Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact
Cześć,
Dopadł mnie problem z zezwoleniem na rozruch ze strony ASB (300 TD, 722.608)
Zmierzyłem rezystancję Starter Lock-Out Contact, wg informacji serwisowych na pozycjach P/N powinno być >20kOhm (pomiędzy pinami 33-34 we wtyczce N15/3).
Po energicznym odłożeniu lewarka na P uzyskuję taką wartość i analogicznie po takim "odlewarowaniu" auto odpala za każdym razem.
Po spokojnej zmianie położenia na P nie zawsze nie zawsze kręci ... podobnie z rezystancją przy pomiarze nie zawsze wzrasta do ponad 20kOhm (pozostaje ok 1kOhom).
Pomiar rezystancji na odłączonej wtyczce N15/3 ... próba odpalenia na podłączonej
Na pozycji N nie udaje się w ogóle odpalić, przy pomiarze rezystancji oczekiwaną wartość otrzymuję po przesunięciu dźwigni nieco w stronę R (prawo/do przodu).
Czy macie Koledzy jakąś wiedzę na temat gdzie może tkwić problem?
Na łączeniu lewarka z cięgnem (tam jest tuleja), wewnątrz skrzyni coś z trzpieniem przesuwającym magnes pod kontaktronem, czy może sam kontaktron (Starter Lock-Out Contact).
Jeszcze jedno... jak awaryjnie uruchomić rozrusznik?
Czy dobrze "wyczytałem", że trzeba zewrzeć grube przewody fioletowy i czerwony w skrzynce z "komputerami" po prwaej stronie pod maską?
Czy przy takiej operacji stacyjka powinna być w pozycji zapłonu, czy równocześnie z wymuszeniem pracy rozrusznika należy przekręcić stacyjkę na rozruch?
Czy można w ten sposób w ogóle uruchomić samochód bez "przerwy w obwodzie Starter Lock-Out Contact"?
Silnik 606962 12 002084
ASB 722608 00 377525
'97
VIN w stopce.
Pozdrawiam
Michał
P.S.
Polecam się w tematach związanych z alternatorami
Dopadł mnie problem z zezwoleniem na rozruch ze strony ASB (300 TD, 722.608)
Zmierzyłem rezystancję Starter Lock-Out Contact, wg informacji serwisowych na pozycjach P/N powinno być >20kOhm (pomiędzy pinami 33-34 we wtyczce N15/3).
Po energicznym odłożeniu lewarka na P uzyskuję taką wartość i analogicznie po takim "odlewarowaniu" auto odpala za każdym razem.
Po spokojnej zmianie położenia na P nie zawsze nie zawsze kręci ... podobnie z rezystancją przy pomiarze nie zawsze wzrasta do ponad 20kOhm (pozostaje ok 1kOhom).
Pomiar rezystancji na odłączonej wtyczce N15/3 ... próba odpalenia na podłączonej
Na pozycji N nie udaje się w ogóle odpalić, przy pomiarze rezystancji oczekiwaną wartość otrzymuję po przesunięciu dźwigni nieco w stronę R (prawo/do przodu).
Czy macie Koledzy jakąś wiedzę na temat gdzie może tkwić problem?
Na łączeniu lewarka z cięgnem (tam jest tuleja), wewnątrz skrzyni coś z trzpieniem przesuwającym magnes pod kontaktronem, czy może sam kontaktron (Starter Lock-Out Contact).
Jeszcze jedno... jak awaryjnie uruchomić rozrusznik?
Czy dobrze "wyczytałem", że trzeba zewrzeć grube przewody fioletowy i czerwony w skrzynce z "komputerami" po prwaej stronie pod maską?
Czy przy takiej operacji stacyjka powinna być w pozycji zapłonu, czy równocześnie z wymuszeniem pracy rozrusznika należy przekręcić stacyjkę na rozruch?
Czy można w ten sposób w ogóle uruchomić samochód bez "przerwy w obwodzie Starter Lock-Out Contact"?
Silnik 606962 12 002084
ASB 722608 00 377525
'97
VIN w stopce.
Pozdrawiam
Michał
P.S.
Polecam się w tematach związanych z alternatorami
WDB2100251A421135 (3.0 TD, sedan, avangarde, klimatronik)
Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact
Przy takiej procedurze rozrusznik zaskoczy (stacyjka tylko na zapłon), ale silnik nie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact
Witam
Musisz się dostać do płyty elek. skrzyni na hydraulice i poczyścić lock out i będzię ok !
inaczej cokolwiek zrobisz będzie ten sam efekt.
Pzdr.
Musisz się dostać do płyty elek. skrzyni na hydraulice i poczyścić lock out i będzię ok !
inaczej cokolwiek zrobisz będzie ten sam efekt.
Pzdr.
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
POZNAŃ
Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact
>> denis071: którą część poczyścić? "Plunger" się przycina? dam to radę zrobić sam?
>> kmtaxi: jesteś pewien, że nie zapali silnik? Znalazłem informację tym obwodem jest blokowany (a raczej aktywowany) Starter lock-out relay i chyba nic więcej.
Z kluczykiem w pozycji rozruchu, chodziło mi o dawkę rozruchową paliwa.
>> kmtaxi: jesteś pewien, że nie zapali silnik? Znalazłem informację tym obwodem jest blokowany (a raczej aktywowany) Starter lock-out relay i chyba nic więcej.
Z kluczykiem w pozycji rozruchu, chodziło mi o dawkę rozruchową paliwa.
WDB2100251A421135 (3.0 TD, sedan, avangarde, klimatronik)
Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact
Po między 2 a 3 zbiera się osad metaliczny taki jak na magnesach w misce.
Jeżeli zlejesz olej wyciągniesz hydraulikę to nie będzie problemu.
Jeżeli zlejesz olej wyciągniesz hydraulikę to nie będzie problemu.
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
POZNAŃ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości