Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Wymieniłem gaszak na kolejny to już 3 z kolei, ku mojemu rozczarowaniu i potężnym zdenerwowaniu ten również zapala błąd EPC. Nie mam już sił na ten samochód ktoś ma jakiś pomysł co to może być? czyżby faktycznie wiązka? co jeszcze można sprawdzić?
Po całonocnym odłączeniu akumulatora silnik odpalił bez błędu, ale po drugim i kolejnym odpaleniu błąd EPC się pojawia.
Po całonocnym odłączeniu akumulatora silnik odpalił bez błędu, ale po drugim i kolejnym odpaleniu błąd EPC się pojawia.
W210 300td automat elegance 1998
WDB2102251A602258
WDB2102251A602258
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Może znowu spróbuję pomóc.
P0180-Czujnik temperatury paliwa w Y1/1 (gaszak).
P1223-Czujnik położenia regulatora pompy Y23/1/1.
P1470-Przetwornik ciśnienia doładowania (lub jego podciśnienia).
P1615-Sterownik silnika uszkodzony lub napięcie zasilania (zanik).
P1622-Zawór odcinający paliwo Y1/1 (gaszak).
P1630-Układ immbilisera brak zezwolenia na odpalanie (w tym wypadku nie istotne).
Ciekawy jest błąd P1223.Wpływa na pracę i gaszenie silnika.
Ogólnie można typować uszkodzenie wiązki, zaniki napięcia w chwili gaszenia znów podejrzana wiązka, uszkodzenie czujnika regulatora w pompie.
Sprawa do rozwiązania z podłączoną Star Diagnosis i jednocześnie poruszaniem wiązką.Lub sztuczne obciążanie przewodów sterownik-pompa.Do tego jednak potrzebny schemat, dobry miernik i doskonały elektryk.Do sprawdzenia z 10 przewodów.
Oczywiście zakładam, że sprawa (gaszaka), jego kości elektrycznej i wiązki jest definitywnie wykluczona.
P0180-Czujnik temperatury paliwa w Y1/1 (gaszak).
P1223-Czujnik położenia regulatora pompy Y23/1/1.
P1470-Przetwornik ciśnienia doładowania (lub jego podciśnienia).
P1615-Sterownik silnika uszkodzony lub napięcie zasilania (zanik).
P1622-Zawór odcinający paliwo Y1/1 (gaszak).
P1630-Układ immbilisera brak zezwolenia na odpalanie (w tym wypadku nie istotne).
Ciekawy jest błąd P1223.Wpływa na pracę i gaszenie silnika.
Ogólnie można typować uszkodzenie wiązki, zaniki napięcia w chwili gaszenia znów podejrzana wiązka, uszkodzenie czujnika regulatora w pompie.
Sprawa do rozwiązania z podłączoną Star Diagnosis i jednocześnie poruszaniem wiązką.Lub sztuczne obciążanie przewodów sterownik-pompa.Do tego jednak potrzebny schemat, dobry miernik i doskonały elektryk.Do sprawdzenia z 10 przewodów.
Oczywiście zakładam, że sprawa (gaszaka), jego kości elektrycznej i wiązki jest definitywnie wykluczona.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Skasuj błedy, odpal i odczytaj ponownie.myagi pisze:Wymieniłem gaszak na kolejny to już 3 z kolei, ku mojemu rozczarowaniu i potężnym zdenerwowaniu ten również zapala błąd EPC. Nie mam już sił na ten samochód ktoś ma jakiś pomysł co to może być? czyżby faktycznie wiązka? co jeszcze można sprawdzić?
Po całonocnym odłączeniu akumulatora silnik odpalił bez błędu, ale po drugim i kolejnym odpaleniu błąd EPC się pojawia.
Jak wspomniałem EPC pojawi się gdy pompa łyknie powietrza, to silniki proste jak od Zetora, nie ma co kombinować.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Kolejna awaria, już mi ręce opadają...
Podczas prób odpowietrzania/kręcenia silnikiem stało się to:
https://youtu.be/vlFuPYJ2whI
i teraz tak już się dzieje za każdym razem jak próbuje odpalić auto, rozrusznik nie kręci nawet na krótko po zwarciu przewodów w skrzynce z modułami.
Przeczyściłem styki masy i plusa na karoserii pod nogami kierowcy, ale nic to nie dało.
Podczas prób odpowietrzania/kręcenia silnikiem stało się to:
https://youtu.be/vlFuPYJ2whI
i teraz tak już się dzieje za każdym razem jak próbuje odpalić auto, rozrusznik nie kręci nawet na krótko po zwarciu przewodów w skrzynce z modułami.
Przeczyściłem styki masy i plusa na karoserii pod nogami kierowcy, ale nic to nie dało.
W210 300td automat elegance 1998
WDB2102251A602258
WDB2102251A602258
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Spaliłeś rozrusznik lub przekaźnik. Możesz jedynie na krótko zewrzeć NA rozruszniku by potwierdzić.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Jutro wymontuje rozrusznik i zobaczę co mu dolega. Gdzie znajdę przekaźnik od rozrusznika?
W210 300td automat elegance 1998
WDB2102251A602258
WDB2102251A602258
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Wymontowałem rozrusznik z auta i podłączyłem na krótko z akumulatora - rozrusznik kręci dla pewności rozkręciłem go i wyczyściłem wnętrze i styki.
Po włożeniu do auta rozrusznik nie kręci nawet gdy próbuje uruchomić go z pominięciem stacyjki.
Gdzie znajdę i jak stwierdzę czy jest dobry ten przekaźnik od rozrusznika?
Po włożeniu do auta rozrusznik nie kręci nawet gdy próbuje uruchomić go z pominięciem stacyjki.
Gdzie znajdę i jak stwierdzę czy jest dobry ten przekaźnik od rozrusznika?
W210 300td automat elegance 1998
WDB2102251A602258
WDB2102251A602258
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Może nie masz masy od silnika na karoserię. Plecionka pod spodem auta.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Sprawdzę wszystkie przewody plusowe i minusowe w karoserii może na coś trafie.
Znalazłem przekaźnik wyjąłem go z obudowy, ale wyglądał na cały wszelkie połączenia również wyglądały na całe. Rozmontowałem moduł do którego wkładany jest przekaźnik od rozrusznika i od spodu również nie zauważyłem jakiejś przerwy w układzie scalonym.
Niestety na nic nie trafiłem wszystkie połączenia elektryczne na karoserii są ok.
Stały + dobiega do rozrusznika.
Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak? Są jeszcze jakieś inne możliwości skoro rozrusznik jest dobry, wiązka do niego prowadząca również, przekaźniki "na oko" też?
Znalazłem przekaźnik wyjąłem go z obudowy, ale wyglądał na cały wszelkie połączenia również wyglądały na całe. Rozmontowałem moduł do którego wkładany jest przekaźnik od rozrusznika i od spodu również nie zauważyłem jakiejś przerwy w układzie scalonym.
Niestety na nic nie trafiłem wszystkie połączenia elektryczne na karoserii są ok.
Stały + dobiega do rozrusznika.
Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak? Są jeszcze jakieś inne możliwości skoro rozrusznik jest dobry, wiązka do niego prowadząca również, przekaźniki "na oko" też?
W210 300td automat elegance 1998
WDB2102251A602258
WDB2102251A602258
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Moduł zasilania, przekaźnik na module. Spróbuj na krótko spiąć na module zasilania.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Blad EPC i samoczynne dodawanie gazu 300td
Bez efektu, już tak robiłem - rozrusznik ani drgnie.kmtaxi pisze:Moduł zasilania, przekaźnik na module. Spróbuj na krótko spiąć na module zasilania.
Sposób ten omija stacyjkę czyli stacyjka jest na 100% dobra czy dobrze myślę?
Wymieniłem też cały moduł wraz z przekaźnikiem lecz i to nie dało żadnego rezultatu, cały czas jest tak jak na filmiku parę postów wyżej.
Czy jeszcze dam radę coś sprawdzić samemu?
W210 300td automat elegance 1998
WDB2102251A602258
WDB2102251A602258
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 28 gości