W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
CREAMTEAM
Posty: 435
Rejestracja: 4 lut 2012, o 12:10
Lokalizacja: Inowrocław

W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Post autor: CREAMTEAM »

Witam.
Panowie od kilku dni zauważyłem, że coś dość głośno piszczy mi chwilę po odpaleniu auta, bez względu czy silnik zimny czy ciepły.

Tak, to wygląda na filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=UiJ4oUD ... e=youtu.be

Piszczenie wzrasta gdy obciążam silnik (dmuchawa na maxa, ksenony itp.)
BYŁ ---> W210 320 CDI Avantgarde
BYŁ ---> W140 S500 Long

JEST ---> Karawan AMG :D W210 320 CDI
WDB2102261A975555
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 563
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Post autor: lipa6 »

A nie jest to czasem pasek?
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

trochę jak jakaś rolka brzmi
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

CREAMTEAM, zdejmij pasek i kręć kółkami ;)
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Z tego co zauważyłem na filmiku dźwięk nasila się kiedy się załącza kompresor klimy.
Zaś gdy się wyłącza piszczenie cichnie.
Działa ci klima? Jak jest pusta to mogła ci się pompa klimy zatrzeć i takie dźwięki wydawać.
Ale obstawiam pasek lub rolkę napinacza.
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
wojtekjasny
Posty: 83
Rejestracja: 22 paź 2012, o 12:33
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wojtekjasny »

Nie ma co wróżyć nie jest to pasek brzmi nie fajnie... Jak kolega wyżej pisał, zdjąć pasek i sprawdź każdy element, im szybciej tym lepiej chyba, że chcesz kawałki paska szukać.
Jak chcesz szybko bez rozbierania zdiagnozować to stetoskop lub jakiś jego zamiennik i zacznij od alternatora i kompresora klimatyzacji.
W210 e290td sprzedany
Aktualnie:
a6c5 2,4v6 avant
S210 E300td
Awatar użytkownika
CREAMTEAM
Posty: 435
Rejestracja: 4 lut 2012, o 12:10
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: CREAMTEAM »

Klima trybi bo była robiona latem.

Wiem, że nikt tu nie jest wyrocznią by wiedzieć co to ze słuchu :) myślałem, że taki dźwięk tyczy się czegoś konkretnego.
Na tą chwilę, nie mam teraz czasu tam zajrzeć, co zauważyłem to zawsze piszczy głośniej gdy jest już rozgrzany silnik i jak zapodaje mu większe obciążenie - ksenony lub na przykład zwiększam obroty dmuchawy na klimatroniku.
BYŁ ---> W210 320 CDI Avantgarde
BYŁ ---> W140 S500 Long

JEST ---> Karawan AMG :D W210 320 CDI
WDB2102261A975555
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 563
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Post autor: lipa6 »

Po mojemu to coś z alternatorem.Sam mówisz,że głośniej piszczy pod większym obciążeniem.
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

CREAMTEAM wymień pasek i napinacz.
Gdy załączał ci się kompresor klimy piszczało bo dostawał obciążenia, natomiast jak włączałeś światła obciążał alternator.
Więc nic innego jak pasek, jak nie przestanie to napinacz.
Krótka piłka :)
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
CREAMTEAM
Posty: 435
Rejestracja: 4 lut 2012, o 12:10
Lokalizacja: Inowrocław

Re: W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Post autor: CREAMTEAM »

Panowie, wciąż borykam się z problemem :/
Miałem chwilę wolnego czasu to wymieniłem pasek i rolkę napinacza, podmieniłem pompę wspomagania i nadal to samo :/
Co zauważyłem to piszczy (oraz buczy we wnętrzu pojazdu) tak po 3 sek od odpalenia i w tym również momencie delikatnie rozjaśniają się zegary i oświetlenie w aucie...
Alternator ładowanie ma w porządku...
co to może być ? Sprzęgiełko w altku czy co jeszcze ???
BYŁ ---> W210 320 CDI Avantgarde
BYŁ ---> W140 S500 Long

JEST ---> Karawan AMG :D W210 320 CDI
WDB2102261A975555
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Re: W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Post autor: BoriaGodunoff »

CREAMTEAM pisze:Panowie, wciąż borykam się z problemem :/
Miałem chwilę wolnego czasu to wymieniłem pasek i rolkę napinacza, podmieniłem pompę wspomagania i nadal to samo :/
Co zauważyłem to piszczy (oraz buczy we wnętrzu pojazdu) tak po 3 sek od odpalenia i w tym również momencie delikatnie rozjaśniają się zegary i oświetlenie w aucie...
Alternator ładowanie ma w porządku...
co to może być ? Sprzęgiełko w altku czy co jeszcze ???
Sprzegielko, zdejmij pasek i krec rolką.
Jak nie to to łożysko alternatora
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
CREAMTEAM
Posty: 435
Rejestracja: 4 lut 2012, o 12:10
Lokalizacja: Inowrocław

Re: W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Post autor: CREAMTEAM »

Sprzęgło alternatora ?
BYŁ ---> W210 320 CDI Avantgarde
BYŁ ---> W140 S500 Long

JEST ---> Karawan AMG :D W210 320 CDI
WDB2102261A975555
Bingo111
Posty: 33
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:30
Lokalizacja: Tarnow

Re: W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Post autor: Bingo111 »

U mnie padajace sprzegielko nie generowalo az takiego pisku natomiast pamietam ze falowaly obroty , silnik przygasal i trzeslo solidnie paskiem.
W210 E200CDI 99 WDB2100071B014240
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Re: W210 320 CDI - coś piszczy chwilę po odpaleniu auta

Post autor: BoriaGodunoff »

Bingo111 pisze:U mnie padajace sprzegielko nie generowalo az takiego pisku natomiast pamietam ze falowaly obroty , silnik przygasal i trzeslo solidnie paskiem.
Ogólnie to może być każde łożysko od rolek napędzanych paskiem.
Na początku przy rozruchu są większe opory i pasek bardziej napiera na rolki.
Zdejmij pasek i zobacz rolki od prowadzenia i napinacza paska, sprężarki.
Jak specjalnie luzów nie mają i nie "chwarczszczą" to zobacz to sprzegiełko na alternatorze.
Poruszaj góra / dół czy luzów nie ma na łożysku alternatora.
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości