Czym woskować/polerować by uzyskać efekt jak na targch?

Rozmowy na różne tematy, niekoniecznie o motoryzacji.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Czym woskować/polerować by uzyskać efekt jak na targch?

Post autor: VTR »

Witam!

Mam takie pytanko odnośnie picowania naszych MB. A mianowicie chciałbym na chwilę, dosłownie kilka godzin uzyskać taki efekt połysku jaki mają auta wystawiane na duzych targach motoryzacyjnych. Wiecie chodzi o połysk na lakierze metalic.

Czy jest to mozliwe za pomocą jakiegos specyfiku?

Pozdrawiam!
- W202 C180 manual 1995 - 122KM
- W202 C230 kompressor 1997 - 193KM
- W210 E280 manual 1996 - 204KM
- W210 E220 D automat 1997 - 95KM
- W210 E200 kompressor 1997 - 192KM
- W210 E290 TD 1998 - 129KM
- W210 E220 CDI 2001 - 143KM
+ W210 E320 R6 1996 - 220KM
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

wosk?
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Post autor: SebaTDS »

Dobra korekta to 80%, resztę można uzyskać woskami i przygotowaniem pod wosk.
Ogólnie najlepszy look dają woski konkursowe (concours). Niewiem jaki masz portfel, ale jeżeli chcesz mogę coś doradzić, napisz tylko za ile.
S210 3,2CDI 2000r WDB2102261B179046
Awatar użytkownika
szamot abras
Posty: 92
Rejestracja: 4 lip 2014, o 02:20
Lokalizacja: Nysa, Kraków, Warszawa

Post autor: szamot abras »

1. mycie pianą na myjni, potem mycie dokładne gąbką samochodową (potrzebne wiadro i
szampon moto, ale nie z oszona ani z tesko), potem glinkowanie całego samochodu
glinką moto, płukanie, suszenie, pucowanie mikrofibrą..

2. kliner/cleaner solo lub z dodatkiem pasty typu ultimate compound, duży wygodny pad
z dwoma rodzajami powierzchni (miękki/twardy) i klinujesz całą powierzchnię mozolnie
zgodnie z instrukcją producenta. polerujesz mikrofibrą do połysku.

3. wosk twardy - naturalny lub synt. (nie z tesko), nacierasz padem do woskowania
(pół maski, drugie pół, pół tyłu...itd) polerujesz mikrofibrą do połysku...

czas - kilka godzin (5-6 przy solidnym wykonie), suszyć w słońcu, klinować i woskować w
cieniu, ale na ciepło, minimum 20 stopni.

efekty - olśniewające, w bonusie morderczy ból wszystkich części ciała, w210 jest duży...

koszt - 100 pln wzwyż + "robocizna"

uwaga - jeżeli masz mniej niż 180 cm wzrostu,
weź skrzynkę po piwie żeby ogarnąć dach :zdegustowany:

- ja woskuję dwa razy, for fun, sex i coś tam jeszcze...
- przy pierwszym klinowaniu, schodzi minimalna ilość lakieru...i tak ma być.
Bez klinera wosk złazi po kilku tygodniach. Mój leżał od sierpnia do kwietnia,
dwie warstwy, tyle że ja samochód tylko płuczę wodą z brudu i soli,
nie używam piany na myjni.


tu adres - http://www.shiningcar.pl/
posiedzisz godzinkę, dwie w menu, będziesz wszystko wiedzieć...

a tu możesz się dobić - http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php :szok:
był W201 1.8E 1990
jest W210 E200 1998 lpg
WDB2100351A718274

"...auta z niebieskimi szybami lepiej jeżdżą..."
VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: VTR »

No właśnie myślałem by pobawić się za stówkę czy max dwie. Mam 182 cm więc obędzie się bez skrzynki :D Dzięki za bardzo konkretne odpowiedzi :) To może teraz jakieś konkretne produkty polecane?
- W202 C180 manual 1995 - 122KM
- W202 C230 kompressor 1997 - 193KM
- W210 E280 manual 1996 - 204KM
- W210 E220 D automat 1997 - 95KM
- W210 E200 kompressor 1997 - 192KM
- W210 E290 TD 1998 - 129KM
- W210 E220 CDI 2001 - 143KM
+ W210 E320 R6 1996 - 220KM
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

Jako wosk - Collinite #476 - mistrz trwałości. Nałożysz dwie warstwy i trzyma jak ogłupiały (przy myciu samą wodą).
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Post autor: SebaTDS »

Coli jest fajny jeżeli zależy komuś na trwałości, natomiast efekt jest powiedzmy średni. Jeżeli chcesz to polecam markę Soft99 jest w ofercie kilka fajnych wosków i dedykowany cleaner. Zestaw by wyszedł z 120-130zł, czyli starczyłoby na jakąś glinkę, szampon itp. Jakbyś chciał jakiejś porady, albo coś to pisz na PW.
S210 3,2CDI 2000r WDB2102261B179046
VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: VTR »

Obkupiłem się po pracy w cztery produkty marki SONAX. Wszystko już zrobione, namachałem się jak głupi a efekt jest taki średniawy. Coś tam się świeci ale efekt jest bardziej porównywalny jakby wyjechał mokry ze zwykłej myjni bezdotykowej. Zobaczymy na jak długo to starczy. Póki co efekt to portfel lżejszy o stówkę :hyhy:
- W202 C180 manual 1995 - 122KM
- W202 C230 kompressor 1997 - 193KM
- W210 E280 manual 1996 - 204KM
- W210 E220 D automat 1997 - 95KM
- W210 E200 kompressor 1997 - 192KM
- W210 E290 TD 1998 - 129KM
- W210 E220 CDI 2001 - 143KM
+ W210 E320 R6 1996 - 220KM
wuju
Posty: 280
Rejestracja: 8 cze 2014, o 21:17
Lokalizacja: 26-900

Post autor: wuju »

jeżeli lakier jest bardzo zapuszczony to bez mechanicznego polerowania nie uzyska się super efektu
będzie lepiej, ale daleko od oczekiwań czy zdjęć na internecie aut po kompleksowej odnowie

polerowałem kiedyś swoje bmw i jak masz od kogo pożyczyć maszynę to nie wychodzi strasznie drogo
za 200-300 można kupić jakiś amatroski zestaw majsterkowicza :hyhy:

biały lakier i słabe zdjęcia
na żywo była znaczna różnica :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2015-06-09, 18:05 ]
taki zestaw miałem
niecałe 300zł chyba dałem u chłopaków z http://www.shiningcar.pl/

Obrazek

spokojnie 2 a nawet 3 auta można tym oblecieć, no może poza padami
ja swoje porwałem na zakamarkach
e300td WDBJF25H7XA924886
ml87
Posty: 30
Rejestracja: 19 cze 2015, o 14:33
Lokalizacja: otwock

Post autor: ml87 »

Dobra polerka 4 etapowa ( nawet 2 etapy) + wosk Meguiersa czynią cuda :)
eXpr3sS
Posty: 35
Rejestracja: 9 maja 2015, o 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eXpr3sS »

a ja bardzo sobie chwalę ten produkt plastmal :
http://allegro.pl/plastmal-autopolitura ... 86668.html
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

przed polerką i jakimkolwiek czyszczeniem
Obrazek


całość spryskana środkiem ADBL APC, wypędzelkowana, spłukana, osuszona.
Następnie spryskana ShinyGarage T&G, wypedzelkowana, spłukana.
całość wyglinkowana na mokro żółtą glinką ValvetPro, spłukana i osuszona.

ETAP I: Lewa strona wypolerowana pastą Menzerna FG500 + niebieski pad K2
Obrazek

ETAP II: Lewa strona wypolerowana pastą Menzerna PF2500 + pomarańczowy pad K2
Obrazek

to zlikwidowało ok 90-95% rysek, lakier odzyskał głębię.
można było się pokusić o 3 etap pastą Menzerna SF4000, ale że robiłem to tylko na próbę pracy nową polerką to skończyłem na etapie 3.
teraz jestem na etapie wyboru wosku i quick detailera bo mam do ogarnięcia czerwoną Yariskę dziewczyny i swoją bordową 306 :oczami:
może jutro (jeśli pogoda będzie ładna) uda mi się cyknąć jakieś lepsze foto całej obudowy
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 34 gości