Bagnet do automatycznej skrzyni i jego wskazania.

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Bagnet do automatycznej skrzyni i jego wskazania.

Post autor: WojtekS210 »

Vitaycie.
Bardzo mocno naszła mnie chęć sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, więc zrobiłem sobie bagnet z antenowego kabla koncentrycznego. Zdjąłem otulinę zewnętrzną oraz siatkę ekranującą z alufolią i czyściutką białą piankową otulinę żyły sygnałowej wsunąłem aż do dna skrzyni.
Po wyjęciu, olej ma barwę nieokreśloną, jest jakby bezbarwny a powinien być w jakimś kolorze.
Druga sprawa to poziom, dla pewności mierzony 3 razy: 56mm wysokości od dna skrzyni na ciepłym ale nie gorącym silniku.
Czy to wskazanie jest poprawne?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
WITEK_95
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2016, o 23:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: WITEK_95 »

W210 E320 PB +LPG Avantgarde 1998r
WDB2102821X011875
Awatar użytkownika
emil.86
VIP
Posty: 457
Rejestracja: 11 lis 2010, o 16:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emil.86 »

albo 4 sztuki za 5 zł więcej :D
http://allegro.pl/bagnety-do-oleju-siln ... 61474.html

WojtekS210,
trudno powiedziec czy pomiar jest ok
te bagnety mają swoją fabryczną długość i wydaje mi się że nie zawsze wchodzą na maxa do końca
w210 -sprzedane :(
_______________________________________
Diagnostyka, Elektromechanika MB Kraków
www.mbpower.pl
WITEK_95
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2016, o 23:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: WITEK_95 »

ja osobiście zakupiłem ten bagnet z linka. Jak przyjdzie sprawdze stan oleju, a podczas wymiany zobaczę czy faktycznie dochodzi do dna miski.
W210 E320 PB +LPG Avantgarde 1998r
WDB2102821X011875
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

No tak, ale mi się pomiar w rękach palił :) a czekać od wczoraj aż do jutra to całe wieki...
.
Sądzę że mój "bagnet" dochodził do dna, pomiar robiłem 3 razy, silnik odpalony, pozycja N, za każdym razem identyczne wskazanie.
Ponadto na logikę, gdyby nie dochodziło do dna, nie miałbym 56mm wskazania a właśnie doczytałem że na rozgrzanej skrzyni powinno być w zakresie 53-64mm.
Wydaje się być ok.
Chyba że jestem w głębokim błędzie to proszę o oświecenie.
.
Niepokoi mnie bezbarwność oleju, bądź co bądź na białym tle, od 12 lat tylko automatami latam i zawsze jest barwa różowo/czerwona a tu...
Głupi jestem.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
WITEK_95
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2016, o 23:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: WITEK_95 »

Prawidłowy pomiar poziomu oleju w skrzyni należy robić kiedy olej osiągnie temperaturę 80 stopni C a samochód stoi na równej i poziomej powierzchni. Robimy to w pozycji „P” lewarka oraz przy pracującym silniku. Poziom powinien wynosić od 55 do 65 mm licząc od końca bagnetu opartego na dnie miski olejowej.
Pobrane z forum dla skrzyni 722 6xx
W210 E320 PB +LPG Avantgarde 1998r
WDB2102821X011875
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Re: Bagnet do automatycznej skrzyni i jego wskazania.

Post autor: kid »

WojtekS210 pisze: Po wyjęciu, olej ma barwę nieokreśloną, jest jakby bezbarwny a powinien być w jakimś kolorze.
Podejrzewam, że ktoś tam nalał olej ZF'a. On ma taką neutralną barwę ale taką idącą w żółty kolor.

[ Dodano: 2016-01-10, 20:05 ]
WITEK_95 pisze:Prawidłowy pomiar poziomu oleju w skrzyni należy robić kiedy olej osiągnie temperaturę 80 stopni C a samochód stoi na równej i poziomej powierzchni. Robimy to w pozycji „P” lewarka oraz przy pracującym silniku. Poziom powinien wynosić od 55 do 65 mm licząc od końca bagnetu opartego na dnie miski olejowej.
Pobrane z forum dla skrzyni 722 6xx
a Ci z forum 722.6 wzieli od nas :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Re: Bagnet do automatycznej skrzyni i jego wskazania.

Post autor: WojtekS210 »

kid pisze:
WojtekS210 pisze: Po wyjęciu, olej ma barwę nieokreśloną, jest jakby bezbarwny a powinien być w jakimś kolorze.
Podejrzewam, że ktoś tam nalał olej ZF'a. On ma taką neutralną barwę ale taką idącą w żółty kolor.
...
Mam go 18 miesięcy, olej po poprzedniku.
Czy ZF to jakieś zło, czy stosuje się bez przeciwwskazań?
Przy wymianie będzie widać jakiej jest barwy, ale to opóźni zakup nowego oleju a chciałbym taki sam zastosować bo nie wiem czy mixy dobrze się tolerują.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Skoro przez 18 miesięcy nic się nie stało to spoko. Ja bym nie mógł spać jak bym oleju nie zmienił po zakupie :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
WITEK_95
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2016, o 23:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bagnet do automatycznej skrzyni i jego wskazania.

Post autor: WITEK_95 »

a Ci z forum 722.6 wzieli od nas :hyhy:[/quote]

Ale to nie forum 722.6 tylko W210 Forum :P
W210 E320 PB +LPG Avantgarde 1998r
WDB2102821X011875
filion
Posty: 52
Rejestracja: 22 cze 2011, o 15:06
Lokalizacja: Tczew

Post autor: filion »

szybkie pytanko. bagnet z mojej skrzyni zaginął. czy taki bagnet może normalnie spoczywać w skrzyni w trakcie jej pracy czy tylko przy pomiarze poziomu oleju?
Mercedes W210 E270 CDI 2002 r.
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

Cały bagnet został Ci w rurce czy tylko końcówka?
Raczej zdejmuj miskę i go wydobądź, to na pewno nie zaszkodzi.
.
Odnośnie mojego tematu, mam pomysła.
Kupię zaraz bezbarwny cienki przewód paliwowy, wsadzę go do dna skrzyni i ustami pociągnę/zassam odrobinę oleju, zobaczę jaki ma prawdziwy kolor i będę mógł ze spokojem taki sam olej kupić.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
filion
Posty: 52
Rejestracja: 22 cze 2011, o 15:06
Lokalizacja: Tczew

Post autor: filion »

Nie. Rurka jest pusta. Zastanawiam się czy kiedyś ktoś wyciągnął bagnet i nie wsadził z powrotem czy brakuje jakiegoś korka czy zatyczki.
Mercedes W210 E270 CDI 2002 r.
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

filion pisze:Nie. Rurka jest pusta. Zastanawiam się czy kiedyś ktoś wyciągnął bagnet i nie wsadził z powrotem czy brakuje jakiegoś korka czy zatyczki.
Nie ma bagnetu w skrzyni na stałe jak w silniku.
Bagnet jest tylko wsadzany w serwisie ( albo samemu jak sie ma)
Oryginalnie jest zatyczka zabezpieczona.
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
filion
Posty: 52
Rejestracja: 22 cze 2011, o 15:06
Lokalizacja: Tczew

Post autor: filion »

ahaaaa. czy ktoś mógłby wrzucić fotkę takie zatyczki albo wskazać gdzieś na alledrogo żeby kupić?
Mercedes W210 E270 CDI 2002 r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości