3.0TD USUNIECIE EGR i Przepływomierza
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ok dzięki.
Co do pinów 21 i 35 to wlutowuje sie to w kość od sterownika silnika czy w którą.
Głównie o to mi chodzi, bo na zdjęciach tego nie widać.
A gdzie się znajduje pin 5 (od przepływimierza)??
Co do pinów 21 i 35 to wlutowuje sie to w kość od sterownika silnika czy w którą.
Głównie o to mi chodzi, bo na zdjęciach tego nie widać.
A gdzie się znajduje pin 5 (od przepływimierza)??
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
To nie jest trudna operacja jak masz potrzebne elementy które kupisz w każdym elektryku wystarczy lutownica cyna i do dzieła tu masz linka jak to dokładnie wygląda na zdjęciach
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 928&page=3
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 928&page=3
W210 E300 TD Elegance 1999
VIN WDB2100251A898533
VIN WDB2100251A898533
Wiesz z wykonaniem tego nie ma problemu, bo mam znajomego "magika" elektronika...
Jedyny problem jest taki, że u mnie w mieście nie ma takiego sklepu w którym mógłbym kupić odpowiednie komponenty...
Jedyny problem jest taki, że u mnie w mieście nie ma takiego sklepu w którym mógłbym kupić odpowiednie komponenty...
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
Rafal_K pisze: że u mnie w mieście nie ma takiego sklepu w którym mógłbym kupić odpowiednie komponenty...
Masz allegro i http://mselektronik.pl/.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
No to wiem, tylko te przesyłki wyjdą kilka razy drożej jak same komponenty.
Ale niestety w moim przypadku to jedyne wyjście...
[ Dodano: 2014-02-06, 09:28 ]
Wracając do schematu.
Jeśli chodzi o diode prostowniczą to w schemacie jest 1N4004.
Można zastosować zamiast tej taką o symbolu 1N4007 (też 1A)??
Ale niestety w moim przypadku to jedyne wyjście...
[ Dodano: 2014-02-06, 09:28 ]
Wracając do schematu.
Jeśli chodzi o diode prostowniczą to w schemacie jest 1N4004.
Można zastosować zamiast tej taką o symbolu 1N4007 (też 1A)??
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
To zapytam jeszcze tak.
Co sie stenie jak bym przylutował odwrotnie diode prostowniczą??
Nie popierdzieli sie nic w kompie??
No i czy jest np możliwość obejścia EGRa poprzez np SD??
Czy konieczny jest taki układ??
Dioda prostownicza ma być wlutowana dokładnie tak jak jest na schemacie??
Chodzi mi o kierunek przepływu...
Co sie stenie jak bym przylutował odwrotnie diode prostowniczą??
Nie popierdzieli sie nic w kompie??
No i czy jest np możliwość obejścia EGRa poprzez np SD??
Czy konieczny jest taki układ??
Dioda prostownicza ma być wlutowana dokładnie tak jak jest na schemacie??
Chodzi mi o kierunek przepływu...
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
Witam
Mam pytanie czy ten zabieg rzeczywiście działa? Oraz w jakimś innym temacie znalazłem informacje że zmniejsza się zużycie paliwa czy to rzeczywiście prawda w przypadku OM606? Mam też W124 OM601 i tam skasowanie EGRu pomogło bardzo odmuliło silnik i spalanie też się zmniejszyło, czy w OM606 też są takie plusy?
Oraz jakie są minusy tej operacji? Nie będzie wywalać co jakiś czas błędów i trybu awaryjnego?
Mam pytanie czy ten zabieg rzeczywiście działa? Oraz w jakimś innym temacie znalazłem informacje że zmniejsza się zużycie paliwa czy to rzeczywiście prawda w przypadku OM606? Mam też W124 OM601 i tam skasowanie EGRu pomogło bardzo odmuliło silnik i spalanie też się zmniejszyło, czy w OM606 też są takie plusy?
Oraz jakie są minusy tej operacji? Nie będzie wywalać co jakiś czas błędów i trybu awaryjnego?
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
Tak, to kluczowy element w tym układzie.Rafal_K pisze:Dioda prostownicza ma być wlutowana dokładnie tak jak jest na schemacie??
Chodzi mi o kierunek przepływu...
Dodając gazu chcesz zwiększyć recyrkulacje?Rafal_K pisze:Co sie stenie jak bym przylutował odwrotnie diode prostowniczą??
Efekt napewno odwrotny do zaplanowanego. Jesli jakims cudem sterownik nie połapie się juz po przekręceniu na zapłon że coś jest nie tak to silnik zwiększając obroty zacznie się jednocześnie dusić. Mozliwe ze doszlo by do zatrzymania po krotkiej pracy.
Rafal_K pisze:Nie popierdzieli sie nic w kompie??
Nie wiem czy ktos przeprowadzał takie eksperymenty. Zalezy czy konstruktor przewidzial taką ewnetualność. Najwyzej troche dymu, ciezko wyczuc bo obudowa zazwyczaj dosyc szczelna jest.
Wszystko zalezy od formy Twojej przepływki.luka9 pisze:Oraz jakie są minusy tej operacji? Nie będzie wywalać co jakiś czas błędów i trybu awaryjnego?
Koledze zapewne o to chodziło. Jesli nie chcemy EGR to po co ma dzialac modulator.Adler pisze:Mówisz o kostce od modulatora EGR ? I czy w tym układzie przepływomierz działa dalej czy jest pominięty?
Każdy kto wie jak działa sprawny uklad EGR i MAF przyzna że wraz z otwarciem zaworu recyrkulacji _zmniejsza_ się masa powietrza mierzona przez przepływomierz. ECU wysterowując EGR sprawdza czy sygnał z MAF rzeczywiście się obniżył.
Przepływomierza tez mozna się pozbyć bez wejscia w tryb awaryjny i spadku mocy.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości