jaki olej

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tygrysek_sl
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2008, o 07:52
Lokalizacja: Słupsk

jaki olej

Post autor: tygrysek_sl »

Kupiłem okulara z przebiegiem 208tys. i czas na wymianę oleju - jaki olej wlać syntetyk, półsyntetyk czy może mineralny?
W123 300D 1981 ex :(
W210 E220D 1996 Elegance
Awatar użytkownika
drv
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 10 kwie 2008, o 21:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: drv »

To zależy co było lane wcześniej do niego.

Pozdro.
MB 1999r. W210 E240 V6 Avantgarde
Obrazek
tygrysek_sl
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2008, o 07:52
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tygrysek_sl »

Nie wiem jaki był olej wlany, jest tylko kartka z infirmacją, że Mobil. Poza tym może już czas zmienić olej z syntetyka na mineralny?
W123 300D 1981 ex :(
W210 E220D 1996 Elegance
Awatar użytkownika
drv
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 10 kwie 2008, o 21:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: drv »

Jak wcześniej był syntetyk, a silnik nie zjada oleju i chodzi dobrze to po co go katować minerałem. Najlepiej to niech się wypowiedzą posiadacze twojego typu silnika co do niego leją i przy jakim przebiegu.

Tak na marginesie jesteś pewny tego przebiegu?
MB 1999r. W210 E240 V6 Avantgarde
Obrazek
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Ja mam 285k i leję syntetyk Shell Helix. Oleju nie ubywa, więc na razie nie myślę o zmianie. Chociaż jeśli nie wiadomo co było wlane wcześniej, to może na wszelki wypadek zalać półsyntetykiem... :-/
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

To jest MERCEDES a nie Żuk, nie trzeba przy 200 tys. km wlewac minerala, zeby uszczelnil wycieki ;)

Moj wujek ma Okulara z 2005, czyli 3 lata i przebiegu 220 tys. km, to tez ma minerala zalac :roll: ??
E 220 CDI '01 Elegance
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

ja bym zalał syntetyk i obserwował poziom... jakby było ok to wiadomo co następnym razem a jak by ubywało (w ca wątpię przy takim przebiegu... o ile jest prawdziwy) to półsyntetyk... i wszystko jasne
S210 320CDI
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Ja bym obstawiał na syntetyk.Na pełny syntetyk.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
tygrysek_sl
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2008, o 07:52
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tygrysek_sl »

Sprawdziłem na kartce przyczepionej do silnika i był wlany olej Mobil o parametrach 15W40, mineralny, więc mam zmienić na półsyntetyk czy syntetyk czy zostawić tak jak jest minerał?
W123 300D 1981 ex :(
W210 E220D 1996 Elegance
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

208 tysi i mineral? :shock: Albo to auto ma DUŻO większy przebieg albo ktoś MOCNO nyrolił sianko na olej... :mrgreen: A tak poważnie to jeżeli jesteś na 100% pewny przebiegu to ja bym mimo wszystko próbował przejść na półsyntetyk. Syntetyk już raczej odpada... Biedne auto... :-(
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Proponuje polsyntetyk, niech jeszcze sobie pozyje to auto ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

Przy pierwszej zmianie wlał bym pół syntetyk ale później i tak bym próbował z pełnym syntetykiem... w końcu nagary nie służą do uszczelniania silnika :lol:
S210 320CDI
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Assassin pisze:Przy pierwszej zmianie wlał bym pół syntetyk ale później i tak bym próbował z pełnym syntetykiem... w końcu nagary nie służą do uszczelniania silnika :lol:
Ale zapychają małe kanaliki olejowe.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
tygrysek_sl
Posty: 14
Rejestracja: 6 cze 2008, o 07:52
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tygrysek_sl »

Wlałem dzisiaj półsyntetyk Shell'a, zobaczymy jak się będzie zachowywał silnik.
W123 300D 1981 ex :(
W210 E220D 1996 Elegance
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

tygrysek_sl pisze:Wlałem dzisiaj półsyntetyk Shell'a, zobaczymy jak się będzie zachowywał silnik.
Dobrze zrobiłeś... 8-)
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości