Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mpietras
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2009, o 00:18
Lokalizacja: Sieradz

Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact

Post autor: mpietras »

Cześć,

Dopadł mnie problem z zezwoleniem na rozruch ze strony ASB (300 TD, 722.608)
Zmierzyłem rezystancję Starter Lock-Out Contact, wg informacji serwisowych na pozycjach P/N powinno być >20kOhm (pomiędzy pinami 33-34 we wtyczce N15/3).

Po energicznym odłożeniu lewarka na P uzyskuję taką wartość i analogicznie po takim "odlewarowaniu" auto odpala za każdym razem.
Po spokojnej zmianie położenia na P nie zawsze nie zawsze kręci ... podobnie z rezystancją przy pomiarze nie zawsze wzrasta do ponad 20kOhm (pozostaje ok 1kOhom).
Pomiar rezystancji na odłączonej wtyczce N15/3 ... próba odpalenia na podłączonej :)

Na pozycji N nie udaje się w ogóle odpalić, przy pomiarze rezystancji oczekiwaną wartość otrzymuję po przesunięciu dźwigni nieco w stronę R (prawo/do przodu).

Czy macie Koledzy jakąś wiedzę na temat gdzie może tkwić problem?
Na łączeniu lewarka z cięgnem (tam jest tuleja), wewnątrz skrzyni coś z trzpieniem przesuwającym magnes pod kontaktronem, czy może sam kontaktron (Starter Lock-Out Contact).


Jeszcze jedno... jak awaryjnie uruchomić rozrusznik?
Czy dobrze "wyczytałem", że trzeba zewrzeć grube przewody fioletowy i czerwony w skrzynce z "komputerami" po prwaej stronie pod maską?
Czy przy takiej operacji stacyjka powinna być w pozycji zapłonu, czy równocześnie z wymuszeniem pracy rozrusznika należy przekręcić stacyjkę na rozruch?

Czy można w ten sposób w ogóle uruchomić samochód bez "przerwy w obwodzie Starter Lock-Out Contact"?

Silnik 606962 12 002084
ASB 722608 00 377525
'97

VIN w stopce.

Pozdrawiam
Michał

P.S.
Polecam się w tematach związanych z alternatorami :)
WDB2100251A421135 (3.0 TD, sedan, avangarde, klimatronik)
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact

Post autor: kmtaxi »

Przy takiej procedurze rozrusznik zaskoczy (stacyjka tylko na zapłon), ale silnik nie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact

Post autor: denis071 »

Witam
Musisz się dostać do płyty elek. skrzyni na hydraulice i poczyścić lock out i będzię ok !
inaczej cokolwiek zrobisz będzie ten sam efekt.
Pzdr.
Załączniki
płyta sterująca.JPG
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
mpietras
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2009, o 00:18
Lokalizacja: Sieradz

Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact

Post autor: mpietras »

>> denis071: którą część poczyścić? "Plunger" się przycina? dam to radę zrobić sam?

>> kmtaxi: jesteś pewien, że nie zapali silnik? Znalazłem informację tym obwodem jest blokowany (a raczej aktywowany) Starter lock-out relay i chyba nic więcej.
Z kluczykiem w pozycji rozruchu, chodziło mi o dawkę rozruchową paliwa.

Obrazek
WDB2100251A421135 (3.0 TD, sedan, avangarde, klimatronik)
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Blokada rozrusznika - problem z Starter Lock-Out Contact

Post autor: denis071 »

Po między 2 a 3 zbiera się osad metaliczny taki jak na magnesach w misce.
Jeżeli zlejesz olej wyciągniesz hydraulikę to nie będzie problemu.
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości