[E430] Komunikaty ABS ESP :/ - co to znaczy i jak naprawić?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[E430] Komunikaty ABS ESP :/ - co to znaczy i jak naprawić?
Mam problem zapala mi sie na wswietlaczu "ESP" oraz obie kontrolki Esp i Abs ,gdy włacze silnik jest ok jednak gdy rusze do przodu po chwili mi sie to zapala,dodam ze system uległ awarii gdy przejezdzałem przez torowisko i zatrzesło autem..to czujnik esp czy gorzej pompa ? jak myslicie?
Ostatnio zmieniony 12 sie 2008, o 23:20 przez Marek78, łącznie zmieniany 2 razy.
Akurat nie ma w tym nic dziwnego. Czujnik pod pedałem hamulca jest dwustopniowy - nieraz jest tak, że światła stop świecą gdy wciśnie się pedał, a zapisuje się błąd związany z tym włącznikiem, bo drugi styk ma przerwę. Ten drugi styk jest właśnie dla układów typu ABS/ASR/BAS/ESP. Często usterka w Mercedesach.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
u mnie jest to samo jak odpale samochód z wciśniętym hamulcem jest spox ale gdy tylko puszczę pedał jest lipa... spróbuję tak jak podpowiadacie od wymiany czujnika stopu już znalazłem sklep , który handluje tez na allegro według mnie ten czujnik to drugie zdjęcie od góry Link: http://moto.allegro.pl/item430563049_cz ... cedes.html
[ Dodano: 2008-09-20, 19:23 ]
dzisiaj wymieniłem włącznik świateł stop i po problemie ASR przestał się wyświetlać jako awaria, wszystko ok. Niestety nie było zamiennika za 39zł, kupiłem więc w ASO oryginalny 69zł. brutto. Teraz widzę , że można było reanimować jeszcze stary włącznik. Łatwo daje się rozebrać przyczyną awarii był nadpalone styki na blaszce! Proponuję zatem przed kupnem nowego sprawdzić ten, który obecnie jest zamontowany. Cieniutki papierek ścierny WD-40 i po sprawie!!!...pozdrawiam neo
[ Dodano: 2008-09-20, 19:23 ]
dzisiaj wymieniłem włącznik świateł stop i po problemie ASR przestał się wyświetlać jako awaria, wszystko ok. Niestety nie było zamiennika za 39zł, kupiłem więc w ASO oryginalny 69zł. brutto. Teraz widzę , że można było reanimować jeszcze stary włącznik. Łatwo daje się rozebrać przyczyną awarii był nadpalone styki na blaszce! Proponuję zatem przed kupnem nowego sprawdzić ten, który obecnie jest zamontowany. Cieniutki papierek ścierny WD-40 i po sprawie!!!...pozdrawiam neo
W210 E-290 TD Combi
wcześniej W124 E-280
wcześniej W124 E-280
Mam podobny problem z tą różnicą, że u mnie te kontrolki zapalają sie podczas jazdy (nie przy hamowaniu itp.) czasem po kilkunastu km a czasem po kilkudziesięciu. Za każdym razem wyłączam silnik i włączam ponownie, problem ustępuje ale tylko czasowo.
Jeden elektryk radził mi szukać problemu przy stykach sterownika ABS.
Jeden elektryk radził mi szukać problemu przy stykach sterownika ABS.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
mam podobny broblem
witam mam podobny broblem i walcze z nim od 3 miesiecy (serwis z kompem itp) jak narazie bez efektow .jesli naprawiles usterke to czekam na podpowiedz.U mnie wlacza sie blad esp gdy odpuszcze pedal gazu i samochod sie toczy gdy dojdzie do ok 40 30 km/h wywala blad i wchodzi w stan awaryjny.Natomiast jesli przy tej pretkosci hamuje dosc mocno wszystko jest ok.ertee pisze:Mam podobny problem z tą różnicą, że u mnie te kontrolki zapalają sie podczas jazdy (nie przy hamowaniu itp.) czasem po kilkunastu km a czasem po kilkudziesięciu. Za każdym razem wyłączam silnik i włączam ponownie, problem ustępuje ale tylko czasowo.
Jeden elektryk radził mi szukać problemu przy stykach sterownika ABS.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
W tygodniu wymieniam 2-4 sztuki cena w serwisie w zależności od typu od 54 do72 zł.
Mowa o zespolonym czujniku stop-BAS.
Mowa o zespolonym czujniku stop-BAS.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Ja mam na tą chwilę taką diagnozę iż wywalanie tych systemów jest spowodowane skokami napięcia, które z koleji spowodowane są prawdopodobnie przez uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. W najbliższych tygodniach będę wymieniał ten regulator i jeśli problem ustąpi to dam znać, a szanse na takie rozwiązanie są duże
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości