105 stopni, te wiatraki również zaczną pracować na wysokich obrotach.
Żeby wyjąć wiatraki musisz odkręcić wzmocnienie nad chłodnicą i śrubę na środku za zderzakiem. Powinieneś sobie poradzić z ich wyjęciem.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
pastis
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2008, o 23:59
Lokalizacja: KRAKOW

Post autor: pastis »

u mnie na wakacjach w korkach przy temp zewn 32-34st temp wzrastala nawet do 110 st mimo iz przed wyjazdem oddalem auto do serwisu gdie byla czyszczona chlodnica i wymieniony termostat oraz pasek napedzajacy drugi wentylator.
W140 320S [sprzedany]
W210 2,8E [do sprzedania]
w220 s500 4Matic [aktualny]
adrian

Post autor: adrian »

Witam Panow! mam pytanko czy te wentylatory od chlodnicy klimy tez powinny pracowac gdy klimat jest wylaczony i gdy silnik sie nagrzeje, od dluzszego czasu nie korzystam z urzadzenia, jest nie nabity freon.Ostatnio temp poskoczyla mi na 120 woda wyleciala gdzies w okolicach lewego kola przewody sa ok i nie zauwazylem wycieku ze zbiornika (poszlo chyba przez odpowietrzenie przy korku)wisco tez wydaje sie byc ok.kupilem termostat wymienie za chwile ,moze pomoze?W warsztacie powiedzieli ze musze zrobic pozadek z klimatem i tymi wentylatorami ale bardzo dlugo jak juz wspomnialem jezdzilem bez tego klimatu i bylo ok.
czlenio
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 22 lis 2008, o 05:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czlenio »

Nie jestem pewny ale [miałem tylko diesle] ale czy ta elektryczna pompa napewno współdziała tylko z REST [na desce].Ona chyba też służy jako "wspomagacz" pompy wody.W dieslu włącza sie po przekręceniu kluczyka.Jak mi raz padła pompka to odrazu dogrzewacz[spalinowy i to w środku zimy] się przegrzał [na szczęście firmy WEBASTO] i złapał błedy.
czlenio WDB2102161B102802
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Czy to możliwe żeby temperatura tak znacznie rosła, nawet do 110 st? Ostatnio stałem w korku pod Łysomicami, gorąco, słońce, włączona klima jakieś 30 minut. Temperatura doszła ledwie do tej kreski powyżej 80 st. Do maksimum było jeszcze daleko. Zawsze mam temperaturę w granicach 80. Może mam coś nie tak?
Pozdrawiam.E 430.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości