Brak reakcji na kluczyk

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Brak reakcji na kluczyk

Post autor: Sebekw208 »

Pojawił się u mnie problem z uruchomieniem samochodu. Przekręcam kluczyk i tu cisza. Palą się kontrolki, nie przygasają, ale rozrusznik nie kręci. Gdy samochód przestygnie po godzinie lub więcej normalnie odpala. Mechanik mi odpalił go na krótko, przyjechałem do garażu i zgasiłem i już nie mogę go odpalić dalej. Sprawdzone połączenie pod pedałami, jest napięcie. W silniku wyświetlił się błąd:
P2220 P2220 Component Y3/6s1(Starter lockout contact) or component Y3/6b1 (ATF temperature sensor) is faulty or both.
- informacja z innego forum

No i co z tym zrobić?
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Możliwe że uszkodziłeś płytę przy wymianie gniazda, albo wtyczka nie jest dostatecznie wciśnieta w gniazdo. Czujnik temperatury i kontaktron blokady zapłonu sa na tym samym pinie.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jak masz klimatronik, to wyswietl voltaz na nim, jak nie to podlacz inny voltomierz i sprawdz napiecie w systemie.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Wtyczkę mechanik wymienił dziś, był problem z odkręceniem śrubki, obracała się tulejka w płycie. Wstawił nową nie przecieka ale nie mogę odpalić auta, nie kręci rozrusznik.Podłączył komputer szczytał błędy skrzyni, skasował je, został ten o którym pisałem wyżej. Auto dalej nie odpala. Auto mechanik odpalił na krótko. Wygląda na to, że nie obejdzie się bez wymiany płyty.
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nie prosciej wymienic samochod?
Skaczesz za szybko do konkluzji.
Odlaczenie rozrusznika nastepuje gdy dzwignia zmiany nie jest na P albo N.
Jak nie ruszales nic przy dzwigni ostatnio, to sprawdz czy kable na przekladni nie zostaly zalamane albo przetarte.
Jak mechanik odpalil to na krotko?
Podlaczanie napiecia od tylu w systemie komputerowym to bardzo ryzykowna sprawa.
Jak miales wyrwana tulejke w plycie przekladni, to musi cieknac. Jak nie cieknie na zewnatrz, to cieknie do plytki komputera pod maska.
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Sygnal parkingu jest brany z plyty elektrycznej w skrzyni a nie z lewarka. Mechanik zapewne zwarł pin 4 z 12
Na spokojnie wyciagnij plyte, czujnik blokady zapłonu to kontaktron, jest on połaczony szeregowo z czujnikiem temperatury - termistorem. Gdy termistor jest uszkodzony to tez nie odpalisz bo masz przerwe w obwodzie. Pisałes że gdy auto ostygnie to wszystko wraca do normy, dlatego stawiam na uszkodzony termistor.
Ostatnio zmieniony 1 maja 2014, o 21:49 przez kudlaty75, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Nie chcę zmieniać auta. Kolega Kudłaty 75 opisał błąd który nie skasował się. Być może przy wymianie wtyczki zostało uszkodzone złącze przez obracającą się tulejkę w płycie. Po wymianie wtyczki z kluczyka już nie odpalił. Co do odpalenia na krótko, kluczyk w pozycji 2, zwarcie przewodów na rozruszniku i pracuje silnik.
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Dobrze byloby znalezc schemat elektryczny, ale z dostepnych opisow wynika ze w momencie jak masz wajche na P czy N, to termistor jest odlaczony.
Inna mozliwosc ktora jest ignorowana to fakt ze ukrecona tuleja plyty prawdopodobnie zalala olejem plytke komputera.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Witam. Płyta komputera jest czysta, przewody też czyste.Wtyczka sucha, nic nie kapie.Ale auto w dalszym ciągu nie odpala z klucza. Próbowałem dziś odpalić na krótko i też nic. W początkach kręcenia jakby załapywał ale nie odpalił. Czekamy do poniedziałku.
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Sebekw208 pisze:No i co z tym zrobić?
Spróbuj podmienić akumulator na inny gdy nie chce zapalić.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Sebekw208, jak wtyczka moze byc sucha skoro powiedziales ze masz dziure na gniezdzie gdzie byla tulejka?
Odpalanie na krotko to dobra metoda na palenie komputerow.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Witam. Na razie wtyczka jest sucha. Ja sam wcześniej nie odpalałem na krótko, zrobił to mechanik, chyba wie co robi.

[ Dodano: 2014-06-01, 07:18 ]
Problem rozwiązany. Wymieniona płyta elektryczna skrzyni biegów. Skasowane błędy skrzyni i auto jeżdzi jak fabryka kazała.
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości