Pojawił się u mnie problem z uruchomieniem samochodu. Przekręcam kluczyk i tu cisza. Palą się kontrolki, nie przygasają, ale rozrusznik nie kręci. Gdy samochód przestygnie po godzinie lub więcej normalnie odpala. Mechanik mi odpalił go na krótko, przyjechałem do garażu i zgasiłem i już nie mogę go odpalić dalej. Sprawdzone połączenie pod pedałami, jest napięcie. W silniku wyświetlił się błąd:
P2220 P2220 Component Y3/6s1(Starter lockout contact) or component Y3/6b1 (ATF temperature sensor) is faulty or both.
Możliwe że uszkodziłeś płytę przy wymianie gniazda, albo wtyczka nie jest dostatecznie wciśnieta w gniazdo. Czujnik temperatury i kontaktron blokady zapłonu sa na tym samym pinie.
Wtyczkę mechanik wymienił dziś, był problem z odkręceniem śrubki, obracała się tulejka w płycie. Wstawił nową nie przecieka ale nie mogę odpalić auta, nie kręci rozrusznik.Podłączył komputer szczytał błędy skrzyni, skasował je, został ten o którym pisałem wyżej. Auto dalej nie odpala. Auto mechanik odpalił na krótko. Wygląda na to, że nie obejdzie się bez wymiany płyty.
Nie prosciej wymienic samochod?
Skaczesz za szybko do konkluzji.
Odlaczenie rozrusznika nastepuje gdy dzwignia zmiany nie jest na P albo N.
Jak nie ruszales nic przy dzwigni ostatnio, to sprawdz czy kable na przekladni nie zostaly zalamane albo przetarte.
Jak mechanik odpalil to na krotko?
Podlaczanie napiecia od tylu w systemie komputerowym to bardzo ryzykowna sprawa.
Jak miales wyrwana tulejke w plycie przekladni, to musi cieknac. Jak nie cieknie na zewnatrz, to cieknie do plytki komputera pod maska.
Sygnal parkingu jest brany z plyty elektrycznej w skrzyni a nie z lewarka. Mechanik zapewne zwarł pin 4 z 12
Na spokojnie wyciagnij plyte, czujnik blokady zapłonu to kontaktron, jest on połaczony szeregowo z czujnikiem temperatury - termistorem. Gdy termistor jest uszkodzony to tez nie odpalisz bo masz przerwe w obwodzie. Pisałes że gdy auto ostygnie to wszystko wraca do normy, dlatego stawiam na uszkodzony termistor.
Ostatnio zmieniony 1 maja 2014, o 21:49 przez kudlaty75, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie chcę zmieniać auta. Kolega Kudłaty 75 opisał błąd który nie skasował się. Być może przy wymianie wtyczki zostało uszkodzone złącze przez obracającą się tulejkę w płycie. Po wymianie wtyczki z kluczyka już nie odpalił. Co do odpalenia na krótko, kluczyk w pozycji 2, zwarcie przewodów na rozruszniku i pracuje silnik.
Dobrze byloby znalezc schemat elektryczny, ale z dostepnych opisow wynika ze w momencie jak masz wajche na P czy N, to termistor jest odlaczony.
Inna mozliwosc ktora jest ignorowana to fakt ze ukrecona tuleja plyty prawdopodobnie zalala olejem plytke komputera.
Witam. Płyta komputera jest czysta, przewody też czyste.Wtyczka sucha, nic nie kapie.Ale auto w dalszym ciągu nie odpala z klucza. Próbowałem dziś odpalić na krótko i też nic. W początkach kręcenia jakby załapywał ale nie odpalił. Czekamy do poniedziałku.
Sebekw208, jak wtyczka moze byc sucha skoro powiedziales ze masz dziure na gniezdzie gdzie byla tulejka?
Odpalanie na krotko to dobra metoda na palenie komputerow.
Witam. Na razie wtyczka jest sucha. Ja sam wcześniej nie odpalałem na krótko, zrobił to mechanik, chyba wie co robi.
[ Dodano: 2014-06-01, 07:18 ]
Problem rozwiązany. Wymieniona płyta elektryczna skrzyni biegów. Skasowane błędy skrzyni i auto jeżdzi jak fabryka kazała.