[E430] Komunikaty ABS ESP :/ - co to znaczy i jak naprawić?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Marek78
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2008, o 20:07
Lokalizacja: Warszawa

[E430] Komunikaty ABS ESP :/ - co to znaczy i jak naprawić?

Post autor: Marek78 »

Mam problem zapala mi sie na wswietlaczu "ESP" oraz obie kontrolki Esp i Abs ,gdy włacze silnik jest ok jednak gdy rusze do przodu po chwili mi sie to zapala,dodam ze system uległ awarii gdy przejezdzałem przez torowisko i zatrzesło autem..to czujnik esp czy gorzej pompa ? jak myslicie?
Ostatnio zmieniony 12 sie 2008, o 23:20 przez Marek78, łącznie zmieniany 2 razy.
E430 avantgarde sedan 99r przed liftem

:) http://www.youtube.com/watch?v=rwAKfRPAwh0 :)
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Na moje oko to któryś z czujników ABS u przy kołach, albo nie łączy albo nazbierał na sobie mase rdzy i nie czyta impulsów. Na początek przedzwoń wszystkie czujki omomierzem czy mają przejście.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

stawiam na czujnik prędkości obrotowej któregoś z kół.
Jak zwykle jednak, sprawdź pamięć błędów - to mocno ukierunkuje naprawę, bo widzę że kolega już chce pompy wymieniać :-D
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
Marek78
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2008, o 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek78 »

Ok dzieki umówiłem sie na wizyte w warsztacie mam nadzieje ze to nie któras z pomp :mrgreen:
E430 avantgarde sedan 99r przed liftem

:) http://www.youtube.com/watch?v=rwAKfRPAwh0 :)
gonzini
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2008, o 10:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gonzini »

i juz wiesz co bylo przyczyna?
U mnie jest tak samo, ale podobno moze to tez byc wina automatu do stopu ( pod pedalem stopu). Dziwne, ale tak powiedzial mi znajomy z serwisu...
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Akurat nie ma w tym nic dziwnego. Czujnik pod pedałem hamulca jest dwustopniowy - nieraz jest tak, że światła stop świecą gdy wciśnie się pedał, a zapisuje się błąd związany z tym włącznikiem, bo drugi styk ma przerwę. Ten drugi styk jest właśnie dla układów typu ABS/ASR/BAS/ESP. Często usterka w Mercedesach.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ziigii31
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2008, o 09:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ziigii31 »

mialem to samo... po wymianie czujnika spod pedału stopu problem zniknał... :)
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

mi tez sie zapalalo abs bas esp po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu bylo ok a po dwoch dniach nagle cisza
E200 2000r
Awatar użytkownika
duch
Posty: 25
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 00:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duch »

Ja to też miałem, ale po wymianie przednich klocków już sie nie pojawia.
MB 320 CDI Classic
neo
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2008, o 19:20
Lokalizacja: Włodawa - Lubelskie
Kontakt:

Post autor: neo »

u mnie jest to samo jak odpale samochód z wciśniętym hamulcem jest spox ale gdy tylko puszczę pedał jest lipa... spróbuję tak jak podpowiadacie od wymiany czujnika stopu już znalazłem sklep , który handluje tez na allegro według mnie ten czujnik to drugie zdjęcie od góry Link: http://moto.allegro.pl/item430563049_cz ... cedes.html

[ Dodano: 2008-09-20, 19:23 ]
dzisiaj wymieniłem włącznik świateł stop i po problemie ASR przestał się wyświetlać jako awaria, wszystko ok. Niestety nie było zamiennika za 39zł, kupiłem więc w ASO oryginalny 69zł. brutto. Teraz widzę , że można było reanimować jeszcze stary włącznik. Łatwo daje się rozebrać przyczyną awarii był nadpalone styki na blaszce! Proponuję zatem przed kupnem nowego sprawdzić ten, który obecnie jest zamontowany. Cieniutki papierek ścierny WD-40 i po sprawie!!!...pozdrawiam neo
W210 E-290 TD Combi
wcześniej W124 E-280
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

Mam podobny problem z tą różnicą, że u mnie te kontrolki zapalają sie podczas jazdy (nie przy hamowaniu itp.) czasem po kilkunastu km a czasem po kilkudziesięciu. Za każdym razem wyłączam silnik i włączam ponownie, problem ustępuje ale tylko czasowo.
Jeden elektryk radził mi szukać problemu przy stykach sterownika ABS.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
telcom
Posty: 1
Rejestracja: 5 lis 2008, o 22:33
Lokalizacja: warszawa

mam podobny broblem

Post autor: telcom »

ertee pisze:Mam podobny problem z tą różnicą, że u mnie te kontrolki zapalają sie podczas jazdy (nie przy hamowaniu itp.) czasem po kilkunastu km a czasem po kilkudziesięciu. Za każdym razem wyłączam silnik i włączam ponownie, problem ustępuje ale tylko czasowo.
Jeden elektryk radził mi szukać problemu przy stykach sterownika ABS.
witam mam podobny broblem i walcze z nim od 3 miesiecy (serwis z kompem itp) jak narazie bez efektow .jesli naprawiles usterke to czekam na podpowiedz.U mnie wlacza sie blad esp gdy odpuszcze pedal gazu i samochod sie toczy gdy dojdzie do ok 40 30 km/h wywala blad i wchodzi w stan awaryjny.Natomiast jesli przy tej pretkosci hamuje dosc mocno wszystko jest ok.
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hubal »

m to samo liczę na wasze relacje jeśli to zrobiliście
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W tygodniu wymieniam 2-4 sztuki cena w serwisie w zależności od typu od 54 do72 zł.
Mowa o zespolonym czujniku stop-BAS.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

Ja mam na tą chwilę taką diagnozę iż wywalanie tych systemów jest spowodowane skokami napięcia, które z koleji spowodowane są prawdopodobnie przez uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. W najbliższych tygodniach będę wymieniał ten regulator i jeśli problem ustąpi to dam znać, a szanse na takie rozwiązanie są duże :)
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości