Raz odpala a raz nie-FILMY

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

benzynka
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2015, o 21:56
Lokalizacja: koszalin

Raz odpala a raz nie-FILMY

Post autor: benzynka »

Witam. Czytałem wiele postów na temat "nie odpalania" auta, ale coś nie mogę znaleźć pasującego problemu do mojego.

Kilka razy zdarzyło mi się, że próbując odpalić nic się nie dzieje, po przekręceniu kluczyka na zapłon, zapalają się wszystkie kontrolki na liczniku,nie ma piknięcia i nie kręci, po kilku takich próbach odpala. Dodam, że 10tyś km temu wymieniałem szczotki na rozruszniku oraz wymontowaną blokadę kierownicy. Nieraz mam tak,że w trakcie jazdy nagle wszystko gaśnie,zaraz zapalają się kontrolki i jest piknięcie i tak auto jedynie się toczy, z reguły udaje mi się po kilku razach po przekręceniu kluczyka odpalić i jadę dalej.

http://youtu.be/sXaG3fbkJuY

Na zimnym silniku jak odpali obroty wchodzą na 1500, po 2s schodzą na 1200-1300 obrotów i po 20s na 1000 obrotów, a kończy na 800-900 obrotach, tutaj zaczynają się małe milimetrowe wahania, wskazówka delikatnie buja się.Może to też ma jakiś wpływ.

http://youtu.be/rRpIKHa45qg
WDB2083471F059287
MB CLK 230, 98r.
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Sprawdzałeś przekaźnik K40?
viewtopic.php?t=24717
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

benzynka pisze:Na zimnym silniku jak odpali obroty wchodzą na 1500, po 2s schodzą na 1200-1300 obrotów i po 20s na 1000 obrotów, a kończy na 800-900 obrotach, tutaj zaczynają się małe milimetrowe wahania, wskazówka delikatnie buja się.Może to też ma jakiś wpływ.
Ja bym się tym nie przejmował, to nie falowanie obrotów. (mowa o filmie) A takie zachowanie jak opisujesz jest normalne ;)
Sprawdzałeś przekaźnik K40?
viewtopic.php?t=24717
Kolega może mieć rację, u mnie było to samo i w tym tkwił problem.
W210 '95 300D
benzynka
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2015, o 21:56
Lokalizacja: koszalin

Post autor: benzynka »

romek61 pisze:Sprawdzałeś przekaźnik K40?
viewtopic.php?t=24717

Rozumiem, że ten przekaźnik K40 jest w skrzynce tam gdzie się podłącza komputer, od strony pasażera?
W jaki sposób mam sprawdzić ten przekaźnik, ale tak "łopatologicznie" bo schematy, które są dodane do rozmowy w podanym linku to nic mi nie mówią.
Ile może kosztować ten przekaźnik, możecie koledzy podać numer tego przekaźnika
WDB2083471F059287
MB CLK 230, 98r.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

benzynka, Łopatologicznie o już było szukaj .Nie zaśmiecaj od nowa. :zly:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
benzynka
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2015, o 21:56
Lokalizacja: koszalin

Post autor: benzynka »

Witam. Przepraszam za otwarcie tego wątku, ale myślę że skończę jak już zacząłem dla potomnych, bo teraz poprzez "szukaj" wpisując przekaźnik k40 mój wątek jest widoczny.
Wyjąłem ten przekaźnik czy moduł i wydaje mi się że jest dobry,ale po kolei:
1. Skrzynka diagnostyczna w CLK 230, rok produkcji 1998
2. Przekaźnik K40/4
3. Układ scalony przekaźnika K40/4
4. Zbliżenie nr.1 układu scalonego przekaźnika
5. ---"----
6. ---"----
7. Otwarta kostka-przekaźnik (relay)
8. ---"---
9. ---"---

Czy ktoś widzi coś do wymiany-naprawy?
Załączniki
3.jpg
2.jpg
1.jpg
zbliżenie 3.jpg
zbliżenie 2.jpg
zbliżenie 1.jpg
Układ scalony K40.jpg
Przekaźnik K40-moduł.jpg
skrzynka diagnostyczna (Kopiowanie).jpg
WDB2083471F059287
MB CLK 230, 98r.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
benzynka
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2015, o 21:56
Lokalizacja: koszalin

Post autor: benzynka »

avandgarde pisze:benzynka, bardzo słabo szukałeś :wstyd:

viewtopic.php?t=9355&postdays=0&postorder=asc&start=0
Oczywiście, że ten post czytałem jak i wiele innych :-)

1. Mam polutować wszystko co jest na płytce scalonej?
2. Wymiana tylko tej czarnej kostki-przekaźnika?
3. Wymiana całego modułu?

Tak dopytuje ponieważ jak będę musiał zacząć od lutowania to pojadę kupić lutownicę, jeżeli konieczna wymiana tej czarnej kostki to te pieniądze wydam na przekaźnik, a jeżeli to nie pomoże lub w moim przypadku to konieczne to wymienię cały moduł bo znalazłem w Koszalinie gościa który sprzedaje swoją CLK na części.

Z góry przepraszam jeżeli to za dużo dla odp i pozdrawiam wszystkich cierpliwych
WDB2083471F059287
MB CLK 230, 98r.
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

benzynka pisze:
avandgarde pisze:benzynka, bardzo słabo szukałeś :wstyd:

viewtopic.php?t=9355&postdays=0&postorder=asc&start=0
Oczywiście, że ten post czytałem jak i wiele innych :-)

1. Mam polutować wszystko co jest na płytce scalonej?
2. Wymiana tylko tej czarnej kostki-przekaźnika?
3. Wymiana całego modułu?

Tak dopytuje ponieważ jak będę musiał zacząć od lutowania to pojadę kupić lutownicę, jeżeli konieczna wymiana tej czarnej kostki to te pieniądze wydam na przekaźnik, a jeżeli to nie pomoże lub w moim przypadku to konieczne to wymienię cały moduł bo znalazłem w Koszalinie gościa który sprzedaje swoją CLK na części.

Z góry przepraszam jeżeli to za dużo dla odp i pozdrawiam wszystkich cierpliwych
Przelutuj dokładnie płytkę scaloną. U mnie nic nie było widać, jednakże przelutowanie dało pozytywny efekt :) Dodatkowo przeczyść papierem ściernym styki. Naprawa powinna pomóc. Pozdrawiam
W210 '95 300D
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

benzynka, Pracowałeś kiedy lutownicą, wiesz jak lutować przekaźniki do płytki?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

szybko ;)
jarofr
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2013, o 11:51
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: jarofr »

benzynka, Jaki jest sens lutowania tego? drugi moduł kosztuje ok 40zl.
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

jarofr pisze:benzynka, Jaki jest sens lutowania tego? drugi moduł kosztuje ok 40zl.
Lepiej przelutować i mieć spokój, niż kupić używkę w nieznanym stanie i mieć powtórkę z rozrywki za pół roku ;)
W210 '95 300D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości