Tryb Awaryjny 2.2 CDI 143KM po lifcie

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

MTSW210
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2010, o 12:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: MTSW210 »

Witam.
Jestem od nie dawna posiadaczem pięknej białej damy. w210 po lifcie 2,2cdi
Od paru dni zauważyłem w swoim aucie nie pokojace objawy.
W momencie kiedy dodawałem szybko gazy na jałowym biegu pojawiała się czarna chmura dymu, jadąc po mieście i zatrzymując sie na światłach na biegu D auto po paru chwilach zachowywało się tak jak by chciało rwać do przodu obroty podnosiły się i opadały a z tyłu pojawial się czarny dym w duzych ilościach. Martwiłem się że wtryski. Pewien mechanik który siedzi w temacie już kupe lat powiedzał że problem jest z zaworem recyrkulacji spalin, znajduje sie zaraz przed kolektorem. polecił żeby odłączyć podciśnienie i temat zniknie.Faktycznie jak ręką odjoł. Problem z dymieniem polegał na tym że spaliny ze silnika zamiast być cofane do ponownego przepalenia były wyrzucane na zewnątrz a nie kierowane spowrotem. Winowajcą był właśnie żle działający zawór. Nie stety zauważyłem że w pewnym momencie auto jak by traciło na mocy.
Może ktoś by umiał poradzić???
pozdrawiam wszystkich
Biała Dama
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Jedyne co to wymiana EGR moim zdaniem jest najsensowniejsza... podcisnienia nie oszukasz bo w kompie dalej pokaze błąd zczytany z czujników ;/ EGR nawet z demontarzu moim zdaniem jest sensowniejszy niz kupić nowy
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
MTSW210
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2010, o 12:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: MTSW210 »

JAk na razie nie ma żadnych problemów, zero dymku zero szarpania zero problemów
Zobaczymy co dalej czas pokaże..
Biała Dama
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

MTSW210 pisze:polecił żeby odłączyć podciśnienie i temat zniknie.Faktycznie jak ręką odjoł.
odlaczasz podcisnienie, a to rowna sie otwarciu ukladu. szereg innych modulatorow, klapek bedzie wariowac. zaloz nowy egr.
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Dzieki temu "zatkałeś" EGR`a a co za tym idzie? w momencie gdy praca EGR będzie wymagana np. przy hamowaniu silnikiem czy tez postoju, Komp wychwyci nieprawidlowosc w układzie w walnie Ci tryba alarmowego :P:D przerabiałem to i lepiej niech ten "mechanik" podłączy to zpowrotem a Ty załóż nowy EGR jak pisałem wcześniej :]
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
miedziu
Posty: 33
Rejestracja: 7 lut 2009, o 17:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: miedziu »

witam.a ile kosztuje nowy zawór EGR?ktoś z Was już kupował go?
e220cdi kombi 00' avantgarde
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

Jak wymontować, wyczyścić i uszczelnić zawór egr ??? Strasznie się poci wręcz leje w okolicy egr-u....niestety :-| :-| :-|
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
McRobert_W
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2010, o 09:34
Lokalizacja: Gorzów WLKP

Post autor: McRobert_W »

witam,
mam od niedawna Mercedesa W210 220 cdi 2001 rok z automatem i mam pewien problem...
auto jest bardzo zadbane i w stanie mechanicznym idelanym... ma nowe wtryski nie pusci nawet najmniejszego dyma.. nie smierdzi nawet rano dieslem...
ale za to swieci kontrolka od swiec zarowych... po przekreceniu kluczyka zapala sie, po chwili gasnie i jak odpale zapala sie ponownie... ale to nie jest glownym problelem ktory mnie niepokoi..
dziwi mnie to ze raz auto ma super przyspieszenie, ciagnie jak szalone a innym razem nie.. zauwazylem ponadto pewna prawidlowosc. otóż jak jest silnik zimny to ma kopa zawsze... jak cieply ma kopa jak ostro jezdze...ale wystarczy ze kilka minut pojezdze spokojnie tzn bardzo malo gazu daje albo jade sobie 90km\h na tempomacie to potem auto nie chce przyspieszac... objawia sie to tak ze jak ostro jezdze i chce kogos wyprzedzic to ma takiego kopa ze malo nie przeskocze wyprzedzany pojazd...a jak zamulam i nagle chce kogos wyprzedzic to nawet kickdown nie pomaga :-?
wskazowka obrotomierza idzie pod czerwone pole az a przyspieszenie jest marne :evil:
czy ktos moze mi powiedziec czy mam cos uszkodzone czy auto "uczy sie" powolnej jazdy i potem zeby sie pozbieralo to trzeba mu znowu deptac chwile dluzej.. ??
Mercedes W210 E220 CDI 2001r
POLDI
Posty: 100
Rejestracja: 8 lis 2008, o 14:54
Lokalizacja: szczecin

Post autor: POLDI »

McRobert_W, kolego tez mialem wczoraj taki sam problem z moim 2,2 CDI,pojechalem na Star Diagnostic i okazalo sie ze winny byl zatkany szlamem wezyk od EGR do zaworu podcisnienia po prawej stronie obok EGR,przedmuchany zostal i auto odzyskalo moc i przetalo dymic :-D
W123 200D
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
McRobert_W
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2010, o 09:34
Lokalizacja: Gorzów WLKP

Post autor: McRobert_W »

dzieki za szybka odpowiedz, byc moze to to... tez bralem pod uwage ten zawor EGR... podjade do JANASA (moze o nim slyszales bo daleko nie mieszkasz) to moze cos poradzi.. a nie wiesz gdzie w gorzowie mozna podpiąć Mercedesa pod komputer? i ile za to placiles?
Mercedes W210 E220 CDI 2001r
POLDI
Posty: 100
Rejestracja: 8 lis 2008, o 14:54
Lokalizacja: szczecin

Post autor: POLDI »

McRobert_W[/b ja robilem to w szczecinie,dam ci dane,zaplacilem 50zl,
ul.swierczewska 5, 71-066 szczecin, tel;0914530017 lub 781888955,bardzo fajna obsluga, szybko fachowo,polecam
W123 200D
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
McRobert_W
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2010, o 09:34
Lokalizacja: Gorzów WLKP

Post autor: McRobert_W »

ok, dzieki ;-)
klikam pomogl :)
Mercedes W210 E220 CDI 2001r
POLDI
Posty: 100
Rejestracja: 8 lis 2008, o 14:54
Lokalizacja: szczecin

Post autor: POLDI »

McRobert_W, dzieki a jak auto..
W123 200D
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
McRobert_W
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2010, o 09:34
Lokalizacja: Gorzów WLKP

Post autor: McRobert_W »

sam nie wiem jak auto.. podjade dzis albo jutro na kompa

[ Dodano: 2010-11-19, 13:17 ]
opowiesci ciag dalszy :-?
otoz bylem na komputerze u mechanika z wieloletnim doswiadczeniem w naprawianiu mercedesow (JANAS w gorzowie) skasowal 50zl :-| ale za duzo sie nie dowiedzialem :evil: ... bledy z tego co widzialem byly w ukladzie recyrkulacji spalin i swiece zarowe (swieci mi kontrolka)
JANAS posprawdzal mi przewody gumowe, podcisnienia, klapy i inne pierdoly i powiedzial ze wszystko jest wporzadku i moje objawy tj. spadek mocy po spokojnej jezdzie, moga byc spowodowane uszkodzeniem zaworka sterujacego turbina lub EGR..
tak jak mi doradzil dorwalem taki zaworek uzywany 100PLN :shock: i go podmienialem raz za jeden raz za drugi i wciaz to samo... po odpaleniu ma kopa i jak trzymam go powyzej 2tys obrotow... jak jade dluzsza chwile ponizej 2tys obrotow auto zmienia sie w muła jak 2.0d :cry: :cry:
ma ktos jakies pomysły co dalej? :cry:
Mercedes W210 E220 CDI 2001r
uve
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 15:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: uve »

Witam,

Mnie również dopadł tryb awaryjny wprawdzie w mojej W202 C220 CDI, ale silniki mają praktycznie tą samą konstrukcję co w W210. Problem pojawił się 1 raz jakieś pół roku temu, ale po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko było ok przez długi czas. Obecnie tryb awaryjny pojawia się praktycznie zawsze po kilkunastu minutach jazdy, a znika po ponownym odpaleniu auta.

Po obejrzeniu silnika zaniepokoiły mnie wycieki oleju.
Orientuje się ktoś co to za elementy na zdjęciach i czy mogą być przyczyną problemu.

Obrazek
Obrazek
Z tego co znalazłem w sieci to czujnik ciśnienia w kolekt. ssącym, ale jak widać na poprzednim zdjęciu ten cały zbiorniczek obok niego jest mokry.
Obrazek
Z pod tej plastikowej pokrywy zaznaczonej strzałką sączy się olej.
Obrazek
Co to za urządzenie?
Obrazek

Niebawem auto wędruje do mechanika, ale może jakieś sugestie? :)
w202 C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości