Kierownica lekko skrzypi- doslownie

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

250TD

Kierownica lekko skrzypi- doslownie

Post autor: 250TD »

Witam, tak jak w temacie, problem nie jest ani uciazliwy ani nie jest zwiazany ze wspomaganiem, kierownica kreci sie lekko i wszystko dziala jak powinno, tylko skrzypi ;| nie jest to tez jakies bardzo glosne skrzypienie. Juz przy zakupie auta zwrocilem na to uwage. Skoro trafilem na to forum to postanowilem, ze zapytam. :) Ma ktos jakas rade jak by sie tego ewentualnie pozbyc?
mercaga
Posty: 22
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 13:01
Lokalizacja: sieradz

Post autor: mercaga »

U mnie bylo to samo.Okazalo sie ze skrzypi oslona gumowa na laczeniu kolumny kierownicy z przekladnia. Po przesmarowaniu nic nie slychac.
E 270 CDI
250TD

Post autor: 250TD »

dzieki za podpowiedz, sprawdze jak tylko bede cos robil przy aucie.
Awatar użytkownika
Kubowy
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Kubowy »

A gdzie jest ta osłona, od strony kabiny czy od strony silnika?
E210, 2,7 CDI, ASB, ELEGANCE, 2001r
Obrazek
mercaga
Posty: 22
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 13:01
Lokalizacja: sieradz

Post autor: mercaga »

Do tej oslony gumowej mozna sie dostac od strony kabiny jak i spodu auta.W jednym i drugim przypadku trzeba rozkrecic plastiki.Jak nie masz dostepu do kanalu to pozostaje dojscie od kabiny.
E 270 CDI
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

CZasem i umnie slychac takie jakby ocieranie sie gumy o gume w zimniejsze dni, dzwiek jakby sie wydobywał przy samej kierownicy??? Mial ktos z tym problem?? Jak sie za to zabrac bo troche to wkurza??
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

Mariusz pisze:CZasem i umnie slychac takie jakby ocieranie sie gumy o gume w zimniejsze dni, dzwiek jakby sie wydobywał przy samej kierownicy??? Mial ktos z tym problem?? Jak sie za to zabrac bo troche to wkurza??
Gdybyś poszukał to znalazłbyś co najmniej kilka wątków na ten temat. To przypadłość tego modelu. Ludzie coś tam próbują z tym robić, ale generalnie najlepiej podgłośnić radio albo się przyzwyczaić. Ewentualnie przejechać się skrzypiącym Civiciem i od razu lepiej...

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Ja walczę z tym cholernym piszczeniem już drugi sezon jesienno - zimowy. W lecie jest cicho :lol:
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Tworzywo środka wieńca może trzeć o obudowę kolumny... albo taśma airbagu/klaksonu się tak dziwnie układa, że też gdzieś trze - ja bym to sprawdził...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
kemor79
VIP
Posty: 530
Rejestracja: 13 lut 2009, o 23:05
Lokalizacja: Koczała / Edinburgh

Post autor: kemor79 »

witam! mi tez zaczelo popiskiwac delikatnie jak szybko obkrecam jak wolno to nie ,ale z tego co czytam to jakis plastik obciera ,a juz sie balem ze cos we wspomaganiu ,napiszcie czy od srodka kabiny to duzo rozkrecania zeby dojsc do tych elementow ktore obcieraja :-?
mercedes E 230 classic 97 sedan

WDB 210037 2A 445407 7
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Jesli ktoś może to niech opisze dokładnie jak usunąc tą usterke co trzeba przesmarowac bo to napewno cos w kierownicy bo slychac jakby obcierała guma o gume lub cos podobnego!! Jak sie za to zabrac!!!
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Mariusz pisze:Jesli ktoś może to niech opisze dokładnie jak usunąc tą usterke
Piszczeć (lub zgrzytać) może w każdym punkcie w którym jest bezpośredni styk części ruchomej z nieruchomą. A tych punktów może być co najmniej kilkanaście. Zarówno na styku kierownicy z kolumną jak i wewnątrz tzw. "tasiemki" Tak więc nie wymagaj "uniwersalnego cudu" na tą dolegliwość - bo to po prostu niemożliwe. Czasami wystarczy zdjąć kierownicę i dokładnie obejrzeć zamontowanie osłony kolumny kierownicy i pozostałych ruchomych elementów. Wszystko musi być dokładnie na swoim miejscu :!: - bez żadnych naprężeń i pokrzywień. I to najczęściej wystarcza.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Gerri pisze:
Mariusz pisze:Jesli ktoś może to niech opisze dokładnie jak usunąc tą usterke
Piszczeć (lub zgrzytać) może w każdym punkcie w którym jest bezpośredni styk części ruchomej z nieruchomą. A tych punktów może być co najmniej kilkanaście. Zarówno na styku kierownicy z kolumną jak i wewnątrz tzw. "tasiemki" Tak więc nie wymagaj "uniwersalnego cudu" na tą dolegliwość - bo to po prostu niemożliwe. Czasami wystarczy zdjąć kierownicę i dokładnie obejrzeć zamontowanie osłony kolumny kierownicy i pozostałych ruchomych elementów. Wszystko musi być dokładnie na swoim miejscu :!: - bez żadnych naprężeń i pokrzywień. I to najczęściej wystarcza.
Zeby odkrecic kierownice czy obudowe klapsonu z tylu kierownicy sa z lewel i prawej strony po dwie dziurki i zapewne tam sa srubki. Orientuje sie ktos czy to są torxy czy imbusy czy może krzyżak. Odkrecając te sruby dostane sie sie do jakiś czesci pracujacyc czy tylko do poduszki i klaksonu?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Mariusz pisze:Orientuje sie ktos czy to są torxy czy imbusy czy może krzyżak.
Wybacz, ale to akurat możesz sprawdzić sobie sam... wystarczy obrócić kierownicą o 180 stopni :lol:
Mariusz pisze:Odkrecając te sruby dostane sie sie do jakiś czesci pracujacyc czy tylko do poduszki i klaksonu?
Po odkręceniu tych śrub będziesz mógł odchylić poduszkę (środek kierownicy) i zobaczysz jej taśmę...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

NO jak do tasmy si e nie dostanie zobaczy tylko srube trzymajaca kierei musi ja odkrecic dopiero tasma
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości