zimny długo kręci

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
zgwiazdą1970
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2016, o 09:11

zimny długo kręci

Post autor: zgwiazdą1970 »

Ten post zamieściłem już w dziale silnik i napęd ale chyba mało odwiedza i nie mam odpowiedzi a chciałbym dojść co się dzieje z moim mietkiem pomożecie?
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy, chociaż samochodami z gwiazdą już parę lat jeżdżę. Wcześniej zaglądałem na to forum szukając wskazówek i niejednokrotnie były pomocne. Obecnie od kilku miesięcy jestem posiadaczem W 210 z silnikiem 2,9 TD ze skrzynią automatyczną. Pytanie chciałbym zadać właśnie do tego modelu. Najpierw opiszę objawy.

Do tej pory było wszystko "ok". Jednak od czasu kiedy temperatura powietrza zaczęła spadać poniżej 10 stopni C zaczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Najpierw myślałem, że winna jest spalona świeca ale po wymianie problem pozostał. Objawia się to tym że im niższa temperatura tym rozrusznik dłużej kręci zanim silnik odpali. raz zdarzyło się że trzeba było ponowić próbę rozruchu, odpalił za drugim razem. Po odpaleniu ponowne uruchomienie jest normalne, ale zauważyłem że kiedy chwilę postoi to też dłużej kręci. Mam nadzieję, że spróbujecie mi pomóc i podpowiecie co jest albo co może być tego przyczyną.

Czytając wasze posty zasugerowałem się iż takie objawy może powodować jakiś czujnik temperatury tylko który. Proszę was o pomoc.
Awatar użytkownika
zgwiazdą1970
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2016, o 09:11

Re: zimny długo kręci

Post autor: zgwiazdą1970 »

i na ten też bym chciał uzyskać wiedzę.
Witajcie wszyscy. Nikt nie ma pomysłu na mój problem? Póki co podłączyłem go do kompa i wyszło parę błędów, które zostały skasowane. Większość z nich rozszyfrowałem ale zostało mi jeszcze kilka do interpretacji B1010, B1011, B1149, B1053, B1154, B1156, B1157, B1058. Na razie nie mogę znaleźć objaśnienia błędów ale będę szukał. Jeśli ma ktoś to poproszę.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: zimny długo kręci

Post autor: Gawra »

Jeżeli swiece zarowe OK a na zimnym slabo odpala, to trza byloby zmierzyć kompresje??

A co do bledow; to w dziale zrob to sam jest chyba ich opis.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
janusz2100
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 2016, o 12:00

Re: zimny długo kręci

Post autor: janusz2100 »

Moim zdaniem przydałaby się pełna diagnoza SD, wtryski do sprawdzenia przy okazji, czujnik położenia wału korbowego. Nic innego do głowy mi nie przychodzi.
lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Re: zimny długo kręci

Post autor: lancer »

mam a raczej miałem podobnie od tygodnia problem przestał istnieć. Powodem długiego kręcenia było cofające się paliwo. Założyłem zaworek zwrotny i na razie odpalam za raz czasami za drugim razem
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
AdamGdynia
Posty: 16
Rejestracja: 2 sie 2016, o 20:50

Re: zimny długo kręci

Post autor: AdamGdynia »

zgwiazdą1970 pisze:Ten post zamieściłem już w dziale silnik i napęd ale chyba mało odwiedza i nie mam odpowiedzi a chciałbym dojść co się dzieje z moim mietkiem pomożecie?
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy, chociaż samochodami z gwiazdą już parę lat jeżdżę. Wcześniej zaglądałem na to forum szukając wskazówek i niejednokrotnie były pomocne. Obecnie od kilku miesięcy jestem posiadaczem W 210 z silnikiem 2,9 TD ze skrzynią automatyczną. Pytanie chciałbym zadać właśnie do tego modelu. Najpierw opiszę objawy.

Do tej pory było wszystko "ok". Jednak od czasu kiedy temperatura powietrza zaczęła spadać poniżej 10 stopni C zaczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Najpierw myślałem, że winna jest spalona świeca ale po wymianie problem pozostał. Objawia się to tym że im niższa temperatura tym rozrusznik dłużej kręci zanim silnik odpali. raz zdarzyło się że trzeba było ponowić próbę rozruchu, odpalił za drugim razem. Po odpaleniu ponowne uruchomienie jest normalne, ale zauważyłem że kiedy chwilę postoi to też dłużej kręci. Mam nadzieję, że spróbujecie mi pomóc i podpowiecie co jest albo co może być tego przyczyną.

Czytając wasze posty zasugerowałem się iż takie objawy może powodować jakiś czujnik temperatury tylko który. Proszę was o pomoc.

chciałbym mieć takie problemy ze swoim.....auto jest wiekowe, najeżdżone ma 3x więcej niż myślisz, to musi chwilę pokręcić, kompresja nie jest jak w nowym, u mnie jest dokładnie to samo aczkolwiek nie widzę problemu bo pali zawsze nawet przy minus 28st kiedy nowe auta sąsiadów mają problem. Przy dużym mrozie zagrzej świece dwa razy, dodaj trochę gazu przy pierwszym kręceniu cofnij kluczyk i zakręć jeszcze raz, zaskoczy po 1-1,5s.

masz wyeksploatowany silnik to nie oczekuj cudów po wymianie jakiegoś czujnika a dla bezpieczeństwa Twojego pojazdu nie czytaj za dużo forum bo zaraz zaczniesz grzebać niepotrzebnie a w tym aucie narobić bałaganu nie jest trudno.
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Re: zimny długo kręci

Post autor: pituszek »

Gadanie ,mój przekroczył 450 kkm i najmniejszego problemu z odpalaniem .Po tygodniowym postoju w mrozy odpala od strzała.Świece żarowe sprawne ,układ paliwowy uszczelniony i ma palić na dotyk.Zapomniałem ,w lecie ub roku wyczyszczony zbiornik ,bo na smoku było kłaków wielkości pięści
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
VOLF
Posty: 121
Rejestracja: 28 sie 2016, o 18:39
Lokalizacja: łódzkie

Re: zimny długo kręci

Post autor: VOLF »

ja mam tak samo jak jest 1/4 baku paliwa ciężko odpala,na połowie lub pełnym pali od dotyku
MB S210 rok 1996 2.5D 113km
vin
WDB2102101A278730
Awatar użytkownika
Paweł_S.
VIP
Posty: 484
Rejestracja: 6 cze 2010, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: zimny długo kręci

Post autor: Paweł_S. »

Sprawdź akumulator. Mam na liczniku 690 000 km. Przyszły mrozy, kręcił długo, po wymianie baterii zapala po 3, obrotach.
WDB2102061B324666
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Re: zimny długo kręci

Post autor: pituszek »

VOLF pisze:ja mam tak samo jak jest 1/4 baku paliwa ciężko odpala,na połowie lub pełnym pali od dotyku
Odpalić powinien normalnie ,jakaś mała nieszczelność i paliwo się trochę cofa.Zdarzyło mi się ,że przy małym stanie paliwa w duże mrozy zaskoczył od razu ,a po parunastu sek,gasł .Poprostu zamarzało paliwo .Wkładałem farelkę do kufra ,a po pół godzinie trochę chechłania żeby zagadał ,najczęściej jeden aku za mało.Ale już nie dopuszczam żeby było mniej niż 1/4 zbiornika
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
VOLF
Posty: 121
Rejestracja: 28 sie 2016, o 18:39
Lokalizacja: łódzkie

Re: zimny długo kręci

Post autor: VOLF »

tak jak jest 1/4 paliwo się cofa do podgrzewacza słychać syczenie
MB S210 rok 1996 2.5D 113km
vin
WDB2102101A278730
Awatar użytkownika
zgwiazdą1970
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2016, o 09:11

Re: zimny długo kręci

Post autor: zgwiazdą1970 »

Witajcie. Długo mnie nie było. Chcę się podzielić tym co stało się w moim mietku E290 TD. Pamiętacie mówiłem o słabym odpalaniu i wiązałem to z jakimś czujnikiem temperatury. Niestety nic z tych rzeczy. Stała się rzecz gorsza mianowicie rozsypało się łożysko pompy wtryskowej, powstała nieszczelność i dlatego powietrze było w układzie paliwowym. Mój majster wymienił łożysko ustawił pomkę i teraz śmiga aż miło. Tylko w kieszeni zrobiło się o 1000 mniej. Ale miło słuchać jak odpala prawie bez kręcenia.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Re: zimny długo kręci

Post autor: baca »

Witam.
Mam podobnie. Nawet na plaku nie odpala.
Podejrzenie padło na zaworek elektryczny przy pompie bo sie polał paliwem.
Albo nie puszcza paliwa[do niego podpięty jest kabel od immobilajzera] albo zapowietrza. Zaworek jest zalany plastikiem i nierozbieralny wg.mnie. Nowy 700 zł .
Ogłosze niebawem co było.
[wszystkie przewody drożne, paliwa 90% zbiornika, paliwo sie cofa]
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 30 gości