W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Jestem w szoku, taki zaworek w lokalnym sklepie - zamiennik - kosztuje 950,00 pln brutto :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Zamówiłem nowe, wężyki które są wokół niego, oryginalne mam nadzieję że to załatwi sprawę :D

@ edit.
Nic już nie cieknie, wszystko suchutkie przy pompie.
Z tym silnikiem za szybko się ucieszyłem, wymieniłem pompe wody, chłodnice wszytkie węże, płyny - temperatura miodzio.
Na wyświetlaczu wywaliło mi żeby dolać płynu, maska w góre a tam wszystkie węże napompowane jak cholera... ściągam korek a tam płynu w zbiorniczku tak jak powinno być, lecz leci biały dymek (jak na zdjęciu).
Zaczął też kopcić, wydaje mi się że ma niebieskawy kolor... :(

Silnik po tej awari zaczyna klękać ??
Warto ratować, tzn głowica w dół wymiana uszczelki pod głowica i wszystkie te operacje, czy w ogóle szukać innego serducha do gwiazdy ????

Jako ciekawostkę dodaję tulejkę przedniego wachacza, przy wymianie wystrzelil z niej płyn/olej.... a gdzieś czytałem że tam sama guma jest, a jednak z tymi olejowymi ktoś miał rację :)
Na zdjęciu jest bez tej wierzchniej aluminiowej warstwy.
Załączniki
IMG_20160423_182520.jpg
IMG_20160423_213116.jpg
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Silnik po tej awari zaczyna klękać ??
Warto ratować, tzn głowica w dół wymiana uszczelki pod głowica i wszystkie te operacje, czy w ogóle szukać innego serducha do gwiazdy ????
Dojechałem do warsztatu dzisiaj, i nawet korka nie mogliśmy odkręcić - wywala płyn straszliwie... kopci niemiłosiernie z zbiorniczka - i pokazał przyrząd że są spaliny w układzie :(

Proszę was o radę bo sam nie wiem jak działać teraz... bo mechanik za darmo nie sprawdzi mi silnika - nie rozbierze , a może być kilka rzeczy z tego co czytałem:
- uszczelka pod głowica, pęknięty blok silnika, pęknięta głowica ....

Sporo pieniędzy juz wydałem, nie chce się go pozbywać, a pytanie co będzie korzystniejsze - kupić drugi silnik, sprawdzony jeżdżący czy pchać się w remont obecnego ???
Auto widzę że kopci niebieskawo, a niebieski to podobno olej - pytanie czy przy przegrzaniu nie dostały tłoki / pierścienie ???
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: tonidriver »

2,7cdi to minimum 3k za silnik
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Witam,
Zorientowałem sie właśnie i widzę że ponad 3k za słupek wołają, a nie ma pewności że będzie on latać ...

Rozmawialem z mechanikami i padło na rozbiórkę silnika, sprawdzenie uszczelki, szczelność głowicy, przy okazji mój kiedyś największy problem świec :D

Przy okazji pewnie czyszczenie egr, doloty, i masa uszczelek poleci .. Ale wydaje się to być jedyną sluszna droga.

Jakby ktoś coś takiego przerabiał wcześniej to wszystkie uwagi mile widziane by nie strzelić sobie w kolano, albo oba naraz :)
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: --Arkadia-- »

ja pierdziele ale masz pecha, współczuję.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: anderbi »

z tego co opisujesz to wyglada to na klasycznie wydmuchana uszczelke pod głowica.. nie ma co panikowac, dobrze ze korba nie poszla sie przewietrzyc;)

temat przerabialem w volvo z R6 (tutaj byl grubszy temat i wyszlo ok 5k pln)i w mim mechu R5, nie ma tragedii. W mercedesie zdjalem glowice bo lekko podciekal plyn i mnie to denerwowalo. Nie pamietam, ale chyba za zdjecie/zalozenie + planowanie zaplacilem 850zl, do tego dochochodza sruby glowicy (ja wymienilem tez uszczelniacze zaworowe i cos tam jeszcze), uszczelka pod glowice. Wymienialem wszystko jak leci lawet jak nie bylo konieczne, czesto sie przeciez nie zdejmuje glowicy. Przy okazji mozesz zajrzec do rozrzadu jak sie czuje. Zapewne czeka cie tez plukanie ukladu chlodzenia z calego syfu co nie jest takie proste szczegolnie jak sie maslo zrobilo. Jak ogarniety mechanik to w 3-4 dni posklada i bedzie smigal.
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Witam,
Panowie dzisiaj autko wjechało na warsztat (mechanik ma też inną pracę, auto robi po godzinach podstawowej pracy także zakąłdam że około 3 tygodni może to potrwać...);

Po rozmowie z mechaniorem do roboty ustalone z góry:
- zwalenie głowicy, uszczelki jaki będą ściagane wjadą same nowe;
- planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności, koledzy wyżej pisali o uszczelniaczach zaworowych na pewno też polecą do wymiany;
- wszystkie świece wjadą nowe, beru + nowy moduł bo mój jest do bani;
- sprawdzenie i ewentualna regeneracja wtrysków;
- sprawdzenie rozdządu na co tutaj zwracać uwagę ?? ew. jakiej firmy łancuch ślizgi napinacze i po czym poznać że to będzie w 100% kwalifikować się do wymiany
- wiadoma sprawa, oleje, filtry, tak żeby już tej maski nie otwierać... :cenzura: :wsciekly:

Z planowanych rzeczy to na tyle... pewnie coś przy okazji wyjdzie także "impreza" tania nie będzie.

Co jeszcze warto przejżeć przy takim rozebraniu silnika ????
(turbo i pompa wysokiego ciśnienia nie będzie dotykana.. :rotfl: i nie mam zamiaru w tym roku w ogóle na to patrzeć);
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: Paweł Cz. »

Skoro wszystko i tak rozbierasz to wymieniłbym pompę wody dla świętego spokoju na dłużej.
Jeżeli łańcuch nie jest rozciągnięty to można tylko profilaktycznie wymienić napinacz.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

W sobotę wymieniłem pompę wody (ruville), chłodnicę (zamiennik ale nie pamiętam firmy), wszystkie węże z ASO....także ten temat mam z głowy.

A ten rozrząd mnie najbardziej irytuje, bo kosztów już poleciało sporo - jeszcze więcej będzie przy tym remoncie, a z tego co widziałęm że te rzeczy tanie nie są... także wolałbym trafne diagnozy :)
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
gzeho
Posty: 47
Rejestracja: 16 gru 2009, o 00:01
Lokalizacja: Żory

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: gzeho »

Ja bym po przegrzaniu na Twoim miejscu po zwaleniu głowicy rozpiął korbowody i sprawdził pierścienie, szkoda by było wywalić kasę na głowicę jeśli dół zdziadziały.
W201 '92
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Panowie trochę to trwa, ale delegacje nie pomagają w pchaniu do przodu tematu.

Góra spadła, krzywki i łańcuch są w eleganckim stanie wg mechaników którzy działają przy aucie.
Po ściągnięciu głowicy nie ma widać żadnych przedmuchow w uszczelce, w jedym miejscu przy zaworach jest widać jakas plamke.
Głowica poszła do sprawdzenia na szczelność i się okaże co się działo ...
Co do gniazd tłokow jest czysciutko, nie ma rysek, przebarwień, nawet nie ma "schodka" po pierscienuach wytarte... (takie rzeczy co prawda w motorach widziałem nie wiem czy tu też sie tak dzieje. .. zapewne tak).

Bo jak nie padła uszczelka i głowica będzie szczelna to możliwe ze coś niżej się stało ???
Jak nim jechałem do mechaniora to w odme nic nie szło. .. tylko sadzilo spaliny w układ chłodzenia.
Załączniki
2016-05-10 00.54.07.jpg
2016-05-10 00.53.46.jpg
2016-05-10 00.54.22.jpg
20160506_195808_resized_1_resized.jpg
20160506_195910_resized_1_resized.jpg
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Panowie,
Na 3 garnku peknieta głowica, przy 6 barach dmucha...

Ktoś posiada sprawna, sprawdzona głowice do 2.7cdi ??? :o
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: Piasek »

Nienaprawialne ?
Nie takie rzeczy się robi w dzisiejszych czasach tylko odpowiedniego fachowca znaleźć trzeba.
Wyjdzie na pewno taniej niż zakup drugiej używki niewiadomego stanu.
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: wojtas0112 »

Witam,
Troszkę to trwało... ale gwiazdka powróciła do życia :)

Głowica kupiona używana, sprawdzona na szczelność, wymienione uszczelniacze, doszlifowane zawory (okazało się że do zregenerowania był również jeden gwint od świecy, ktoś wykręcał chyba na "chama");
Całość złożona, z nowymi wszystkimi uszczelkami, świeczkami i innymi pierdołami co wyszły przy okazji... kieszeń zabolało :(

Z całego układu chłodzenia nie był wymieniony termostat, i nie wiem czy tego też nie powinienem zmienić otóż wskaźnik zazwyczaj jest na środku górnego brzuszka "8", lecz jak polecę na kickdown powiedzmy przez dwa biegi to podskakuje wskaźnik na górny brzuszek, czasami delikatnie nad 8 po czym jak puszczę gaz i silnik ma około 2k obrotów od razu temperatura spada na środek górnego brzuszka... tak powinno być ?pompa wody, chłodnica nowe to wydaje mi się że powinien stać stabilnie wskaźnik.

Ogólnie jestem teraz strasznie przewrażliwiony by zerkać na ten wskaźnik.... wcześniej tak mocno nie przykuwałem uwagi i nie wiem czy tak było....

Co do samych węży układu chłodzenia... jak rozgrzany silnik jest to są stosunkowo twarde, lecz dwoma palcami idzie je ścisnąć.... a po odkręceniu korka jest syknięcie... ale dymu, czy bomblowania (jak było wcześniej przed naprawą) nie ma widać... stoi równiutko płyn w zbiorniczku.
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: W210 - 2.7CDI 170km kombi by Wojtas

Post autor: perzu126 »

Termostat masz w porządku, niwielkie wahania temperatury to norma.
Ogólnie współczuje, bo miałeś pecha. Te silniki kręcą spokojnie 500tys km w... Sprinterach ;)

Przegrzanie mogło spowodować, że zapiekły sie pierścienie i teraz może zacząc palic olej. Sprawdzali Ci kompresję po zmontowaniu?
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości