Swap z M104 2.8 na 3.2

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Wtss
Posty: 1
Rejestracja: 26 gru 2011, o 23:23
Lokalizacja: Wawa

Swap z M104 2.8 na 3.2

Post autor: Wtss »

Witam,
Co prawda pytanie dotyczy W140 ale silnik ten sam co w okularach.
Jako że mam do zrobienia kilka rzeczy w silniku 2.8, myślę nad wymianą go na 3.2. Wymianie podlegałby sam słupek. Wiem że kwestia kompów i elektroniki powinna być ok, bo sprzęty z 2.8 będą tolerować większą pojemność (czy może nie?).
Teraz pytanie czy cały osprzęt silnika 3.2 będzie tak samo pasował jak do oryginalnego silnika? Wszelkie mocowania kolektorów, itp?
Robił ktoś taką manianę?
abramm
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2011, o 15:25
Lokalizacja: Skątowni

Post autor: abramm »

Podlaczam się do pytania z tym ze musze wymienić silnik z 2.8 na 3.2
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, o 19:33 przez abramm, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

abramm, obstawiam że taniej i mniej problemowo będzie jednak zrobić to co masz niż odwalać rzeźbę a potem zmusić ją do pracy.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

abramm, to sobie kup pierścienie i wymień :)
abramm
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2011, o 15:25
Lokalizacja: Skątowni

Post autor: abramm »

Nie jest to krzepiace co piszecie :-D Miałem nadzieję że kupno słupka i przełożenie gratow z mojego wyda się korzystniejsze a i ilosc kucy wzrośnie...
Szukając różnych informacji na ten temat natknąłem się na problem jednego z forumowiczów który wg VIN posiadał silnik 2.4 a okazało się że jednak siedzi 3.2 dlatego wydawało mi się to realne i do zrealizowania bez większych problemów...
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

To nie Golf II że swapy podchodzą bezproblemowo. Tutaj jest za dużo elektroniki powiązanej, zależnej, komunikującej się po CAN.
abramm
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2011, o 15:25
Lokalizacja: Skątowni

Post autor: abramm »

Rzecz jasna ale skoro to są te same silniki , rozniącą sie tylko pojemnoscią ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Tak na szybko:
Pierścienie tłokowe - zestaw na jeden garnek u jednego z najdroższych dostawców części
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... tloka.html

Silnik
http://allegro.pl/mercedes-e320-w210-si ... 01639.html

Nie wiem nad czym chcesz się tutaj zastanawiać...
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Jeśli nagar zablokował pierścienie i jest niska kompresja to osobiście spróbował bym zastosować np Liqui Moly Engine flush i później dobry olej syntetyczny np Valvoline lub Liqui Moly. Robiłem kiedyś takie eksperymenty na starym silniku transita, Wcześniej zużywał 0,4-0,5l ok 1000km (mimo nowych uszczelniaczy zaworowych) ,a po ok 0,5l na 10 000km.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
abramm
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2011, o 15:25
Lokalizacja: Skątowni

Post autor: abramm »

Jak użyć tego Liqui Moly Engine flush ?
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości