regulacja reflektorów-układ pneumatyczny

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tygrysek_sl
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2008, o 07:52
Lokalizacja: Słupsk

regulacja reflektorów-układ pneumatyczny

Post autor: tygrysek_sl »

Witam, w moim okularze nie działa regulacja świateł mijania z kabiny, sprawdzałem i znalazłem uszkodzony przewód ciśnieniowy przy lampie, ale był urwany i nie mam pojęcia jak to poskładać do kupy. Może ma ktoś schamat zasilania pneumatycznego W210 E220D? Ostatnio nabyłem książkę wydawnictwa WKŁ o mercedesie W210, ale tam nie ma nawet słowem wspomniane, że coś takiego jest. Pomocy!
W123 300D 1981 ex :(
W210 E220D 1996 Elegance
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Hm...do prawej lampy idzie wezyk podcisnieniowy z rozdzielacza a z prawej lampy idzie wezyk do lewej lampy...a lampy juz same w sobie maja jakos rozprowadzone przewody podcisnienowe...

u mnie tez byl zonk po zakupie...nie dzialalo...poszperalem i okazlo sie ze przewod podcisnieniowy dochadzacy do prawej lampy byl odlaczony...jak wyjalem reflektor to sie okazlo ze wogole nie ma tej koncowki ktora laczy przewod z lampa...wzialem taki gumowy wezyk i nim polaczylem lampe z przewodem...tylko wezyk musi byc o malej srednicy (jakies 3-4mm) zeby dobrze sie zacisnal na wejsciu do lampy i na przewodzie podcisnienowym...po tej chalupniczej naprawie pozimowanie z kabiny zaczelo dzialac ;)

przeczytaj ten topic...
viewtopic.php?t=134&highlight=regulacja+swiatel
sa tam zdjecia po ktorych da sie dojsc co, gdzie i jak :)
Trecit
Posty: 12
Rejestracja: 6 sty 2009, o 22:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Trecit »

Witam wszystkich aktywnych forumowiczów i życzę powodzenia w poszukiwaniu odpowiedzi na wszelkie zagwozdki.
Wie ktoś z was gdzie mogę dostać plastikową końcówkę, która łączy lampę z fioletowym wężykiem od sterowania pneumatycznego reflektorów. Z góry dzięki za odp. i pozdro.
E220D W210 97r. Manual Classic
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Trecit pisze:Witam wszystkich aktywnych forumowiczów i życzę powodzenia w poszukiwaniu odpowiedzi na wszelkie zagwozdki.
Wie ktoś z was gdzie mogę dostać plastikową końcówkę, która łączy lampę z fioletowym wężykiem od sterowania pneumatycznego reflektorów. Z góry dzięki za odp. i pozdro.
Spytaj w ASO...mi tez takie cos potrzebne jest ale poki co wezyk do lampy podlaczony jest przy pomocy ciasnego gumowego, zbrojonego wezyka i takie rozwiazanie tez daje rade...regulacja dziala jak nalezy...w wezyk jest wetkniety filetowy przewod i na koncuwke od lampy tez jest wepchniety...wszystko musi sie byc na scislo (mozna opaskami scisnac dla pewnosci) bo inaczej powietrze bedzie uciekac...
Waldorff
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 17 sie 2008, o 00:13
Lokalizacja: Wa-wa/Gdynia

Post autor: Waldorff »

Klosiak pisze:
Trecit pisze:Witam wszystkich aktywnych forumowiczów i życzę powodzenia w poszukiwaniu odpowiedzi na wszelkie zagwozdki.
Wie ktoś z was gdzie mogę dostać plastikową końcówkę, która łączy lampę z fioletowym wężykiem od sterowania pneumatycznego reflektorów. Z góry dzięki za odp. i pozdro.
Spytaj w ASO...mi tez takie cos potrzebne jest ale poki co wezyk do lampy podlaczony jest przy pomocy ciasnego gumowego, zbrojonego wezyka i takie rozwiazanie tez daje rade...regulacja dziala jak nalezy...w wezyk jest wetkniety filetowy przewod i na koncuwke od lampy tez jest wepchniety...wszystko musi sie byc na scislo (mozna opaskami scisnac dla pewnosci) bo inaczej powietrze bedzie uciekac...
Bardzo słusznie, Kłosiak :D
Dodam od siebie, że te mercedesowe plastikowe końcówki są w gruncie rzeczy zbędne.
O wiele szczelniejsze połączenie daje zastosowanie zwykłego wężyka gumowego o odpowiedniej średnicy i wciśnięcie go bezpośrednio na "fioletowy" wężyk oraz "nypel" w lampie (osobiście wciskałem to na wazelinę techniczną).

Ja użyłem do tego celu ściągniętej koszulki od starego przewodu mikrofonowego firmy Proel (gumowo-silikonowy). Ważne jest jednak, żeby nigdzie go nie "załamać".
Średnica odpowiednia i stuprocentowa szczelność... w przeciwieństwie do plastikowo-oringowych końcówek.
Zastanawiam się jeszcze nad zlikwidowaniem tego samego "chorego" patentu w układzie zasilania paliwem...
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93

Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa :)
Trecit
Posty: 12
Rejestracja: 6 sty 2009, o 22:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Trecit »

Dziękuje koledzy, idę szukać starego mikrofonu i heja :-)
E220D W210 97r. Manual Classic
Waldorff
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 17 sie 2008, o 00:13
Lokalizacja: Wa-wa/Gdynia

Post autor: Waldorff »

Trecit pisze:Dziękuje koledzy, idę szukać starego mikrofonu i heja :-)
Nie szukaj starego mikrofonu :D
Pójdź do najbliższego sklepu muzycznego i kup metr przewodu mikrofonowego za 4-6 zł...
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93

Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości