3.0TD USUNIECIE EGR i Przepływomierza

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Ok dzięki.

Co do pinów 21 i 35 to wlutowuje sie to w kość od sterownika silnika czy w którą.
Głównie o to mi chodzi, bo na zdjęciach tego nie widać.

A gdzie się znajduje pin 5 (od przepływimierza)??
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
skaza86
Posty: 19
Rejestracja: 27 lis 2013, o 21:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: skaza86 »

piny 21 i 35 sa w tej wtyczce największej zabespieczonej mała srubka a w ten żółty kabel od przepływki to się wpiolem przy przepływce i pociagnołem kabel az do puszki z kompem
W210 E300 TD Elegance 1999
VIN WDB2100251A898533
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

A pod jakiś konkretny kabel przy przepływce sie wpinałeś??
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
skaza86
Posty: 19
Rejestracja: 27 lis 2013, o 21:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: skaza86 »

pod nr 5 żółty taki z brzegu kostki jest
W210 E300 TD Elegance 1999
VIN WDB2100251A898533
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Dzięki bardzo.
Teraz trzeba bedzie poszukać kogoć, kto zrobi mi taki układ i bede działał :)
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
skaza86
Posty: 19
Rejestracja: 27 lis 2013, o 21:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: skaza86 »

To nie jest trudna operacja jak masz potrzebne elementy które kupisz w każdym elektryku wystarczy lutownica cyna i do dzieła tu masz linka jak to dokładnie wygląda na zdjęciach
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 928&page=3
W210 E300 TD Elegance 1999
VIN WDB2100251A898533
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Wiesz z wykonaniem tego nie ma problemu, bo mam znajomego "magika" elektronika...
Jedyny problem jest taki, że u mnie w mieście nie ma takiego sklepu w którym mógłbym kupić odpowiednie komponenty... :(
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Rafal_K pisze: że u mnie w mieście nie ma takiego sklepu w którym mógłbym kupić odpowiednie komponenty...

Masz allegro i http://mselektronik.pl/.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

No to wiem, tylko te przesyłki wyjdą kilka razy drożej jak same komponenty.
Ale niestety w moim przypadku to jedyne wyjście...

[ Dodano: 2014-02-06, 09:28 ]
Wracając do schematu.

Jeśli chodzi o diode prostowniczą to w schemacie jest 1N4004.
Można zastosować zamiast tej taką o symbolu 1N4007 (też 1A)??
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

Rafal_K pisze:Jeśli chodzi o diode prostowniczą to w schemacie jest 1N4004.
Można zastosować zamiast tej taką o symbolu 1N4007 (też 1A)??
Tak.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

To zapytam jeszcze tak.
Co sie stenie jak bym przylutował odwrotnie diode prostowniczą??
Nie popierdzieli sie nic w kompie??

No i czy jest np możliwość obejścia EGRa poprzez np SD??
Czy konieczny jest taki układ??

Dioda prostownicza ma być wlutowana dokładnie tak jak jest na schemacie??
Chodzi mi o kierunek przepływu...
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

Witam
Mam pytanie czy ten zabieg rzeczywiście działa? Oraz w jakimś innym temacie znalazłem informacje że zmniejsza się zużycie paliwa czy to rzeczywiście prawda w przypadku OM606? Mam też W124 OM601 i tam skasowanie EGRu pomogło bardzo odmuliło silnik i spalanie też się zmniejszyło, czy w OM606 też są takie plusy?
Oraz jakie są minusy tej operacji? Nie będzie wywalać co jakiś czas błędów i trybu awaryjnego?
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
Adler
Posty: 181
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 08:25
Lokalizacja: Swiecie

Post autor: Adler »

strendel pisze:Kostke z egr wypinamy
Mówisz o kostce od modulatora EGR ? I czy w tym układzie przepływomierz działa dalej czy jest pominięty?
W210 E300TD 99r WDB 2100251A890702
W124 250D 89r
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

Rafal_K pisze:Dioda prostownicza ma być wlutowana dokładnie tak jak jest na schemacie??
Chodzi mi o kierunek przepływu...
Tak, to kluczowy element w tym układzie.
Rafal_K pisze:Co sie stenie jak bym przylutował odwrotnie diode prostowniczą??
Dodając gazu chcesz zwiększyć recyrkulacje? :kwasny:
Efekt napewno odwrotny do zaplanowanego. Jesli jakims cudem sterownik nie połapie się juz po przekręceniu na zapłon że coś jest nie tak to silnik zwiększając obroty zacznie się jednocześnie dusić. Mozliwe ze doszlo by do zatrzymania po krotkiej pracy.
Rafal_K pisze:Nie popierdzieli sie nic w kompie??

Nie wiem czy ktos przeprowadzał takie eksperymenty. Zalezy czy konstruktor przewidzial taką ewnetualność. Najwyzej troche dymu, ciezko wyczuc bo obudowa zazwyczaj dosyc szczelna jest. :P
luka9 pisze:Oraz jakie są minusy tej operacji? Nie będzie wywalać co jakiś czas błędów i trybu awaryjnego?
Wszystko zalezy od formy Twojej przepływki.
Adler pisze:Mówisz o kostce od modulatora EGR ? I czy w tym układzie przepływomierz działa dalej czy jest pominięty?
Koledze zapewne o to chodziło. Jesli nie chcemy EGR to po co ma dzialac modulator.
Każdy kto wie jak działa sprawny uklad EGR i MAF przyzna że wraz z otwarciem zaworu recyrkulacji _zmniejsza_ się masa powietrza mierzona przez przepływomierz. ECU wysterowując EGR sprawdza czy sygnał z MAF rzeczywiście się obniżył.
Przepływomierza tez mozna się pozbyć bez wejscia w tryb awaryjny i spadku mocy.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Typowo do samego EGR dochodzi jakas wtyczka?
Gdzie jest ten modulator od EGRa?
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości