Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1997r
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1997r
Witam,
Miałem problem z ustawieniem pompy wtryskowej po jej uszczelnieniu. Okazało się, że rozrząd troche przeskoczył przy demontażu tejże pompy.
Przed operacją opisaną poniżej auto ledwo co odpalało. Kopciło niemiłosiernie. Brak mocy itp itd. Tak kopcił, że po robocie byłem cały czarny.
1. Najpiej sprawdzam rozrząd:
No to ustawiam znaki na wałkach, żeby się zgadzały. Znaki na wałkach okej, na zębatkach okej a na kole od wału wskaźnik dużo poza OT. Obrót 2x kołem i wskaźnik znowu w innym punckie. Myśle sobie, że coś jest nie tak, bo jakiś tydzień temu ustawiłem znaki i wskaźnik był na OT. Czyli coś się przestawiło.
2. No to myśle sobie, że o wiele przeskoczył. No to jadę o jeden ząbek:
Przestawiłem o jeden ząbek i się lekko przesunęło w stronę OT. Czyli trzeba znowu przestawić. I tak jadę o kilka ząbków i kręce wałem. I nagle blokada, nie mogę przekręcić kołem. W momecie tej blokady słychać puknięcie w silniku. To jadę o kilka zębów dalej i znowu mogę kręcić kołem. No ale za nic nie mogę ustawić tak, żeby znaki pokrywały się ze znakiem OT.
3. W ruch idzie inna metoda. Przekręcam koło na OT. Prawdopodobnie jest w dobrym suwie. Odkęcam zębatkę od wałków i przekręcam kluczem wałki na znaki. Efekt końcowy? Znaki na silniku pokrywają się z OT. No to kręce wałem 2x , żeby sprawdzić czy coś nie ucieknie. Przekręcam o troche i znowu blokada i słychąć ten stuk. Czyli OT ale w dolnym położeniu. Czyli przekręcam sam wał o 360st. Wałki ustawiam na znaki. Znowu znaki i OT się pokrywają. Kręce wałem i znowu jest blokada.
Pytania:
Jak sprawdzić czy pierwszy tłok jest w GMP? W sensie jak to zobaczyć gołym okiem? Bo znaki są obecnie pokręcone, że metoda na znaki odpada.
Mógłbym stwierdzić, że znak OT nie ma u mnie nic wspólnego z GMP, no ale jakoś tydzień temu znaki na silniku pokrywały się z OT więc co to może być?
Dlaczego ustawiając wał na OT(dół i góra) i znaki na silniku nie mogę przekręcić wałem?
Co to za blokada? Tłoki i zawory się biją?
e
I ostatnie najważniejsze pytanie: Jak ustawić rozrząd od zera, bo znaki to już są tak poprzekręcane, że hej
Domyślam się, że muszę ustawić najpierw tłok w GMP, no ale nie mogę być w 100% pewny, że u mnie OT to GMP. Dlatego trzeba jakoś garażowo to zobaczyć. Jak już to się uda ustawić pierwszy tłok w GMP to jaka jest pewność, że on jest w dobrym suwie? No ale dajmy na to, że jest w dobrym. Jest w GMP. Teraz przekręcam wałki na znaki i powinno zagrać. Bo póki co mam na OT, mam znaki ustawione, a jak widać nie można przekręcić wałem.
BTW:
Spotkałem się w internecie z wieloma stwierdzeniami, ze OT nie oznacza GMP. Na jakimś filmiku koleś zmieniał rozrząd w SL 500 i powiedział tylko " Koło ustawiłem nie na OT ale na 45st przed OT". No ale miał tam jakiś znaczek zrobiony flamastrem.
Miałem problem z ustawieniem pompy wtryskowej po jej uszczelnieniu. Okazało się, że rozrząd troche przeskoczył przy demontażu tejże pompy.
Przed operacją opisaną poniżej auto ledwo co odpalało. Kopciło niemiłosiernie. Brak mocy itp itd. Tak kopcił, że po robocie byłem cały czarny.
1. Najpiej sprawdzam rozrząd:
No to ustawiam znaki na wałkach, żeby się zgadzały. Znaki na wałkach okej, na zębatkach okej a na kole od wału wskaźnik dużo poza OT. Obrót 2x kołem i wskaźnik znowu w innym punckie. Myśle sobie, że coś jest nie tak, bo jakiś tydzień temu ustawiłem znaki i wskaźnik był na OT. Czyli coś się przestawiło.
2. No to myśle sobie, że o wiele przeskoczył. No to jadę o jeden ząbek:
Przestawiłem o jeden ząbek i się lekko przesunęło w stronę OT. Czyli trzeba znowu przestawić. I tak jadę o kilka ząbków i kręce wałem. I nagle blokada, nie mogę przekręcić kołem. W momecie tej blokady słychać puknięcie w silniku. To jadę o kilka zębów dalej i znowu mogę kręcić kołem. No ale za nic nie mogę ustawić tak, żeby znaki pokrywały się ze znakiem OT.
3. W ruch idzie inna metoda. Przekręcam koło na OT. Prawdopodobnie jest w dobrym suwie. Odkęcam zębatkę od wałków i przekręcam kluczem wałki na znaki. Efekt końcowy? Znaki na silniku pokrywają się z OT. No to kręce wałem 2x , żeby sprawdzić czy coś nie ucieknie. Przekręcam o troche i znowu blokada i słychąć ten stuk. Czyli OT ale w dolnym położeniu. Czyli przekręcam sam wał o 360st. Wałki ustawiam na znaki. Znowu znaki i OT się pokrywają. Kręce wałem i znowu jest blokada.
Pytania:
Jak sprawdzić czy pierwszy tłok jest w GMP? W sensie jak to zobaczyć gołym okiem? Bo znaki są obecnie pokręcone, że metoda na znaki odpada.
Mógłbym stwierdzić, że znak OT nie ma u mnie nic wspólnego z GMP, no ale jakoś tydzień temu znaki na silniku pokrywały się z OT więc co to może być?
Dlaczego ustawiając wał na OT(dół i góra) i znaki na silniku nie mogę przekręcić wałem?
Co to za blokada? Tłoki i zawory się biją?
e
I ostatnie najważniejsze pytanie: Jak ustawić rozrząd od zera, bo znaki to już są tak poprzekręcane, że hej
Domyślam się, że muszę ustawić najpierw tłok w GMP, no ale nie mogę być w 100% pewny, że u mnie OT to GMP. Dlatego trzeba jakoś garażowo to zobaczyć. Jak już to się uda ustawić pierwszy tłok w GMP to jaka jest pewność, że on jest w dobrym suwie? No ale dajmy na to, że jest w dobrym. Jest w GMP. Teraz przekręcam wałki na znaki i powinno zagrać. Bo póki co mam na OT, mam znaki ustawione, a jak widać nie można przekręcić wałem.
BTW:
Spotkałem się w internecie z wieloma stwierdzeniami, ze OT nie oznacza GMP. Na jakimś filmiku koleś zmieniał rozrząd w SL 500 i powiedział tylko " Koło ustawiłem nie na OT ale na 45st przed OT". No ale miał tam jakiś znaczek zrobiony flamastrem.
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Re: Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1
Czy to mozliwe aby nie bylo znakow na kole pasowym walu korbowego i znaku na bloku silnika od ktorych trzeba zaczac ustawianie rozrzadu?
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Re: Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1
Tak jak pisałem wyżej:
Jakoś tydzień temu chciałem ustawić sobie GMP. Kręcąć kołem do znaku OT, znaki na wałkach i zębatkach ładnie się pokryły ze znakiem OT.
W tą sobotę znowu chciałem ustawić rozrząd. Co mi się ukazało? (zdjęcia poniżej).
No i to co na zdjęciach ukazało się po przekręceniu kołem. Po kolejnych 2 obrotach było troszkę inne miejsce na kole.
Jakoś tydzień temu chciałem ustawić sobie GMP. Kręcąć kołem do znaku OT, znaki na wałkach i zębatkach ładnie się pokryły ze znakiem OT.
W tą sobotę znowu chciałem ustawić rozrząd. Co mi się ukazało? (zdjęcia poniżej).
No i to co na zdjęciach ukazało się po przekręceniu kołem. Po kolejnych 2 obrotach było troszkę inne miejsce na kole.
- Załączniki
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Re: Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1
Korzystałem z tego podczas pierwszego ustawiania GMP. Czyli tego tydzień temu. No i wtedy wszystkie znaki się ładnie pokrywały.
Obecnie jest jak niżej:
Obecnie jest jak niżej:
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Re: Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1
Ze schematu wynika ,ze to dosc prosty rozrzad, moze masz wyciagniety lancuch ,po za tym powinno sie nawet na probe krecic w kierunku naturalnego chodu silnika, sa tam tez napinacze hydrauliczne ktory kontroluje napiecie a ktory przy wylaczonym silniku nie dziala i lancuch stary wyciagniety moze przeskoczyc o zab lub dwa, na pewno krec we wlasciwa strone i moze postaraj sie o nowy rozrzad.znaki to znaki powinny sie pokrywac przy montazu
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Re: Problem z rozrządem,blokada przy kręceniu wałem - 2.2D 1
wykręć wtrysk na pierwszym cylindrze wwkladaj długi srubokręt i krecisz jeżeli dojdzei na samą góre i zacznie się cofać to masz gmp
srebrna avangarde 99 rok 3,2 cdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości